Nilsen Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Endelig har vi fått leke oss med superutgaven av teknologibilen.FOTOESSAY: Denne freser fra alle norske Teslaer (Ekstra) Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 vakker dame 4 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit . Kom over disse salgstallene fra 2013: 1. Norway - 1986 2. Netherlands - 1127 3. Switzerland - 213 4. Germany - 204 5. Belgium - 148 6. Denmark - 112 7. Austria - 48 8. France - 19 9. Italy - 8 Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da 1 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit . Kom over disse salgstallene fra 2013: 1. Norway - 1986 2. Netherlands - 1127 3. Switzerland - 213 4. Germany - 204 5. Belgium - 148 6. Denmark - 112 7. Austria - 48 8. France - 19 9. Italy - 8 Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da du må bytte søkemotor 1 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 du må bytte søkemotor Ikke noe problem det. Hva er de korrekte tallene da?, får opp de samme flere steder. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 du må bytte søkemotor Ikke noe problem det. Hva er de korrekte tallene da?, får opp de samme flere steder. Hvis du ser på salg, ikke produksjon? Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014. Av disse ble 4.040 levert til Norge. http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Sales_and_markets Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014. Av disse ble 4.040 levert til Norge. Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014. Av disse ble 4.040 levert til Norge. Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler. Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her. Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler. Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum. 2 Lenke til kommentar
Pål fra utdanningsdirektoratet Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Dette blir bra Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014. Av disse ble 4.040 levert til Norge. Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler. Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her.Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler. Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum. Jeg tror ordet du tenker på er "insentiver" Ellers er jeg helt enig 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg tror ordet du tenker på er "insentiver" Ellers er jeg helt enig Eller sinnsykt latterlige bilavgifter generelt? Biler er jo ikke dyre før de kommer hit til lands, det er dette landet som gjør dem dyre. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Håper jeg får prøvekjørt denne snart. Det er få som slår denne fra 0-50 km/t. Selv en Veyron vil slite. Endret 27. februar 2015 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
herr_akkar Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier. Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk. Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge. Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Neste gang dere skal ta bilder av en bil, kunne dere ta med et ekstra objektiv slik at innsiden ikke kun er nærbilder av knapper og dritt ? Betaler vi for dette skvipet? Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier. Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk. Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge. Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold. Skal være varme i radaren på tesla. Kamera holderå rent med viskerene. Ryggekameraene burde hatt et deksel over seg ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå