Lakus Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hvorfor ikke en test i matematikk, data eller engelsk? Det kan være viktigere om man søker jobb. De som bruker internet vil komme lenger med engelsk enn med norsk. Jeg husker også fra min tid i arbeidslivet at noen av de beste programmererne og matematikerne var elendige i norsk. Og hvorfor ikke en test i nynorsk? Fordi denne testen ikke handler om å skaffe seg jobb. Det er ikke en utdanning. Det er for å sørge for at de som kommer hit skjønner hvordan samfunnet fungerer. Om en nordmann ikke klarer den testen så burde de skamme seg, for den var veldig basic, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Det er for å sørge for at de som kommer hit skjønner hvordan samfunnet fungerer. Og det skjønner de som står på den testen? Hva om Erna Solberg hadde strøket på grunn av dysleksi? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Om du vil gå inn på et personlig nivå med hver og en, så foreslår jeg at du foreslår nettopp det til våre kjære politikere. Men jeg tviler på at det er særlig praktisk gjennomførbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå