Bæder Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg og min familie har nå vært uten Internett i 10 dager nå (16.02) og dette begynner å gå hardt utover tålmodigheten og lommeboka ettersom man er AVHENGIG av Internett i 2015. Løsningen blir derfor 4G noe som er tungvint og dyrt, har nå havnet på nermere 1000kr. Spørsmålet er da: er det rimelig å kreve erstatning for kostnader for 4G og for alle ulempene som følger med å ikke ha Internett i 10 dager?! Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hva er grunnen til at nettet er borte da? Seff har Nextgentel et ansvar her, dere betaler for internett. Om de nekter kompensasjon. Kontakt: http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-ossBare så det er sagt!! Har selv hatt de møkka som internett levrandør aldri igjen! 1 Lenke til kommentar
Bæder Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Takk for svar De skyller på at feilen ligger hos Telenor. Skal gi en skikkelig skyllebøtte i morgen å se om jeg får pressa noen ører ut av dem før jeg bytter til seriøse leverandører! 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Du betaler jo uansett om du har nett tilgjengelig eller ei vil jeg tro. Tror ikke de trekker fra prisen de dagene du ikke har nett fra din neste faktura. At de skylder på Telenor er det jo strengt tatt de som skal rette opp i, og gi kompensasjon deretter om de anser seg selv som seriøse. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg skriver dette fra egen erfaring i forhold til kompensasjon, men; En nettverksleverandør dekker ALDRI ekstrautgifter, påløpte kostnader eller tapt arbeidsfortjeneste (Og lignende innenfor den kategorien). EDIT: Da mener jeg også bruk av reserveløsning, som mobilt bredbånd, som Ziiimba sier.Derimot har du selvfølgelig mulighet til å påberope deg feil eller på en tjeneste som er levert, og derfra en tilbakebetaling. Du skal selvfølgelig ikke betale for noe du ikke får. Normalt så gjøres nok dette skriftlig, men jeg vet ikke hvilke retningslinjer NGT går etter. Så lenge feilen er utenfor dine fire vegger, skal NGT normalt dekke dette. Selv om feilen er hos Telenor, så er det NGT som leverer bredbånd til deg. Endret 27. februar 2015 av MilKman' Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Du har nok krav på kompensasjon for nedetiden på linjen, men noen kompensasjon for bruk av mobilt bredbånd tror jeg du må se langt etter.Om de dekker det er det isåfall bare goodwill fra NGT sin side. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Forøvrig er "Skal gi en skikkelig skyllebøtte i morgen å se om jeg får pressa noen ører ut av dem før jeg bytter til seriøse leverandører!" skjeldent veien å gå for å få goodwill fra noen, da får man gjerne kun det man har krav på, verken mer eller mindre. 6 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Telenor eier linjene, sentralene og kontakten i huset/leiligheten ditt. Det er også Telenor som har avtaler med entreprenører for feilretting. NGT (og andre operatører) eier i beste fall utstyret i sentralen (DSLAM). That's it. Jeg kommer ikke til å ha noen annen nettleverandør enn Telenor igjen. Det er litt enkelt for meg å si, siden jeg kjøpte en leilighet med kort linjelengde, og vet at det ikke er noen som kan levere en bedre tjeneste enn Telenor her jeg bor. Likevel er det herlig å slippe å ha med andre operatører å gjøre. 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Hadde selv adsl gjennom Nextgentel for noen år tilbake. Linjehastigheten presterte å komme under isdn hastighet som maks og stort sett var hastigheten vi fikk levert halvparten av dette. Ringte jo selvfølgelig til "kundeservice" og ga beskjed om dette, flere ganger. Til slutt spurte jeg hu neket jeg pratet med på telefonen hos NG om prisavslag. Hun kunne glimte til med å trekke av 50kr på regningen. Selv spurte jeg om det var en spøk? Det toppet seg da jeg spurte om hun hadde vært fornøyd hvis hun hadde betalt for en vare og ikke fått det hun hadde betalt for, og hun svarte lystent ja. Da la jeg bare på.... Ringte senere å pratet med en annen kundebehandler og fikk avslag selvfølgelig. Like selvfølgelig som jeg la inn en oppsigelse hos NG Endret 28. februar 2015 av otl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå