Tåkefyrste Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) I det minste lese artikkelen kanskje? Artikkelen omhandler faktisk hat-motivert kriminalitet rettet mot muslimer. Likevel hopper du inn som om det er DEG det er snakk om, siden du er "islamkritisk". Du er så jævla kjapp til å kaste deg inn i offer rollen, at du ikke får med deg at du stempler deg selv som en kriminell. "Wææææææ, noen snakker til forsvar for muslimer, det må bety at jeg er et offer på en måte i denne samtalen" Jeg snakket ikke om meg, jeg snakket om OSS i vesten. Ja jeg feiltolket artikkelen til å tro at de snakket om at hat mot muslimer var grunnen til ekstremisme, ikke at det bidro til mer, noe jeg tar på min kappe, og som jeg har sagt hva jeg mente om senere. Når det er sagt, så er jeg fortsatt kritisk til slike artikler da de har kun ett formål, og det er å uskyldiggjøre islam som ideologi. Det må være lov å være uenig uten å bli tilegnet egenskaper man ikke har? (muslimhater osv) Men da får vi være enige i at muslimhat og hat mot høyreradikale er begge uting? Endret 27. februar 2015 av Apox Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Det er klart at det kan bidra. Det som er interessant er om det bidrar, og i så fall - i hvor stor grad? Jeg tror ikke muslimer velger å bli militante islamister bare fordi de ser et par koteletter utenfor moskéen. Jeg tror det er vanskelig for en person i vest-Europa å forstå hvor indoktrinerende islam faktisk er. Det finnes mange muslimer, og jeg vil tro at det er et stort mangfold. Noen kaller seg muslimer, men følger ikke islam i stor grad. Andre kommer fra svært konservative familier, mens andre lar seg påvirke av imamer med uheldige verdier sett med våre øyne. Jeg vil tro sistnevnte har større sjans for å ende opp som militante islamister uavhengig av ytre påvirkninger. Jeg syns det er viktig med debatt rundt religion, men det går en åpenbar grense. Å kaste grisehoder mot en moské er bare forkastelig. Likevel er kanskje ikke dette noe mer krenkende enn karikaturer av profeten. Av en eller annen grunn er det nå populært å være stor tilhenger av sistnevnte, selv om jeg mener at dette også hører hjemme i "muslimhat"-sekken. Så man må kanskje definere hva muslimhat egentlig er. Hele ordet lukter egentlig retorisk virkemiddel. Endret 28. februar 2015 av bird and cloud Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Som å se seg selv i speilet med andre. Noen kjente utsagn: Send ut tillit og du får tillit tilbake. Send ut fordommer og du får fordommer tilbake. Se deg selv i speilet og du forstår hva frykt er. Jeg er fristet til å legge til: Send ut homofile og du får rullende hoder tilbake. Send ut kvinner og du får vandrende telt tilbake. Send ut tegninger og du får kuler tilbake. Muslimhat er dårlig. Mye bedre å diskutere islam. Endret 28. februar 2015 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Tenker at disse sjarmtrollene i IS fint klarer å skape muslimhat helt på egenhånd, sikkert med den baktanke om å skape splid og rekruttering til sin egen perverterte flokk. Skyr ingen midler og vesten og religionskritikere (som meg) får skylda, akkurat som de har planlagt: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/IS-odelegger-flere-tusen-ar-gamle-statuer-med-slegge-og-pressluftbor-7917984.html Men med den nye offensiven så rir vel rasshøla inn i solnedgangen snart: http://www.dagbladet.no/2015/03/02/nyheter/krig_og_konflikter/utenriks/irak/is/38008244/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå