Gå til innhold

Nytt HyperX Cloud II usb headset med mic problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gikk til innkjøp av HyperX Cloud II gaming headsettet da det lanserte forleden dag.

Desverre har jeg litt problemer med mikrofonen. Jeg må ha mikrofonen nesten inn i munnen for at andre skal kunne høre meg. Jeg bruker Skype og har satt (såvidt jeg vet) alle innstillingene der til maks.

Jeg har nettopp bygget meg ny PC og har for første gang tatt i bruk windows 8.1.

I menyen for mikrofonen i windows kan jeg ikke i det hele tatt bruke mikrofonvolum slideren. Den er på null og kan ikke flyttes oppover. Har dette med at det er et USB headset? Mitt gamle g35 på min eldre windows 7 pc kunne jeg flytte på "Mikrofon boost" og "Mikrofon volum", selv om det var et usb headsett.

Er det noen som vet hva årsaken her kan vere? Jeg har forøvrig satt mikrofonen til maks volum på headsett kontrolleren.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Det stemmer at du ikke kan justere volumet på det headsettet i Windows. Har lest at flere syns det er litt lavt volum på mikrofonen, men den eneste plassen å justere er usb-dongelen på kabelen.

Lenke til kommentar

Det stemmer at du ikke kan justere volumet på det headsettet i Windows. Har lest at flere syns det er litt lavt volum på mikrofonen, men den eneste plassen å justere er usb-dongelen på kabelen.

Takk for svar.

Søren og altså.. Synd å finne den mest optimale headsettet for både lyd og komfort i sin prisklasse, men så skal ikke mine venner høre meg over skype uten at jeg må tygge på mikrofonen.

Ikke noe håp om at det vil komme en patch eller noe i den dur som kan låse opp for mic boost i windows f.eks?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Takk for svar.

Søren og altså.. Synd å finne den mest optimale headsettet for både lyd og komfort i sin prisklasse, men så skal ikke mine venner høre meg over skype uten at jeg må tygge på mikrofonen.

Ikke noe håp om at det vil komme en patch eller noe i den dur som kan låse opp for mic boost i windows f.eks?

Hvis du vil ha høyere mikrofonvolum på Skype, kan du gå inn på Verktøy> Innstillinger> Lydinnstillinger> Mikrofon

Der inne kan du justere lydstyrken på mikrofonen hvis du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...