Gå til innhold

Varm PC!? hva er galt?

ftv88

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har en XP 2600 amd CPU, og pc'en min slår seg av etter noen timer, på grunn av at den er for varm tror jeg. Jeg har 3 kabinett vifter, så jeg kan ikke forstå hvorfor. Jeg betalte mye for denne pc'en og kan ikke forstå hva som er galt. Kan dere komme med noen forslag?

CPU shutdown Temperature 75grader C / 167 grader F

Shutdown when CPUFAN fail enabled

CPU warning Teperature 70grader C / 158 grader F

Dette står i biosen er dette normalt? skal jeg skifte på noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags strømforsyning har du? det kan ha en sammenheng med effekten på PSU og antall enheter i maskina di, men det er jo rart at den greier 3 timer uten å slå seg av da.. og uansett så kommer CPU/VPU++ ganske fort opp i idle/working temp, så at det går såpass lang tid som tre timer virker temmelig rart.. uansett er det lettere å forstå hva som er feil om vi kan få se "harde fakta" om hardwaren din.

mvh vladnag

EDIT: det var tre kabinettvifter ja, ikke tre timer ;)

Lenke til kommentar

hva er idle temp på CPU?

bygd PC? eller ferdig pc? ferdig pc med nye komponenter som du selv har satt i? (ergo kreves det mer strøm enn hva det krevdes i utgangspunktet, ferdig pcèr skal jo virke med medfølgende hw/sw.

du går gjerne fra maskinen på et innestengt rom?

hva er sys. temp?

, men ellers... kom med mer informasjon......

ikke forandre noe særlig rundt shutdown temp i bios, da risker du unødvendig, ettersom den sannsynligvis er korrekt.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre? Jeg har en "Chieftec" strømforsyning, som nesten alltid er varmt. Jeg synst at hovudkortet og skjermkortet og er varm. Hva skal jeg gjøre? En kamerat bygde denne pc'en for meg, han har bygget mange pc'er og kan det.

Hva skal jeg gjøre for å få kaldere pc, og at ikke pc'en skal slå seg av automatisk av og til. Når pc'en slår seg av for den er for varm, så må jeg vente i ca 2 min eller mer for å få start på maskinen igjen.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er blind, men de dempraturene du oppgir her er bare de tempraturene som BIOS vil gi deg advarsel på, ikke hva som er den faktiske tempraturen... At PC-en skrur seg av kan like gjerne være grunnet konfigurasjonsfeil eller et eller annet program, og så lenge du ikke nevner hva som er den faktiske tempraturen når du går inn i BIOS er det vanskelig å si noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...