Christrr Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hei! Er på jakt etter tv og tenkte jeg skulle gå til innkjøp i morgen, men hver gang jeg har bestemt meg så leser jeg om et eller annet som ikke er fullt så bra med tv'n, og så faller jeg litt tilbake til start igjen. først, the info: Størrelse: 50-55", avstand ca 4-4,5m. Prisklasse: Maks 10 000,-Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Vil gjerne ha 4 hdmi, som er forholdsvis lett å komme til når tvn er veggmontert, integrert wifi og støtte for de vanligste streamingtjenestene. Utover dette stiller jeg veldig få krav, men vil gjerne ha godt bilde, selv om jeg ikke er særlig trent i å si hva dette innebærer. Lyd har jeg eksternt. Hva slags kildesignal har du? Parabol.Hva annet enn tv skal du bruke den til? For det meste tv/film, men har en ps3 stående, selv om jeg ikke bruker den så mye, og når jeg spiller er det little big planet og andre lavintense spill. Skal du koble til pc? Nei, kun dersom det er nødvendig for å se materiale som ikke er tilgjengelig rett på tven, slik jeg har gjort frem til nå. Har tenkt mest på denne tven: UE55HU6905XXE Rett prisklasse og størrelse, har 4 hdmi 2.0, en av de få med hbo nordic. Men så er det dette med 4k eller full HD. Ser det er den gjengse oppfatning at med en så liten TV som 55" så får man ikke utbytte av 4k likevel, betyr det at man får en dårlige seeropplevelse, eller bare at man ikke får utbytte for det man betaler for? I den siste reviewen jeg leste om linket TV sto det at den var dårlig på raske bilder, og så lurer jeg litt på hva dette vil si i praksis. Er det noe man kun merker når man ser på 'raske' idretter som fotball og hockey? Ingen her i huset ser på slikt, kun langrenn og strongman, samt tv-serier og filmer, og en sjelden runde på PS3. Vil Samsungen jeg linket til duge til det formålet eller bør jeg se meg om etter noe annet? Tar veldig gjerne imot tips. Christrr Lenke til kommentar
stephan4x4 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hei! Jeg ville sett litt på panasonic sine modeller. min erfaring er at dem er helt klart best. Du får ikke god 4k tv til den prisen. Du kan få 4k, men ikke en god tv. Vil da oppleve like bra bilde og bedre kvalitet på en fullhd tv. ta en titt på denne: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TX50AS650E/panasonic-50-3d-smart-led-tv-tx-50as650e Samsungen duger, men jeg liker bildet på panasonic bedre (mer naturlig). Og kvalitetsmessing er samsung svak på tv. (min oppfatning) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hei! Jeg ville sett litt på panasonic sine modeller. min erfaring er at dem er helt klart best. Du får ikke god 4k tv til den prisen. Du kan få 4k, men ikke en god tv. Vil da oppleve like bra bilde og bedre kvalitet på en fullhd tv. ta en titt på denne: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TX50AS650E/panasonic-50-3d-smart-led-tv-tx-50as650e Samsungen duger, men jeg liker bildet på panasonic bedre (mer naturlig). Og kvalitetsmessing er samsung svak på tv. (min oppfatning) Hvorfor ikke 55AS650? http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TX55AS650E/panasonic-55-3d-smart-led-tv-tx-55as650e Lenke til kommentar
stephan4x4 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Kremt.... Fordi jeg sente deg feil link! :-S Det er klart den du skal se på da det er det samme panelet bare 55". :-P Lenke til kommentar
Christrr Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Heisann, jeg gikk til innkjøp av ue55hu6905 i går og er så langt veldig fornøyd. Gikk tross alt fra en 37" lg 720p så det skulle godt gjøres å ikke imponere meg da;) har brukt litt tid på innstillingene og fikk til slutt veldig bra bilde på hobbiten på bluray i går som jeg brukte til kalibrering , men ser at skirennet i skrivende stund stiller litt andre krav til farger. Det er tidvis noe utydelig når kamera sveiper over folkemasser for eksempel, men jeg tror dette må være oppskaleringen fra 1080p(?) siden jeg ikke opplever dette med 4k demomateriale. Pt må jeg virkelig lete for å finne 4k materiale da, så det spørs om jeg ikke må begynne med breaking bad og house of cards for 4k'en sin skyld. Har fortsatt 29 dager igjen på meg til å returnere den da, så jeg fortsetter å se på litt forskjellige modeller frem til da, og skal ta panasonic med i beregningen har sett på en full hd samsung (jada - på grensen til fanboy) ue55h8005 som har fått gode terningkast. Den har også 3D, men er allerede lei av det på kino så tror ikke det ville blitt brukt noe særlig mer enn første uka Christrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå