strykebrettet Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg vet så mye at AGP frequency er 66MHz orginalt, men jeg lurer på om hvis jeg feks. setter opp hastigheten til 75Mhz om det kan komme til og skade skjermkortet, eller evt. om det kan greie mer før det tar kveld? Jeg har et gf4ti4200 skjermkort. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 strykebrettet skrev: Jeg vet så mye at AGP frequency er 66MHz orginalt, men jeg lurer på om hvis jeg feks. setter opp hastigheten til 75Mhz om det kan komme til og skade skjermkortet, eller evt. om det kan greie mer før det tar kveld? Jeg har et gf4ti4200 skjermkort. Ja, det kan i visse tilfeller føre til permanente skader på AGP-kortet. Det samme gjelder også for PCI-kort om disse presses til mer enn de 33Mhz'ene de er glade i. Men spørsmålet er så; hvorfor vil du øke AGP/PCI-frekvensene? Det er frekvensen på selve GPUen og minnet internt på kortet som bestemmer ytelsen ... ikke hvilken frekvens AGP-bus'en tvinges til å jobbe med. Greit, kanskje båndbredden kan bli større, men det er et par momenter som "ødelegger" for dette; 1. Det hjelper ikke om selve AGP-bus'en har massevis av båndbredde ... minnet som AGP-bus'en skal kommunisere opp imot har ikke nok. Ergo blir det som å kjøre en liten sur Morris Mini på 8-felts Autobahn ... ... det gåkke noe fortere selv om veien er bred. 2. AGP4x som kortet ditt takler (minst) har mer enn nok båndbredde til å skuffe unna hva dagens spill klarer å generere av trafikk. F.eks vil ikke en oppgradering til APG 8x gi deg spesielt mye mer. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Problmet blir vel at AGP/PCI bussen følger etter når FSB økes. Fenomenet med økt FSB forekommer i visse omgangskretser og kan føre til ytelsesforandring på en pc ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå