pesenツ Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hvis du ikke kjenner noen som har bygget pc før, så går det fint å gjøre det selv Jeg bygde min første pc når jeg var 14 år, den startet ikke på første forsøk siden jeg ikke hadde satt ledningene fra kabinettet i riktig plass (byttet om + og -), men hvis du leser (som jeg gjorde neste gang ) hovedkort manualen så går det som en drøm Alle ledningene passer bare 1 sted utenom de som hører til kabinett, men da slår du bare opp i manualen Veldig lærerikt også! . Yter pc din bra i spill som: bf4,fc4 og cs:go? Vurderer samme pc men bare med en i5 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hvis du ikke kjenner noen som har bygget pc før, så går det fint å gjøre det selv Jeg bygde min første pc når jeg var 14 år, den startet ikke på første forsøk siden jeg ikke hadde satt ledningene fra kabinettet i riktig plass (byttet om + og -), men hvis du leser (som jeg gjorde neste gang ) hovedkort manualen så går det som en drøm Alle ledningene passer bare 1 sted utenom de som hører til kabinett, men da slår du bare opp i manualen Veldig lærerikt også! . Yter pc din bra i spill som: bf4,fc4 og cs:go? Vurderer samme pc men bare med en i5 Veldig bra! Får rundt 110-120 fps i battlefield 4 med 1440p skjerm (alt på ultra utenom msaa) Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har du kjøpt vifter oppe og forran? Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har du kjøpt vifter oppe og forran? Tenker du i R5 da? Kjører selv med 7 av 7 vifter i kabinettet, 2 i front, 3 på topp, 1 bak å en på siden til og kjøle ned 2x 980 Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har du kjøpt vifter oppe og forran? Tenker du i R5 da? Kjører selv med 7 av 7 vifter i kabinettet, 2 i front, 3 på topp, 1 bak å en på siden til og kjøle ned 2x 980 hvilke størrelser har du? Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har du kjøpt vifter oppe og forran?Tenker du i R5 da? Kjører selv med 7 av 7 vifter i kabinettet, 2 i front, 3 på topp, 1 bak å en på siden til og kjøle ned 2x 980 hvilke størrelser har du? 140mm på alle unntatt topp. Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Greit.. Gikk for Black Refinery.. Wish me luck.. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Dette klarer du lett Hvis ikke så er det bare å spørre her Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 1. Sette sammen, Agentspoon har en video i posten sin, det virker helt greit, step by step, eller den winnetou postet. 2. Slå på og gå inn i noe som heter "bios" (hjelp) er det en video som viser step by step på dette?, prøvde å kikke rundt på forumet =/ (ellers blir det googling selvsagt) 3. Installere OS, følger instruksjonene der antar jeg, har kjøpt etter anbefalingene til agentspoon, eksternt cd drev og win8. 4. Installere drivere, antar bare er å google delene og laste ned på usb & ha det klart, plugge inn og dobbeltklikke. 5. Kjøre memtest? bør annet testes? Overklokking prøvde jeg å lese litt om, men det er tydeligvis ingen enkel science så tenker jeg bør holde meg langt unna. Høytalere var det ingen anbefaling på, øreklokker fungerer ikke for meg. noen rimelige som anbefales? Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) BIOS er det man kommer inn på fra startskjermen før Windows laster inn, man må vanligvis holde inn f.eks. "delete" eller "f9" for å komme inn. Overklokking er ikke vanskelig, så lenge du gjør det forsiktig. Det eneste du gjør er å sette opp "Multiplicator" fra 35 til f.eks. 40 for å få 4.0Ghz istedenfor 3.5Ghz. Så lenge man har viftene koblet til skal alt gå bra, når du har mer peiling kan du fikle rundt med vcore osv, men det funker å ha det på auto i første omgang. Funker åpne hodetelefoner for deg? Dustin har et par Audio Technica ad500x på tilbud idag. https://www.dustinhome.no/product/5010807391/ath-ad500x Ellers stemmer nok alt Endret 1. mars 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Er denne:http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60762fremtidsikker? Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Er denne:http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60762fremtidsikker? plus 4x 140mm vifter og 3x 120mm vifter Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Er denne:http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60762fremtidsikker? plus 4x 140mm vifter og 3x 120mm vifterDet finnes ikke noe fremtidssikkert Hvorfor så mange vifter og hvorfor 120mm og ikke 140mm? Endret 2. mars 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 hvor mange 140 Er denne:http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60762fremtidsikker?plus 4x 140mm vifter og 3x 120mm vifterDet finnes ikke noe fremtidssikkert Hvorfor så mange vifter og hvorfor 120mm og ikke 140mm? hvor mange 140 mm er det plass til i toppen? Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 2. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2015 hmm, fant bare drivere til to av delene i black refinery pakken, men det er kanskje noe som dukker opp som "ønsker du å oppdatere drivere" når jeg får igang maskinen? / automatisk finner frem til siste oppdatering. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 hvor mange 140 Er denne:http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60762fremtidsikker?plus 4x 140mm vifter og 3x 120mm vifterDet finnes ikke noe fremtidssikkert Hvorfor så mange vifter og hvorfor 120mm og ikke 140mm? hvor mange 140 mm er det plass til i toppen?Det er plass til 3 140mm vifter i toppen.http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-r5-blackLag heller en egen tråd eller ta det på pm hvis det er mer du lurer på, er ganske off topic nå Lenke til kommentar
Invoces Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2015 Da tror jeg at jeg har fått alle delene hjem, minus skjermen, men har en reserve, frem til den kommer i posten. Ser på video at det benyttes en sånn antistøtsak, må man ha det? Annet man kan bruke / ting jeg ikke bør gjøre? Jeg står ikke på et teppe.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Armbånd har jeg aldri brukt. Sørg for en ting. Ikke ha på deg Ull eller Fleece klær Samt når du tar ut kabinett etc fra esken med sundolitt vil du bli oppladet. Ta borti hva som helst annet enn pc' delene, en dør, kabinettet etc. Endret 6. mars 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Flotte greier Et lite tips. Monter alle komponentene oppå esken til hovedkortet for å teste at alt fungerer før du setter det inn i kabinettet Du har powerknapp på hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå