Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Ja, det er ingenting i veien med dette juridisk sett. Hvis du synes du burde ha høyere lønn kan du forhandle om denne med arbeidsgiver eller si opp jobben. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Finn en bedre jobb. Hadde selv jobb på statoil i 6mnd for 5-6år siden og hadde iallefall 130,- timen + helgetillegg. Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Ja, det er ingenting i veien med dette juridisk sett. Hvis du synes du burde ha høyere lønn kan du forhandle om denne med arbeidsgiver eller si opp jobben. Men går ikke dette imot Tariff avtalen ? Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Finn en bedre jobb. Hadde selv jobb på statoil i 6mnd for 5-6år siden og hadde iallefall 130,- timen + helgetillegg. 130 og 100 er stor forskjell. Har ikke jobbet der så lenge men tror nok jeg må se meg etter en annen jobb.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Kommer ann på hvor gammel du er også da Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. hvor gammel er du? Jobbet der selv for noen år siden(var vell rundt 20år) og hadde noen tikroninger mer, men husker ikke akkurat hvor mye. Hadde også tillegg i helger og kvelder mener jeg på. Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. hvor gammel er du? Jobbet der selv for noen år siden(var vell rundt 20år) og hadde noen tikroninger mer, men husker ikke akkurat hvor mye. Hadde også tillegg i helger og kvelder mener jeg på. Jeg er 18 år,19 om 2 månder.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg er 18 år,19 om 2 månder.. Da høres det ganske lavt ut ja! Vi hadde noen som var i ungdomsskole alderen på vår stasjon som ryddet og vasket en gang i uken, de fikk ca den timelønnen.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Fra tariffoppgjøret til HK-Virke våren 2014 [link]. I tillegg så er det vanlig med både helge/søndagstillegg, kveldstillegg, helligdagstillegg og overtid... Nå vet jeg ikke om 7-Eleven, Shell (eller hvor du nå jobber) er knyttet opp mot Virke eller en annen organisasjon med tariffavtaler. Men er de ikke så hadde jeg raskt funnet meg en annen jobb, for det du får betalt nå er helt latterlig lite. Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg er 18 år,19 om 2 månder.. Da høres det ganske lavt ut ja! Vi hadde noen som var i ungdomsskole alderen på vår stasjon som ryddet og vasket en gang i uken, de fikk ca den timelønnen.. Vetikke helt hva jeg skal gjøre fordi jeg syntes det er veldig dårlig betalt.. Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Fra tariffoppgjøret til HK-Virke våren 2014 [link]. I tillegg så er det vanlig med både helge/søndagstillegg, kveldstillegg, helligdagstillegg og overtid... Nå vet jeg ikke om 7-Eleven, Shell (eller hvor du nå jobber) er knyttet opp mot Virke eller en annen organisasjon med tariffavtaler. Men er de ikke så hadde jeg raskt funnet meg en annen jobb, for det du får betalt nå er helt latterlig lite. Jeg jobber på shell 7eleven som er en bensin stasjon. Tusen takk for hjelpen er enig, er latterlig dårlig betalt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Men hvis du er 18, ringte det ingen bjeller om at lønna var lav når du skrev under på det? Regner med at du har arbeidskontrakt? Lenke til kommentar
Marty123 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Men hvis du er 18, ringte det ingen bjeller om at lønna var lav når du skrev under på det? Regner med at du har arbeidskontrakt? Nei egentlig ikke, jeg var egentlig bare fornøyd med og få meg en jobb i og med at det er veldig vannsklig å få jobb når man har lite erfaring fra før. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Men hvis du er 18, ringte det ingen bjeller om at lønna var lav når du skrev under på det? Regner med at du har arbeidskontrakt? Nei egentlig ikke, jeg var egentlig bare fornøyd med og få meg en jobb i og med at det er veldig vannsklig å få jobb når man har lite erfaring fra før. Kanskje, har aldri hatt det problemet. Alltid sett på det som en myte. Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Søkte litt på det, og kom over dette: Det er NHOs regionale serviceapparat som har fått Reitangruppen til å melde seg ut av Virke og inn i den nyetablerte landsforeningen NHO Handel. I tillegg ønsker de seg litt avstand fra de andre dagligvareaktørene, framholder kommunikasjonsdirektør Solfrid Flateby. Det er hovedårsakene til at Reitangruppen melder Rema 1000 og Reitan Convenience, kioskkjedene 7-eleven og Narvesen, inn i NHO Handel fra nyttår. Men videre, så kan det virke som om Shell (og dermed) Shell 7-eleven ikke er knyttet opp mot en fagforening (og dermed en tariffavtale). Skrevet i 2013: Jeg lurte fordi jeg har jobba på Shell 7-eleven, og lønna der er ikke tariff for å si det sånn... Selv de som har jobba der i 5 år har en latterlig timeslønn... Hadde jeg vært deg så ville jeg startet med å snakke med noen av de du jobber med om hva de får i lønn. Og om det viser seg at alle tjener like dårlig, så er det bare å søke jobb et annet sted. De første seks månedene har du uansett bare to ukers oppsigelsestid, så det er ikke noe problem å kombinere jobbsøking med at du fortsetter å jobbe der du gjør nå. Kanskje er det noen med litt ansvar på jobben din som kan fungere som videre referanse? (Da fortrinnsvis en person som ikke forteller sjefen din om at du er på vei til å bytte jobb). Er som Sampson skriver, ikke SÅ vanskelig å skaffe seg sin første jobb. Lenke til kommentar
Mixam Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei, jeg jobber i dag på bensin stasjon og tjener 100 kroner i timen, er dette riktig? får heller ikke noe tilegg vis jeg jobber ekstra jobber på shell 7 eleven. Sikker på at dette ikke er lønn under opplæring? Jobber selv på bensinstasjon og tjener 100 kr/t. Dette fordi jeg er under opplæring. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Nå har jeg aldri vært borti bensinstasjoner som opererer med samme tariffavtale som Handel og Kontor. Det er heller ingen hemmelighet at timelønnen på en bensinstasjon ofte er mye dårligere enn en som jobber på en dagligvarebutikk. Det er heller ingen fastsatt minstelønn i Norge. Tariffavtale er noe man må streike for. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Lagerjobb for eks i elektrobutikkene er 152,xx kr,-t for alle deltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå