Gå til innhold

DVD-Brenner

tore-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem LiteOn brenneren som Elkjøp selger kan flashes til å brenne både + og -

Dette er det en bekjent som har fått til, så det burde funke for deg også? :cool:

Det kule er jo at man har 30 dagers returrett - funker den ikke med både + og - er det jo bare og løpe tilbake til butikken.... :woot:

Mvh, Stian

Lenke til kommentar

Jeg er også i markedet for en dvd-brenner, men syns det er vanskelig å finne en som stikker seg ut i mengden. Har operert med en 12x Plextor cd-brenner i lengre tid så behovet for en brenner som også får litt fart på gammel-cd'en er ikke å forakte.

Så langt står det mellom:

Nec ND-1300A

--> billig, populær

LG DVD+-RW GSA-4040B

--> visstnok bra hastighet også på cd-brenning, en av to anbefalte i test på www.tomshardware.com

Plextor PX-708A

--> litt stram pris, men et merke jeg har vært fornøyd med tidligere... og 8x-brenning er jo ikke å kimse av

Så, er det noen andre dvd-brennere jeg bør ta med i vurderingen, hvilke(n) ville dere anbefalt etc. etc...

For øyeblikket lener jeg mot LG'en, men her er sikkert mye jeg ikke vet, så spre om dere med kunnskap, så skal dere se det blir mange harde pakker under treet i år.

Lenke til kommentar

1: Det er ulovlig å flashe lite-on + til dual da det er en DVD-R lisensavgift som ikke er betalt for denne brenneren. I tillegg bryter du garantien. Og når du har brutt garantien. Vær "fair" og kjøp en ny hvis den feiler og ikke løp til elkjøp med den, det er min mening!

2: Du bryter garantien i alle tilfeller hvis du bruker modifisert/uofisiell firmware (f.eks sonefri).

3: Jeg anbefaler pioneer DVR-106 Brenner.

4: Les min LG GSA-4040B test her: http://www.cdfreaks.com/article/126

5: Plextor er også et meget godt vaøg, men litt dyr (verdt det tror jeg allikevel).

Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...planation_text#

Billig, rask, og tar alle format utenom -RAM.

Jeg synes denne virket som et utrolig godt kjøp. (+ og - brenning med ny firmware, sonefri, knallbra pris osv) Går det galt så har du likevel mulighet til å flashe tilbake den gamle firmwaren.

Jeg fikk faktisk lyst på en sånn selv.. (hEllkjøp har jammen forbedret seg på prisnivå i det siste)

OC-freak: Hvem sier at det er ulovlig å oppdatere firmware til sonefritt og til å støtte flere formater? Skulle gjerne likt å se noe offisiell info på det der!

Lenke til kommentar
1: Det er ulovlig å flashe lite-on + til dual da det er en DVD-R lisensavgift som ikke er betalt for denne brenneren. I tillegg bryter du garantien. Og når du har brutt garantien. Vær "fair" og kjøp en ny hvis den feiler og ikke løp til elkjøp med den, det er min mening!

2: Du bryter garantien i alle tilfeller hvis du bruker modifisert/uofisiell firmware (f.eks sonefri).

3: Jeg anbefaler pioneer DVR-106 Brenner.

4: Les min LG GSA-4040B test her: http://www.cdfreaks.com/article/126

5: Plextor er også et meget godt vaøg, men litt dyr (verdt det tror jeg allikevel).

5: Plextor er også et meget godt valg

ja, tror jeg skal kjøpe meg en plexor dvdbrenner når jeg får rå

en sånn en Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort

Lenke til kommentar
OC-freak: Hvem sier at det er ulovlig å oppdatere firmware til sonefritt og til å støtte flere formater? Skulle gjerne likt å se noe offisiell info på det der!

Å bruke sonefri firmware er IKKE ulovlig! Det bryter kun garantien (les posten min bedre).

Å få en + brenner til å støtte - også er ingen sak men det er ikke lovlig da Lite-On ikke har betalt -R/RW lisensavgift for disse brennerene. Jobber for cdfreaks.com som vel er det største CD-relaterte forumet på nettet og vi fikk klar beskjed fra Lite-On om at dette var ulovlig siden -R/RW lisens ikke var betalt. Det er grunnen til at vi ikke tillater diskusjon av dette på vårt forum.

Mer detaljer kan jeg desverre ikke gå ut med.

Punktum finale......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...