Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Ja, og jeg forklarte hvorfor. Sarkasme fungerer best i tospann med saklighet. Du er velkommen til å gjøre et nytt forsøk.Jeg skal legge meg i hardtrening til når tek.no presenterer den nyttige artikkelen; Kappløp, nVidia Titan Z vs Intel HD 5500, hvilket kort spiller av filmen "50 gråtoner" raskest. Blir sikkert en drøss artige prestandaforskjeller å legge merke til... for folk flest. Endret 26. februar 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Viss akselerasjonen er det viktigste, hvorfor ikke heller gå for en motorsykkel, mye billigere og akser i en annen klasse, f.eks BMW 1000RR eller noen fra Kawasaki. Man er jo alene i bilen i 80% av tilfellene uansett... Biler har en del mer gummi å fordele kreftene på, så den raskeste bilen vil akselerere raskere enn den raskeste motorsykkelen. Men når vi snakker om moro for penga er det ingen konkurranse. Det er mest pga at de ikke steiler, og fordi de har dowforce, MC har nesten samme friksjonskoeffsient (de er lettere feks, noe som gjør at de trenger mindre gummi for samme friksjon), det er ikke mange biler som går under 2.7 som de raskeste syklene går. AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 under 300.000kr i avgifter spart. ikke halvparten som en del tror Utifra tollvesenets kalkulator er det 700 000, hva slags avgifter det du sammenlikner imot? AtW Er nok godt over 300 000 som spares ja, ettersom man med elbil slipper unna både mva. og engangsavgift. I USA selges teslaene som direkte konkurrenter til Mercedes-Benz S-klasse AMG og disse har +- 1 mill i avgifter i Norge.dere må nok sjekke opp litt til Forklar? Man må jo sammenlikne Teslaen mot andre bensin/dieseldrevne alternativer. Altså store sedaner med rundt 700 hestekrefter. tror avgiften blir helt lik med andre store sedaner som ikke slipper ut noe co2 jeg... Jeg la inn teslaen med 0 co2 og null nox i avgiftskalkulatoren, fikk 700 000 i avgift. AtW Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) under 300.000kr i avgifter spart. ikke halvparten som en del tror Utifra tollvesenets kalkulator er det 700 000, hva slags avgifter det du sammenlikner imot? AtW Er nok godt over 300 000 som spares ja, ettersom man med elbil slipper unna både mva. og engangsavgift. I USA selges teslaene som direkte konkurrenter til Mercedes-Benz S-klasse AMG og disse har +- 1 mill i avgifter i Norge. dere må nok sjekke opp litt til Forklar? Man må jo sammenlikne Teslaen mot andre bensin/dieseldrevne alternativer. Altså store sedaner med rundt 700 hestekrefter. tror avgiften blir helt lik med andre store sedaner som ikke slipper ut noe co2 jeg... Engangsavgift: Avgift for egenvekt: 202 315,50 Avgift for motoreffekt: 692 524,08 Avgift for CO2: - 100 980,89 Avgift for NOx: 47,11 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 793 905,80 Bruksfradrag (0 %): 0,00 Totalt i engangsavgift: 793 905,80 Vrakpantavgift: 2 400,00 Total i avgifter for dette kjøretøyet: 796 305,80 Endret 26. februar 2015 av Nimrad Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Ja, og jeg forklarte hvorfor. Sarkasme fungerer best i tospann med saklighet. Du er velkommen til å gjøre et nytt forsøk.Jeg skal legge meg i hardtrening til når tek.no presenterer den nyttige artikkelen;Kappløp, nVidia Titan Z vs Intel HD 5500, hvilket kort spiller av filmen "50 gråtoner" raskest. Blir sikkert en drøss artige prestandaforskjeller å legge merke til... for folk flest. Da måtte det i tilfelle bli noe sånt som FX5400 (eller hva det var som var populært i 2004, kanskje vi var på GT6600 serien da...) og ikke HD5500. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det var litt håpløst filming, kunne gått hatt ett stabilt kamera som viste det bakfra. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, Musk burde jo flytte fabrikken hit , burde jo nesten levere "bilen" med ostehøvel i hanskerommet samt brunostkjøler . Kom over disse salgstallene fra 2013: 1. Norway - 1986 2. Netherlands - 1127 3. Switzerland - 213 4. Germany - 204 5. Belgium - 148 6. Denmark - 112 7. Austria - 48 8. France - 19 9. Italy - 8 I 2014 ble del vel solgt 3745 teslaer. Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo ett problem å få nye batterier da Nå skal vel også de 3745 som kun tenker på miljøet "kaste" den gamle bilen ettersom Tesla selv ikke tar de i innbytte og gå over til den ny "grønne" 700hk sportsbilen. Er det noe kollektivfeltet trenger så er det flerebiler med 700hk og insane modus . 1 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hva er poenget? Sammenligne med en tilsvarende bil med MOTOR, så skal dere få se der er mindre NM i en elektrisk tissla som har forurenset mer enn hele levetiden til en diesel bil da den "batteritralla" ruller utav samlebåndet Du burde skrive en bok Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fortsatt treigere enn en GT-R som med "kun" 550 hk som gjør 0-100 på 2.5 sekunder. Og Teslaen har en latterlig lav toppfart. Ser egentlig ingenting imponerende med denne bilen. 1 Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor ikke ta en "Børning" da, og kappkjør til Nordkapp. Så klart uten å bryte fartsgrensene. Gjerne via Sverige hvis det er enklest. ;-) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fortsatt treigere enn en GT-R som med "kun" 550 hk som gjør 0-100 på 2.5 sekunder. Og Teslaen har en latterlig lav toppfart. Ser egentlig ingenting imponerende med denne bilen.Sperret på 250 Km/h som de fleste andre biler om ikke er "racing biler"... Her snakker vi om en 7 seters familiebil. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, Musk burde jo flytte fabrikken hit , burde jo nesten levere "bilen" med ostehøvel i hanskerommet samt brunostkjøler .USA er det største markedet. Tesla produserte litt over 33.000 biler i 2014. Av diss gikk det vel rundt 8% til Norge. Tesla selger også flere biler en det de klarer å produsere. Det er rundt 10.000 Model S i ordre, og over 20.000 Model X. Tviler på at de går konkurs med det første. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fortsatt treigere enn en GT-R som med "kun" 550 hk som gjør 0-100 på 2.5 sekunder. Og Teslaen har en latterlig lav toppfart. Ser egentlig ingenting imponerende med denne bilen.Sperret på 250 Km/h som de fleste andre biler om ikke er "racing biler"... Her snakker vi om en 7 seters familiebil. Øh, R35 er en litt annen greie, ja. Men en sammenligning mot en 74hk Golf finner folket fornuftig ? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fortsatt treigere enn en GT-R som med "kun" 550 hk som gjør 0-100 på 2.5 sekunder. Og Teslaen har en latterlig lav toppfart. Ser egentlig ingenting imponerende med denne bilen.Sperret på 250 Km/h som de fleste andre biler om ikke er "racing biler"... Her snakker vi om en 7 seters familiebil. Øh, R35 er en litt annen greie, ja. Men en sammenligning mot en 74hk Golf finner folket fornuftig ? Tja, kunne sammenlignet med en annen "populær" familiebil da... VW Passat for eksempel. Resultatet hadde blitt det samme. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tesla produserte litt over 33.000 biler i 2014. Av diss gikk det vel rundt 8% til Norge. Er jo uansett drøyt at 1 av 10 Teslaer havner i lille Norge, når hele Kina kun har halvparten så mange. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Øh, R35 er en litt annen greie, ja. Men en sammenligning mot en 74hk Golf finner folket fornuftig ?Tja, kunne sammenlignet med en annen "populær" familiebil da... VW Passat for eksempel. Resultatet hadde blitt det samme. Korrekt, akkurat like tåpelig. "Vi synes denne bilen er så kul at nå skal vi teste den mot noe som har mye lavere ytelse og er vesentlig billigere. Åhh, se hvor fort fort den kule bilen vår går!" Sterkt. Voksent. Kos dere. Lenke til kommentar
Birdy113 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, Musk burde jo flytte fabrikken hit , burde jo nesten levere "bilen" med ostehøvel i hanskerommet samt brunostkjøler .USA er det største markedet. Tesla produserte litt over 33.000 biler i 2014. Av diss gikk det vel rundt 8% til Norge. Tesla selger også flere biler en det de klarer å produsere. Det er rundt 10.000 Model S i ordre, og over 20.000 Model X. Tviler på at de går konkurs med det første. Usa størtse marked hvis man tar forhold til folketall? Tviler sterkt norge er vel det største markedet forhold til folketall Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 I livstidssyklus så vil Teslaen slippe ut vesentlig mindre CO2 enn en tilsvarende stor bil, dvs skoda superb, bmw 5 stv etc. Det er gjort tester for kia soul ev og bmw i3 som viser langt lavere utslipp en tilsvarende bensin/dieselbil i livsløpet. Husk at batteriene har svært lang levetid og kan gjenvinnes. Når det gjelder avgifter ville Teslaen fått avgiftene en pluginhybrid har idag da ladbare biler får et vektfradrag på ca 25% og alle elmotrer er unntatt hk-avgift. Med mva og endel vektavgift er ikke 300k så langt unna sannheten 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Når det gjelder avgifter ville Teslaen fått avgiftene en pluginhybrid har idag da ladbare biler får et vektfradrag på ca 25% og alle elmotrer er unntatt hk-avgift. Med mva og endel vektavgift er ikke 300k så langt unna sannheten I tillegg til at det ikke er gitt hvordan man skal beregen hk-avgift på en elmotor. For fosilmotor er det vel maks kontinuelig effekt som regnes. På en elbil som Model S er maks kontinuelig effekt mye lavere enn peak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg