piccolo Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Som sagt i overskriften, jeg står på lånet men er ikke eier. Dvs. jeg skal være med å betale ned lånet, men siden jeg ikke er eier har jeg noen rettigheter forhold til leiligheten i det hele tatt? Altså bruke den som sikring til nytt lån osv? Etter min fars bortgang er det nå min mor og to søstre som er oppført som eier. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det å være medansvarlig eller kausjonist for et lån gir i seg selv ingen rettigheter i pantobjektet eller objektet som lånet finansierer. Det å betale ned lånet kan etter omstendighetene etablere en eiendomsrett (eller et regresskrav mot hovedskyldner), men det forutsetter at lånet er betalt ned. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Spørsmålet blir vel hvorfor er alle andre oppført som eier men ikke den som betaler for moroa? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor er du ansvarlig for lånet uten å være eier da? Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) For og slippe dokumentavgift for og bli medeier signerer dere alle på en urådighetserklæring hos statens kartverk.. Da kan de ikke gi seg av eiendom uten ditt samtykke og rettmessig betaling hvis du har krav på utbetaling.. Endret 26. februar 2015 av Svolp Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Men de kan sette seg i gjeld og miste huset på tvangsfullbyrdelse,uten at urådighetserklæringen hjelper. Men en panterett kan fikse det, så lenge TS har et pengekrav mot dem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg hadde aldri turt det der. Folk blir uvenner for livet hver eneste dag pga uklare arveoppgjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå