Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

oppringt av politiet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Ble for en snau halvtime siden ringt opp av politiet.

De fortalte at en person (min tidligere kjærestes onkel) hadde vært innom stasjonen og truet med og anmelde meg hvis jeg fortsatte og sende han snaps (når jeg først sender snaps så sender jeg som regel til hele lista)

Grunnen var at han var beskymret for meg som person.

Sa til politiet at det ikke var noe problem, da fjerner jeg han heller bare fra lista.

Det jeg stusser litt over, er at hvordan kan en snapp være beskymrende? Og om jeg fortsatt hadde sendt, hadde han i det hele tatt hatt noen sak her?

Må legge til at den eneste grunnen han var på min snapp er at det er fettern til eksen min, har ikke snakket noe med fettern til eksen etter det ble slutt.

Syns dette ble litt for dumt, så syns egentlig det bare er litt komisk.

Har politiet så lite og gjøre?

Anonymous poster hash: 96606...182

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vel ikke det akkurat er en sak eller blir en sak.. Kommer jo helt an på hva du snapper osv.. Men hvis det ikke er noe spess, så vil vel politiet mest sannsynlig ikke kaste bort tiden sin på det der. Det er jo ikke akkurat ulovlig. Onkelen/fettern til eksen din kan jo likegreit bare blokke deg eller gå inn på innstillinger og velge hvem som kan sende ham snap.

Ser ikke hvorfor det skal bli en sak av dette. Men som sagt, kommer helt an på hva du snapper.

(Min mening)

Lenke til kommentar

Jeg trodde først du snakket om snaps og at onkelen ikke likte at du er så spandabel.

Hvor sikker er du på at dette ikke var tulleringing?

Jeg ble litt forvirret, er han fetteren eller onkelen til eksen?

Det er faren til fettern til eksen som hadde snakket med politiet om at hvis jeg ikke stoppet med å sende han snaps så ville han politianmelde det.

Sjekka ut nr og det var ifra lensmannskontoret. Men ærlig talt så syns jeg det var helt idiotisk, derfor jeg måtte høre hva andre her mener om saken.

Hva er det du snapper om da ?

Snapper nesten ikke, kan sende et par snapper i uka, fra turer,venner,fest osv.

Må sies at han sendte meg fler snaps.

Men hvorfor kan ikke faren bare be han slette meg om han er så beskymret istedenfor og snakke med politiet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg også, jeg trodde et øyeblikk TS hadde fått for mye snaps.

Men hvorfor kan ikke faren bare be han slette meg om han er så beskymret istedenfor og snakke med politiet?

Vi er ikke synske her inne desverre, så det må du nesten spørre ham om. Eller kanskje enda bedre, la være....
Lenke til kommentar

Jeg også, jeg trodde et øyeblikk TS hadde fått for mye snaps.

Vi er ikke synske her inne desverre, så det må du nesten spørre ham om. Eller kanskje enda bedre, la være....

Tror heller jeg lar vær :p

Lenke til kommentar

Oki! Politiet skal avhøre deg. Jeg kan gi deg informasjon om hva som kommer til å skje.

1. Politiet innkaller deg til avhør

2. Politiet kommer til å stille deg spørsmål

3. Du svarer spørsmålene

4. Politiet kommer til å stille de samme spørsmålene om og om igjen i ca 30 minutter til 1 time. Politiet stiller de samme spørsmålene om og om og om igjen. For å sjekke om du gir samme svar eller forskjellige svar. Gir du forskjellige svar så minstenker de deg. Dette skal du gjøre. Når politiet spør deg de samme spørsmålene og du vet at du har svart på disse spørsmålene allerede. Si at du har allerede besvart spørsmålene og det er ikke nødvendig å spørre de samme spørsmålene på nytt.

5. Det er lettere med advokat til avhør. Har du med en advokat til avhør kan advokaten beskytte deg mot politiets repeat spørsmål.

6. Hvis politiet ikke har fysiske bevis. Da er det bare ord mot ord. Da ERKJENNER DU IKKE STRAFFSKYLD.

7. Har politiet fysiske bevis. Da erkjenner du straffskyld og slipper å betale saksbehandling i retten. Da får du beholde bonus som er redusert straff. Men hvis politiet ikke har noen fysiske bevis og det er kun ord mot ord. Da erkjenner du ikke straffskyld for saken vil sansynligvis bli henlagt.

8. Politiet etterforsker ikke begge sider av saken. Politiet er kun ute etter å ta deg. Jeg har vært til avhør mange ganger. Mange jenter som anmelder meg for voldtekt, men de har ikke bevis. Kun ord mot. Politiet etterforsker heller ikke saken fra begge sider. Politiet er kun ute etter å ta deg. Så bare ha det i bakhodet. I verste fall får du en rettsak og 20 - 30 dagers fengsel. Men politiet er ikke interessert i å hjelpe deg. Politiet er kun ute etter å ta deg og få deg dømt gjennom avhør.

9. Politiet tar lydopptak av avhøret ditt. Hvis du erkjenner straffskyld. Så vil saken mot deg være styrket. Dette innbærer at det er lettere å få deg dømt til fengsel. Hvis du ikke erkjenner straffskyld. Så vil saken mot deg være svekket og det vil bli vanskeligere å få deg dømt. I 90% av tilfellene der du ikke erkjenner straffskyld. Så vil saken vanligvis bli henlagt. Det er min erfaring ihvertfall. Politiet har ikke noe bevis osv. Så bare ikke erkjenn straffskyld.

10. Legitimasjon er viktig. Hvis du ikke har med legitimasjon. Så vil ikke politiet avhøre deg. De nekter å avhøre deg hvis du ikke har legitimasjon. Så husk å ta med Visa kortet. Første gang jeg skulle til avhør glemte jeg lommeboken hjemme. Jeg møtte jo opp hos politi stasjonen, men hadde ikke legitimasjon. Politiet nektet å avhøre meg. Noen dager senere banket politiet på døra. De satte håndjern på meg og tok meg med til politistasjon til avhør. Også slapp de meg fri igjen. SÅ LEGITIMASJON ER VIKTIG!

11. Ingen bevis, ingen sak, ingen dom. Når du kommer til avhør og politiet bare kun stiller deg spørsmål uten å fremlegge fysiske bevis. Da har de ingen sak mot deg. Det du gjør er bare svare på tortur repeat spørsmålene til politiet. Også til slutt erkjenner du ikke straffskyld.

Men herregud for SNAPS. Da erkjenner du ikke straffskyld. Med mindre bildene er provoserende og lignende.

Er det mulig å se hva slags SNAPS du sendte?

Endret av Obiwan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg spørre. Hvorfor anmelder "mange jenter" deg for voldtekt? har du tenkt over det? Det har aldri skjedd meg.

Jeg vil ikke gifte meg med dem. Etter å ha vært sammen 1-2 måneder begynner de å snakke om barn, familie, hus, ekteskap, samboerskap osv. Da slår jeg opp og de blir sinte å anmelder meg for voldtekt. Hevnaksjon av eks kjærester.

Lenke til kommentar

Nå kunne jo denne personen som får mye "snaps" bare slette deg fra listen. Jeg vil anta at den personen opplevde det son trakassering av noe slag.

Lenke til kommentar

Oki! Politiet skal avhøre deg. Jeg kan gi deg informasjon om hva som kommer til å skje.

1. Politiet innkaller deg til avhør

2. Politiet kommer til å stille deg spørsmål

3. Du svarer spørsmålene

4. Politiet kommer til å stille de samme spørsmålene om og om igjen i ca 30 minutter til 1 time. Politiet stiller de samme spørsmålene om og om og om igjen. For å sjekke om du gir samme svar eller forskjellige svar. Gir du forskjellige svar så minstenker de deg. Dette skal du gjøre. Når politiet spør deg de samme spørsmålene og du vet at du har svart på disse spørsmålene allerede. Si at du har allerede besvart spørsmålene og det er ikke nødvendig å spørre de samme spørsmålene på nytt.

5. Det er lettere med advokat til avhør. Har du med en advokat til avhør kan advokaten beskytte deg mot politiets repeat spørsmål.

6. Hvis politiet ikke har fysiske bevis. Da er det bare ord mot ord. Da ERKJENNER DU IKKE STRAFFSKYLD.

7. Har politiet fysiske bevis. Da erkjenner du straffskyld og slipper å betale saksbehandling i retten. Da får du beholde bonus som er redusert straff. Men hvis politiet ikke har noen fysiske bevis og det er kun ord mot ord. Da erkjenner du ikke straffskyld for saken vil sansynligvis bli henlagt.

8. Politiet etterforsker ikke begge sider av saken. Politiet er kun ute etter å ta deg. Jeg har vært til avhør mange ganger. Mange jenter som anmelder meg for voldtekt, men de har ikke bevis. Kun ord mot. Politiet etterforsker heller ikke saken fra begge sider. Politiet er kun ute etter å ta deg. Så bare ha det i bakhodet. I verste fall får du en rettsak og 20 - 30 dagers fengsel. Men politiet er ikke interessert i å hjelpe deg. Politiet er kun ute etter å ta deg og få deg dømt gjennom avhør.

9. Politiet tar lydopptak av avhøret ditt. Hvis du erkjenner straffskyld. Så vil saken mot deg være styrket. Dette innbærer at det er lettere å få deg dømt til fengsel. Hvis du ikke erkjenner straffskyld. Så vil saken mot deg være svekket og det vil bli vanskeligere å få deg dømt. I 90% av tilfellene der du ikke erkjenner straffskyld. Så vil saken vanligvis bli henlagt. Det er min erfaring ihvertfall. Politiet har ikke noe bevis osv. Så bare ikke erkjenn straffskyld.

10. Legitimasjon er viktig. Hvis du ikke har med legitimasjon. Så vil ikke politiet avhøre deg. De nekter å avhøre deg hvis du ikke har legitimasjon. Så husk å ta med Visa kortet. Første gang jeg skulle til avhør glemte jeg lommeboken hjemme. Jeg møtte jo opp hos politi stasjonen, men hadde ikke legitimasjon. Politiet nektet å avhøre meg. Noen dager senere banket politiet på døra. De satte håndjern på meg og tok meg med til politistasjon til avhør. Også slapp de meg fri igjen. SÅ LEGITIMASJON ER VIKTIG!

11. Ingen bevis, ingen sak, ingen dom. Når du kommer til avhør og politiet bare kun stiller deg spørsmål uten å fremlegge fysiske bevis. Da har de ingen sak mot deg. Det du gjør er bare svare på tortur repeat spørsmålene til politiet. Også til slutt erkjenner du ikke straffskyld.

Men herregud for SNAPS. Da erkjenner du ikke straffskyld. Med mindre bildene er provoserende og lignende.

Er det mulig å se hva slags SNAPS du sendte?

Sendt han uskyldige snaps som du kan se lenger ned på innlegget, de blir alltid sendt til random folk jeg har på lista. Han har ingen sak i det hele tatt, så tviler på at det blir noe avhør. Syns hele greia bare var idiotisk. Han derimot har jeg beviser for at han dealer piller!

Nå kunne jo denne personen som får mye "snaps" bare slette deg fra listen. Jeg vil anta at den personen opplevde det son trakassering av noe slag.

Var ikke han men faren, så da tipper jeg faren snoka på telefonen til sønnen hans.

Ja han kunne jo bare bedt sønnen blocka meg om faren hans ikke likte å motta snapp av meg engang i blant, må sies at jeg fikk 10 ganger så mange snaps ifra sønnen hans.

Men er noe som ikke er riktig skrudd sammen i hodet på hans, sikkert på grunn av at han har eusa seg siden jeg så han for første gang. Teor fakrisk jeg aldri har sett han edru før.

vurderer og anmelde han da jeg føler at rusmisbruken hans går utover barna, noe det garantert gjør :/

post-226106-0-28527300-1425435121_thumb.jpg

post-226106-0-68590300-1425435136_thumb.jpg

post-226106-0-37537000-1425435162_thumb.jpg

post-226106-0-74920000-1425435185_thumb.jpg

post-226106-0-16948100-1425435228_thumb.jpg

post-226106-0-99459000-1425435284_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...