Gå til innhold

Vi kappkjørte en 700-hesters Tesla mot en 70-hesters Golf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm men med Golfen kan du kjøre MYE lenger enn med Teslaen, I golfen sitter du også MYE mer komfortabelt som voksen i baksetet. Golfen koster også fantastisk mye mindre enn Tesla'en.. Når det gjelder drifssikkerhet er vel også Golfen bedre, dog dette har jeg ikke annet enn "hearsay" fra verksteder å fare med..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hmm men med Golfen kan du kjøre MYE lenger enn med Teslaen, I golfen sitter du også MYE mer komfortabelt som voksen i baksetet. Golfen koster også fantastisk mye mindre enn Tesla'en.. Når det gjelder drifssikkerhet er vel også Golfen bedre, dog dette har jeg ikke annet enn "hearsay" fra verksteder å fare med..

Og så var det det med menneskelige grenser, og hvor sliten du blir. Jeg vet at jeg lett hadde vært sliten om jeg hadde kjørt ut hele batteriet på en Tesla. Og da hjelper det mye at jeg tipper kjørecomforten og gleden er vesentlig bedre. Og kan du sitte mer i bilen, så kommer du deg også lengre.

 

At det ikke passer seg i skogen på allfarvei uten ladestasjon kan enhver forstå. Og det samme om du skulle kjørt en golf på savannen i afrika. Feil verktøy for bruken.

 

Men igjen, har ikke sittet i noen Tesla. Ikke at jeg bryr meg så ille mye om Komforten i baksetet for voksne. :hmm: Med mindre jeg er så rik at jeg har egen sjåfør, og da kjører du nok heller ikke Golf. Er det min bil, så er det min komfort, og kanskje også kjærringa sin, og ikke kompiser som skal sitte på. Og SÅ dårlig tror jeg ikke den er heller.

 

Men igjen, hva slags rolle spiller noe av det her? Med 700 hester så spiller ikke dette så stor rolle. Da er da akselerasjon og fart du bryr deg om. :green:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm men med Golfen kan du kjøre MYE lenger enn med Teslaen, I golfen sitter du også MYE mer komfortabelt som voksen i baksetet. Golfen koster også fantastisk mye mindre enn Tesla'en.. Når det gjelder drifssikkerhet er vel også Golfen bedre, dog dette har jeg ikke annet enn "hearsay" fra verksteder å fare med..

 

Har du prøvesitti en tesla? Det er _MASSE_ plass i alle seter. beinplass er det ingen mangel på, og heller ikke komfort.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hmm men med Golfen kan du kjøre MYE lenger enn med Teslaen, I golfen sitter du også MYE mer komfortabelt som voksen i baksetet. Golfen koster også fantastisk mye mindre enn Tesla'en.. Når det gjelder drifssikkerhet er vel også Golfen bedre, dog dette har jeg ikke annet enn "hearsay" fra verksteder å fare med..

 

denne golfen er fantastisk! Vil tro de samme tingene gjelder om du bytter ut elbilen mot en M5 også. Faktisk sparer du godt over millionen. Skjønner ikke at det selges mere golf :p
Lenke til kommentar

 

 

under 300.000kr i avgifter spart. ikke halvparten som en del tror

Utifra tollvesenets kalkulator er det 700 000, hva slags avgifter det du sammenlikner imot?

 

AtW

Er nok godt over 300 000 som spares ja, ettersom man med elbil slipper unna både mva. og engangsavgift. I USA selges teslaene som direkte konkurrenter til Mercedes-Benz S-klasse AMG og disse har +- 1 mill i avgifter i Norge.

Lenke til kommentar

under 300.000kr i avgifter spart. ikke halvparten som en del tror

 

Sammenlignet med hva? Hvis du tenker på mva-en man sparer kanskje, men hvis du sammenligner med e bensinbil med samme antall hestekrefter, størrelse og vekt så er det nok laaangt over 300 000 spart.
Lenke til kommentar

 

Hmm men med Golfen kan du kjøre MYE lenger enn med Teslaen, I golfen sitter du også MYE mer komfortabelt som voksen i baksetet. Golfen koster også fantastisk mye mindre enn Tesla'en.. Når det gjelder drifssikkerhet er vel også Golfen bedre, dog dette har jeg ikke annet enn "hearsay" fra verksteder å fare med..

 

Har du prøvesitti en tesla? Det er _MASSE_ plass i alle seter. beinplass er det ingen mangel på, og heller ikke komfort.

Jeg har sittet i baksetet på Teslaen noen ganger. Nå er jeg over gjennomsnittet høy, men der sitter jeg faktisk vesentlig dårligere enn i en golf. Mye av problemet er at gulvet er så mye hevet at man blir sittende med knærne i høyde med haken.

Lenke til kommentar

Viss akselerasjonen er det viktigste, hvorfor ikke heller gå for en motorsykkel, mye billigere og akser i en annen klasse, f.eks BMW 1000RR eller noen fra Kawasaki. Man er jo alene i bilen i 80% av tilfellene uansett...

 

Får si fra når de kommer med elmotor. Jeg vil ha elmotor.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...