Invoces Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Der kom jammen skjermen også, rask levering fra netonnet & dustin. Takk for monteringstips! Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Aiaiai, dette går jo ikke bra. Det så veldig kult ut når jeg åpnet eskene og jeg ble motivert, men nå er jeg helt svett. Skal det være deler til overs? Prøvde å følge videoen til easypcbuilder, og lese manualene underveis slik han går frem, noe fikling, men kommer meg til 17:06 i videoen. - Har gjort nøyaktig slik som vises frem til dette punktet og stoppet her. Der har jeg noen spørsmål. 1. Er Cooler Master Hyper 212 Evo isteden for viften som følger med på Intel Core i5 4690K 3,5GHz Socket 1150 Box? (ellers har jeg bommet grovt) 2. De ledningene han drar frem på 17:06, de har jeg ikke, en haug med andre dog, synes ikke manualen er fantastisk, men fant heller ingen video som viser dette på youtube. -Dårlig erfaring med å kable feil, noen som har tips om en god video? Resten, som jeg ikke har startet på, ser greit ut så langt, men overall feeling så er dette i beste fall er 50/50 for at jeg enten har ødelagt alt eller at det kanskje, kanskje fungerer. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Link til videoen du bygger etter? 1. Jepp 2. Kablene ligger nok i en pose sammen med PSUen, det står på kablene hvilken ende som skal inn i strømforsyningen og hvilke som skal i HK, GPU etc. Edit: Den PSUen du har er kanskje ikke modulær? Da henger kablene allerede på strømforsyningen Min overall feeling ved mitt første bygg var 20% MAKS, nå har det gått ett år, ingen problemer Selv hadde jeg tom. en 10 graders bøy på hovedkortet som jeg ikke oppdaget før jeg skulle sette i grafikkkortet mitt helt til slutt Endret 6. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Den samme som ligger ved i posten til Agentspoon - perfekte pc pakke. 2- ehm, henger noen kabler ut av xfx pro650w som ikke er merket, en av de står det pci-e på. ellers så fulgte det med en haug med kabler som sagt, de er merket med AB 03 eller annet tall bak, uten at jeg finner noe på kortet med det navnet, men skjønner kanskje mer når jeg får resten på plass. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 ^^ Det ser ut som de du holder er for: cpu, sats og floppy(?) Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Det kan være.. Men det er alle kablene til venstre for kabinettet som forvirrer meg. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Ok de som heter "pci" går til evt gpu'er. De som heter "sata" går til hardisker. Den som er 8-pin står det som regel cpu på, gjerne delt opp i 2 4-pins. Så har du den lengste til hk. Som heter noe sånn som "20+4 eller 24-pin" hvis du kunne lagt alle kablene ved siden av hverandre så blir det lettere å si noe. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Du har kjøpt en semi modulær strømforsyning (4+4 CPU og 24 Pins sitter alltid fast) Hadde du ikke kjøpt en modulær ville alle kablene du har til venstre sittet fast, eller ivertfall mesteparten av de. Enkelt beskrevet. Den største enden av kablene du har til overs skal i PSU, mens de resterende er HDD, GPU osv. PCI-E er ofte merket og er gjerne lagt opp som 6 pins med 2 løse pins 24 Pins passer bare en plass. Til høyre på hovedkortet. CPU 4+4 sitter oppe til venstre over CPU Endret 9. mars 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Du har kjøpt en semi modulær strømforsyning (4+4 CPU og 24 Pins sitter alltid fast) Hadde du ikke kjøpt en modulær ville alle kablene du har til venstre sittet fast, eller ivertfall mesteparten av de. Enkelt beskrevet. Den største enden av kablene du har til overs skal i PSU, mens de resterende er HDD, GPU osv. PCI-E er ofte merket og er gjerne lagt opp som 6 pins med 2 løse pins 24 Pins passer bare en plass. Til høyre på hovedkortet. CPU 4+4 sitter oppe til venstre over CPU Ok, da er jeg så langt, viften på chippen sin ledning er plugget i bak der, plugget i den store det eneste stedet den passet, Øverst til venstre de 4 + 4. Satte i grafikkkortet. Pci-e er merket ja, og med 6+2løse, 6ern passer i grafikkkortet, men toern går ingensteder & den er jo dobbel, to ender på den, so uhm, - plugger den ene inn, til venstre ? og 2ern henger løst og den siste `? Endret 9. mars 2015 av Invoces Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Skjønner du det ikke? Dette er jo så enkelt. Du er trolig bare ny på bygging og redd for å gjøre feil, lurt å spørre da Skjermkortet ditt har 2 stykk 6-pins strømkontakter. MAO du bruker ikke de løse 2-pinsene. Plugg den første pluggen inn til høyre på skjermkortet, og den på enden av kabelen plugger du til venstre. Har ikke egentlig så mye å si, men da blir det mest ryddig. En liten illustrasjon: Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Skjønner du det ikke? Dette er jo så enkelt. Du er trolig bare ny på bygging og redd for å gjøre feil, lurt å spørre da Skjermkortet ditt har 2 stykk 6-pins strømkontakter. MAO du bruker ikke de løse 2-pinsene. Plugg den første pluggen inn til høyre på skjermkortet, og den på enden av kabelen plugger du til venstre. Har ikke egentlig så mye å si, men da blir det mest ryddig. En liten illustrasjon: img_0157 (1).jpg Takk, da sitter den i, så er det også en haug med ledninger i selve kabinettet jeg ikke skjønner bæret av, ser på merket og finner ikke samme noe sted. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Det pleier å bli noen kabler det ikke er bruk for ja, men skal ikke være så veldig mye egentlig. Hva eksakt står det på de? Klart det kan være litt mer hvis din strømforsyning ikke har avtakbare kabler sånn at du bare monterer de du trenger. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Det eneste du trenger for ditt bygg er: 6 Pins til Skjermkort. 4+4 og 24 pins til hovedkort Sata strøm (flat svart kontakt) til harddisker og optisk drev Grunnen til at du har 2 løse kontakter på skjermkortet er fordi det er enkelte skjermkort som bruker en 8 pins og en 6 pins Lettere slik enn å begynne å rote med en overgang. Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Manualen på skjermen, plugger i skjermen, plugger i bak, på alle steder det er mulig, men ingen respons på skjermen. Testen maskinen hos kamerat som har annen inngang på skjermen og der gikk alt fint. Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Portene på skjermen, dell u2414h, som var anbefalt av agentspoon Endret 11. mars 2015 av Invoces Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) portene bak Endret 11. mars 2015 av Invoces Lenke til kommentar
ulle1040 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Koble dp på skjermen med dp på skjermkortet og usb til usb for å få hub i skjermen. Pass på at du velger riktig inngang på skjermen om den ikke bytter automatisk. Skal ikke være verre enn det Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Er ingen usb til usb ledning. Har også prøvd med hdmi, både fra skjermkort og hoved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå