Tusker Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, Jeg studerer for tiden i Storbritannia, og må betale skolepenger i pund. Forskjellen mellom pund og Nok, har ført til at det koster ish 6-7 tusen Nok mer dette semesteret enn i forrige, og jeg lurte da på om noen satt på informasjon som kan være relevant for om pundet (eller kronen) kom til å svekke eller styrke seg den nærmeste tiden (aktuelt frem til sommeren). Spekulasjoner, slik som prediksjoner om oljeprisen, kan godt komme med, men det jeg egentlig er på utkikk etter er mer sikre indikasjoner fra åpne kilder. Et eksempel på dette var at Norges Bank i februar kjøpte opp en del utenlandsk valuta, noe som for en kort periode førte til at pundet svekket seg mot den norske kronen. Noen inputs til dette er svært velkomment Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Kast en terning. Dersom du får én, to eller tre, så tipper du at den kommer til å svekke seg og får du fire, fem eller seks så tipp at den kommer til å styrke seg. Det er en like bra analyse som de beste finanshusene klarer. Endret 27. februar 2015 av the_last_nick_left 6 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Tvilsomt, pundet kommer nok til å være høyt i hele år. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg trodde at den norske kronen heller vil bli svekket når sentralbanken investerer i utenlandsk valuta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå