Gå til innhold

[Løst] NY Spillpc ca 20k

Anbefalte innlegg

Hmm.

Og du laster ned denne driveren?

Å installere den EVGA programvaren skal normaltvis ikke være nødvendig. Om det er dette som skaper problemer gjør du ikke det.

Har du deaktivert integrert grafikk?

Formatterte alt på nytt, installerte driverne til hk, som gikk helt fint sist, nå ved andre omstart.. lilla skjerm.. dvs, har ikke installert driverne evga og får da likevel lillaskjerm..

- hvordan deaktiverer man integrert grafikk?

Brukte linken du gav, da starter den å installere, så veldig kort inn i installasjonen så forsvinner programmet, da ser jeg kun programmet på skrivebordslinjen, så dukker det opp to ulike skjermer på skrivebordslinjen og en grønn farge går over ikonene på samme måte som en "loading" linje. Skjermen blinker litt. Musen er ikke lenger synlig. Så ble plutselig skjermen helt svart. Ikke lilla, men svart, og det skjedde ingen booting.

- windowsknappen+shift+pil, eller p, funker ikke.

- Ei heller ctrl+alt+del eller ctrl+shift+esc slik google foreslår.

- rebooter og der er alt lilla igjen.

- Da formatterer jeg og installerer windows for sjette gang.

Er grafikkkortet mitt defekt?

Endret av Invoces
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, etter tips tok jeg ut ledningen ved siden av det jeg tror er hmdi ledningen og så gikk nvidia installasjonen 10%, så blackscreen, så rebootet jeg, ingen lillaskjerm, prøvde å installere igjen og det gikk. Installerer windows updates & norton antivirus nå. So far so good.

Endret av Invoces
Lenke til kommentar

Vel. Om du sitter med utstyr til flere tusen kroner og har null erfaring på PC-bygging så er det ikke gøy å ødelegge noe. Hvertfall med tanke på at man ikke får retunert deler hvis det blir påvist egenskapte skader på produktet.

En annen ting er ventetiden for retur-søknader og ikke minst gebyrer hvis feilen ligger hos kunden.

Jeg synes det er spentstig av OP å i det hele tatt begi seg ut på dette.

@ExpensiveGameFinder, jeg vil påstå at han har hatt ekstremt lite problemer til å være sitt første build, med tanke på usikkerheten.
Majoriteten av spørsmålene er relatert til fremgangsmåte og usikkerheten rundt definisjoner og sammenhengen.

Til å kun oppleve 3 feil (Respons på skjerm, Feil ved inst av driver og lilla skjerm) er ganske mildt med tanke på de X-antall forum-innlegg relatert til samme tema.

Det ser ut til at det ordnet seg. Får håpe OP har en gammel PC å skru på som vedkommende kan herje med (Hvertfall slik jeg fattet interesse for feilsøking av PC'er)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd noen tunge spill enda, men det ser ut til at alt fungerer og pcn er lynrask. Tusen takk for råd alle sammen!

Godt det ordnet seg.

Husk å få lastet ned DirectX11. Det kan være det blir lastet ned med WIndows updates, men dette kan sjekkes ved å skrive "dxdiag" i søkefeltet i startmenyen. Finner du ikke dxdiag så, ja, last ned fra Microsoft sine hjemmesider.

Lykke til!

Jaja det var no offence

Np :)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd noen tunge spill enda, men det ser ut til at alt fungerer og pcn er lynrask. Tusen takk for råd alle sammen!

Godt det ordnet seg.

Husk å få lastet ned DirectX11. Det kan være det blir lastet ned med WIndows updates, men dette kan sjekkes ved å skrive "dxdiag" i søkefeltet i startmenyen. Finner du ikke dxdiag så, ja, last ned fra Microsoft sine hjemmesider.

Lykke til!

Jaja det var no offence

Np :)

Dx er ikke nødvendig å installere. Dette kommer uansett med under installasjon av spill og i windows update :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...