Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Samlet beløp a konto.

Karlivar2123

Anbefalte innlegg

Hei,
Dette er nok et litt dumt spørsmål, men uansett. Jeg holder på å fylle ut en leiekontrakt som har en husleie på 4000 kr.- og 350 kr.- i strøm. Da jeg leier ut rom i bokollektiv, så avregner jeg strømmen på slutten av året, og det resterende beløpet deles ut igjen. Men det jeg lurer på er utdraget under her fra kontrakten til huseiernes landsforbund.
I punkt 6. Så blir leiesum 4000 kr.-, men i punkt 7. Hvor det står samlet beløp, er dette samlet beløp av tilleggene eller sammen med leie. Skal tallet som settes inn her være på 350kr.- eller 4350kr.-?

6 Leiesum kr per mnd. kroner per mnd. :

7 Tillegg Sett kryss i rutene Elektrisitet: Leier tegner eget abonnement. Betales a konto Brensel: Betales a konto Vann/avløp (forutsatt målt forbruk): Betales a konto:
Samlet beløp a konto per måned: kr
Avregning foretas ved leieforholdets opphør, og ellers minst en gang per år. Er avkrysning ikke foretatt, er ytelsene nevnt her inkludert i leien.

8 Leiebetaling Leien betales forskuddsvis, den i hver måned, til konto nr. Huseiernes Landsforbunds leiekontrakt for bolig. Ettertrykk forbudt. Dette er side 1 av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Samlet beløp à konto" sikter til det totale à konto-beløpet som skal betales for elektrisitet, brensel, og vann/avløp. Leien skal ikke inkluderes i det beløpet. Hvis leien er 4000 kr og à konto-beløpet er 350 kr skal det stå 4000 kr i pkt 6 og 350 kr i pkt 7.

Ok, da hadde jeg gjort riktig. Tusen takk krikkert.

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål. I kontrakten under depositum så skal man fylle inn kontonummeret til depositumkontoen, men for å opprette en depositumkonto må man legge ved signert kontrakt. Jeg vil derfor ikke få kontonummeret til depositumkontoen før kontrakten er signert, om du skjønner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...