Gå til innhold

Muslimhat kan bidra til rekruttering av militante islamister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja alt er jo vår feil, det er jo ikke mulig at islam oppfordrer til hat helt av seg selv.

Er du ikke redd for at ved å ha slike holdninger bidrar du til polarisering og terrorisme?

Ikke et snev. Om en slik holdning oppfordrer til terrorisme så er det pinadø ikke meg det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Ja alt er jo vår feil, det er jo ikke mulig at islam oppfordrer til hat helt av seg selv.

Er du ikke redd for at ved å ha slike holdninger bidrar du til polarisering og terrorisme?

Ikke et snev. Om en slik holdning oppfordrer til terrorisme så er det pinadø ikke meg det er noe galt med.

Så terrorisme er greit så lenge du får hatet på muslimene. Greit å vite.

Lenke til kommentar

Så terrorisme er greit så lenge du får hatet på muslimene. Greit å vite.

Når har jeg sagt at terrorisme er greit eller at jeg hater muslimer?

Det lavmål man til tider møter på dette forumet slutter aldri å overraske.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det viktig at vi tar med alle religioner i regnestykket, at alle religioner er på lik linje en bremsekloss både moralsk og vitenskapelig for menneskeheten og ikke bare Islam. Problemet med Islam er at den bærer med seg visse retninger som tar form av en særskilt ondskap med dragning mot vold og undertrykkelse som de andre religionene enten ikke har, eller har kvittet seg med iløpet av de siste generasjoner.

Det er å undegrave alt vi har jobbet igjennom i ett sekulært samfunn å ikke tørre og sette fingern på akkurat det. Sannheten skal og må fram, om så de religiøse gjør og har gjort alt i sin makt for å fordekke den.

Som Hitchens sa: "We should be proud of the great tradition of intolerance against religion".

Lenke til kommentar

Om du ikke hater muslimer, hva er det du krangler over da?

Emnet handler jo om muslimhat, og du tok jo deg nær med en gang. Kan vi ikke si oss enig at muslimhat er unødvendig?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Emnet handler jo om muslimhat, og du tok jo deg nær med en gang. Kan vi ikke si oss enig at muslimhat er unødvendig?

Må man hate muslimer for å diskutere artikkelen som er linket i første post? Må nødvendigvis diskusjon være krangling?

Jeg tar meg ikke så nær, men synes forsøk på hersketeknikker er lavmål.

Jeg synes det blir barnehageaktig å skylde på hat fra vestlige som grunnlag/unnskyldning for at muslimer blir ekstremister.

"De hatet oss først, så nå hater vi dem tilbake, wææææ"

Lenke til kommentar

Må man hate muslimer for å diskutere artikkelen som er linket i første post? Må nødvendigvis diskusjon være krangling?

Jeg synes det blir barnehageaktig å skylde på hat fra vestlige som grunnlag/unnskyldning for at muslimer blir ekstremister.

Når du kommer med såpass usaklige kommentarer som bidrar veldig lite interessant til diskusjonen/artikkelen kan du ikke forvente å få veldig saklige svar tilbake.

Hvis du vil komme med et godt argument du har gode kilder på til hvorfor denne forskeren tar feil, må du gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar

Når du kommer med såpass usaklige kommentarer som bidrar veldig lite interessant til diskusjonen/artikkelen kan du ikke forvente å få veldig saklige svar tilbake.

Hvis du vil komme med et godt argument du har gode kilder på til hvorfor denne forskeren tar feil, må du gjerne gjøre det.

Sier han med så kjempesaklige bidrag selv. Må jeg forresten ha kilder på mine meninger?

Denne "forskeren" (altså journalistene) sier at hat kan bidra til mer rekruttering. Det er greit, hat fostrer som kjent mer hat. Men jeg mener det er helt feil fokus, Vi må heller se hva som er roten til islamsk terrorisme, og det er så slettes ikke vestlig hat.

Når du attpåtil mener at mine "holdninger" om at ideologien islam oppfordrer til hat er med på å bidra til terrorisme, ja da er du virkelig langt ute og ror.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg så, så får usaklige kommentarer usaklige svar. Men gidder ikke bruke mer tid på å krangle, med mindre du har veldig lyst. ". Om en slik holdning oppfordrer til terrorisme så er det pinadø ikke meg det er noe galt med." Her sier du jo selv at oppfordring til terrorisme er det ingenting galt med med slike holdninger.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Som jeg så, så får usaklige kommentarer usaklige svar. Men gidder ikke bruke mer tid på å krangle, med mindre du har veldig lyst. ". Om en slik holdning oppfordrer til terrorisme så er det pinadø ikke meg det er noe galt med." Her sier du jo selv at oppfordring til terrorisme er det ingenting galt med med slike holdninger.

Nei det sier jeg så slettes ikke, nå får du gi deg. Om jeg bruker ytringsfriheten min og kritiserer islam, så er det så slettes ikke meg det er noe galt med om en eller annen tulling skulle bruke det som unnskyldning til å bedrive terrorisme.

Det sekundet vi må respektere en ideologi i frykt for terror, da står samfunnet vårt for fall.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ingenting å diskutere, er glassklart at når folk har negative holdninger mot muslimer, så får de negative holdninger tilbake.

Som å se seg selv i speilet med andre. Noen kjente utsagn:

1. Send ut tillit og du får tillit tilbake.
  2. Send ut fordommer og du får fordommer tilbake.
  3. Se deg selv i speilet og du forstår hva frykt er.
Lenke til kommentar

Det er ingenting å diskutere, er glassklart at når folk har negative holdninger mot muslimer, så får de negative holdninger tilbake.

Som å se seg selv i speilet med andre. Noen kjente utsagn:

1. Send ut tillit og du får tillit tilbake.
  2. Send ut fordommer og du får fordommer tilbake.
  3. Se deg selv i speilet og du forstår hva frykt er.

Smil til verden og verden smiler tilbake og greier. Kan grense opp imot naivt i akkurat denne sammenhengen når tema er religiøs ekstremisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I det minste lese artikkelen kanskje? Artikkelen omhandler faktisk hat-motivert kriminalitet rettet mot muslimer. Likevel hopper du inn som om det er DEG det er snakk om, siden du er "islamkritisk".

Du er så jævla kjapp til å kaste deg inn i offer rollen, at du ikke får med deg at du stempler deg selv som en kriminell.

"Wææææææ, noen snakker til forsvar for muslimer, det må bety at jeg er et offer på en måte i denne samtalen"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Islam-kritikk og kritikk av holdninger blant muslimer fører nok til muslimhat, som igjen kan føre til motreaksjoner

Kritikk av Israel har nok bidratt til jødehat.

Skal heller ikke se vekk ifra at Chomsky har blitt brukt for å legitimere USA-hat og terror.

Betyr dette at man skal sensurere slike ytringer? NEI!

Israel-kritikk, Islam-kritikk og noe av det Chomsky sier (synes han er selektiv) er helt legitim kritikk og nødvendig. Noen mente for eksempel at Sam Harris bidro til drapet av en muslim i USA, grunnet en parkeringskrangel. Drapsmannen var svært skeptisk til religion generelt, noe som Sam Harris også er.

Selv om artikkelen tar opp ett viktig problem, så håper jeg ikke at løsningen på dette problemet er å begrense ytringer, eller å sensurere kritikken av Islam, siden slikt kan bidra til muslimhat. Mitt inntrykk er at vi er mer redd for eventuelle motreaksjoner, grunnet islamsk terror og teokrati, enn å faktisk bekjempe et voksende teokratisk fascisme. Håper og tror at det skal gå an å bekjempe begge delene, uten å sette begrensninger på ytringer og kritikk.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...