Failbar Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei!. Jeg skal overføre noen filer fra min acer aspire (bærbar, vista) til ekstern harddisk før jeg formaterer den, men den eksterne harddisken dukker aldri opp inne i "min datamaskin". Har oppdatert driverne og jeg finner harddisken både på "sikker frakobling" og på lista over hardware. (Beklager, faguttrykk mangle). Hardisken er forresten av typen wd passport. Håper noen kan hjelpe. Takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1806804/passport-showing.html Prøvd å ta Windows tast + R også åpne diskmgmt.msc Ser du harddisken der som ikke formatert partisjon? Lenke til kommentar
Failbar Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Se vedlegg. Disk 1 er den eksterne. Endret 27. februar 2015 av Failbar Lenke til kommentar
Kose Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Du må tildele den en stasjonbokstav, Høyreklikk på stasjon og "change drive letters and paths" Har min på engelsk Lenke til kommentar
Failbar Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Inn med teskje værsåsnill;) finner ikke det valget noe sted jeg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Det hjelper ikke bare å tildele her, for status er "Utildelt". Det betyr at disken må få en partisjon, da kan den bli formatert og få en bokstav. Høyreklikk og velg 'nytt volum' - fungerer det? Endret 27. februar 2015 av Hårek Lenke til kommentar
Failbar Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Det funker. Da starter en veiviser. Jeg får så valget om jeg vil formatere eller ikke. Blir alt lagret borte ved formatering? Har nemlig brukt den på dekoderen og har noen serier der. Funker den om jeg velger "ikke formater"? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det funker. Da starter en veiviser. Jeg får så valget om jeg vil formatere eller ikke. Blir alt lagret borte ved formatering? Har nemlig brukt den på dekoderen og har noen serier der. Funker den om jeg velger "ikke formater"? Hei, Disken vil ikke fungere på annet enn dekoderen din, men det vet du kanskje. Når du tildeler en partisjon nå så kan du antaglig regne med at seriene dine forsvinner, uten at jeg skal si noe sikkert. (Regner med når du setter den inn i dekoderen igjen så blir du bedt om å formatere hele disken pga feil format). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Ja, du må velge om du vil bruke disken på dekoder eller PC, du kan ikke beholde filene fra begge bruksområder. Lenke til kommentar
Failbar Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Ok.tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Failbar Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Som dere så på bildet er harddisken delt. beholder jeg filene mine hvis jeg flytter de over på den minste stasjonen og kjører acer system recovey via f8 i oppstarten? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Du velger hvilke partisjoner du vil slette da du "formaterer" pc-en, men litt av poenget går jo bort når du ikke fjerner partisjonene da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå