Moland_NOR Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei. Vasket å smurte opp sykkelen i høst. Bruker den bare til rulle gjennom vinteren. Oljer dere kjedet i løpet av vinteren. Eller holder det med å gjøre det en gang? Sykkelen blir jo ikke skitten akkurat. Og kjedet blir ikke tørt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Lite poeng i å smøre noe som ikke trenger smøring skulle jeg mene. Lenke til kommentar
Moland_NOR Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Hmm. Men har hørt litt piping. Riktig nok sjeldent. Så måtte bare høre Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg oljer det når jeg legger om til pigg og når jeg legger om til sommerdekk. Holder helt fint, med mindre du har en sykkel for 10000kr+,da er det greit å olje et par ganger for å bevare sykkelen ekstra godt. Endret 27. februar 2015 av KontorPult Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Regner med at du vasker før du oljer KontorPult? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Selvfølgelig. Leste ikke overskrifta, dog trudde jeg du brukte den ute. Men oljing før og etter du setter den inn skal holde. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg har avfettet og olja på nytt begge sykklene mine nå mens jeg har hatt de inne på rulla. Kanskje en gang i måneden/500km/når det lager mer lyd og vibrasojner enn vanlig. Ser jo også på matta under sykkeln at olja ikke lenger er på kjedet Litt avfetting i badekaret, vente noen minutter og spyle det av igjen med varmt vann, lar det tørke over natten og smører på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå