Gå til innhold

[Løst] NY Spillpc ca 20k

Anbefalte innlegg

Ferdigbygget.

Ønsker å spille Crysis 3 i god kvalitet og uten lugging.

Har ikke behov for enormt mye plass.

Ikke veldig opptatt av summing.

Tenker å gå for "ukens tilbud"

https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946

Noen anbefalinger til valg av innmat? (alt under spesifikasjoner er gresk for meg)

Sekundert kunne jeg tenkt meg en stor skjerm som passer til.

Mangler også høytalere, men det burde jeg kanskje ikke kjøpe hos komplett?

Innspill premieres i dyp takknemlighet!

Endret av Invoces
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du kommer til Moss og setter den opp for meg så er det altså uaktuelt med byggselv pc, men takk for innsatsen =o)

Hvorfor ikke bygge selv? Det er lærerikt og er omtrent som å bygge lego ;)

Men hvis du skal få komplett til å bygge for deg ville jeg heller gått for https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10980og byttet til:

- Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort Vifter: 2x 140mm Front, 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB 3.0

- Intel Core i7-4790K Socket-LGA1150,Quad Core,4.0GHz,8MB,88W,22nm,HD4600,Boxed w/fan, Devil's Canyon

- Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler 120mm Radiator, 115x/2011/2011-3/1366, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 2000 RPM, 54 CFM

- ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB PhysX PCI-Express 3.0, "DirectCU II OC", DL-DVI-I + DL-DVI-D, HDMI 2.0, DP

- Seagate Barracuda® 1TB KUN TIL PC PRODUKSJON (Kun hvis du trenger mer enn 240GB, eller gå for en større SSD disk)

- Ta vekk optisk leser/brenner

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at komponentene i den komplett-pc'en var så fantastiske.

Middels PSU.

Dårlig SSD.

Sikkert greit nok HK, men ville gått for Z97-A

Kjipt Tastatur/mus

I mine øyne må man ha 16Gb minne

Ellers greit.

Men helt enig med de andre her. Bygg selv, spar penger, få nyttig lærdom så slipper du å sende inn hele maskinen til komplett for å kjøre en memtest for deg :)

Lenke til kommentar

Med mindre du kommer til Moss og setter den opp for meg så er det altså uaktuelt med byggselv pc, men takk for innsatsen =o)

Hvorfor ikke bygge selv? Det er lærerikt og er omtrent som å bygge lego ;)

Men hvis du skal få komplett til å bygge for deg ville jeg heller gått for https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10980og byttet til:

- Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort Vifter: 2x 140mm Front, 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB 3.0

- Intel Core i7-4790K Socket-LGA1150,Quad Core,4.0GHz,8MB,88W,22nm,HD4600,Boxed w/fan, Devil's Canyon

- Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler 120mm Radiator, 115x/2011/2011-3/1366, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 2000 RPM, 54 CFM

- ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB PhysX PCI-Express 3.0, "DirectCU II OC", DL-DVI-I + DL-DVI-D, HDMI 2.0, DP

- Seagate Barracuda® 1TB KUN TIL PC PRODUKSJON (Kun hvis du trenger mer enn 240GB, eller gå for en større SSD disk)

- Ta vekk optisk leser/brenner

Takk!

Lenke til kommentar

Til "Bygg selv" kommentarene; - hvor mye sparer man egentlig? Må da ta lang tid å bygge, så teste. Hva om noe går galt? Ser for meg selv feilsøke i timesvis på youtube =/ Er en komplett idiot når det kommer til slikt desverre.

xClaymanx skriver "memtest", aner ikke hva det er for noe..

Lenke til kommentar
Invoces, den 27 Feb 2015 - 16:25, sa:

Til "Bygg selv" kommentarene; - hvor mye sparer man egentlig? Må da ta lang tid å bygge, så teste. Hva om noe går galt? Ser for meg selv feilsøke i timesvis på youtube =/ Er en komplett idiot når det kommer til slikt desverre.

xClaymanx skriver "memtest", aner ikke hva det er for noe..

Bygget min første maskin etter å ha sett litt videoer på nettet, og det er ikke noe vanskelig. Tok meg i underkant av 2timer, og jeg er ikke akkurat nevenyttig av meg. Desto dyrere maskin, jo mer sparer du. Min pc-build ville kostet meg 3-4 tusen mer om komplett.no hadde satt den sammen for meg. Så du kan spare en god del. Anbefaler deg å sette sammen selv. Det er noe eget med å ha satt sammen selv, noe du faktisk har bygget. Meget moro er det også. :hm:

Lenke til kommentar

Å bygge en pc er normaltvis noe man bruker litt tid på første gang.

Ta det god tid for å få alle kontakter og komponenter korrekt, men de passer ofte bare en plass :p

Tidsmessig vil jeg tippe på du bruker 1-2 timer på å sette sammen maskinen første gang.

Memtest er et program som feilsøker minne/RAM etter feil. Et enkelt program man kan kjøre selv, og i mine øyne bortkastet å levere inn til komplett for å få det gjort.

Er det feil bytter de komponenten, er det ikke feil får du en regning på ca 500 i posten :)

Ergo kan man likegodt lære seg å bygge selv og finne ut hvordan ting er satt sammen.

Komplett tar nok en tusenlapp eller to for å sette sammen maskinen avhengig av pris selvsagt.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Er en komplett idiot når det kommer til slikt desverre.

Dette er det beste argumentet FOR å bygge selv. Du lærer nemlig veldig mye om hvordan datamaskinen virker.

Dersom du føler deg utrygg, så prøv å få med deg noen med erfaringen første gang; alltid greit å ha en som kan holde deg i hånden.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kjenner noen som har bygget pc før, så går det fint å gjøre det selv :) Jeg bygde min første pc når jeg var 14 år, den startet ikke på første forsøk siden jeg ikke hadde satt ledningene fra kabinettet i riktig plass (byttet om + og -), men hvis du leser (som jeg gjorde neste gang :p) hovedkort manualen så går det som en drøm :)

Alle ledningene passer bare 1 sted utenom de som hører til kabinett, men da slår du bare opp i manualen ;)

Veldig lærerikt også!

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...