Fermate Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fikk en ide i natt: Om jeg registrer en URL protokoll som heter "homeseer" og assosierer den med et program, vil jeg kunne lage likner av typen: homeseer://<bla bla commandostreng> Dette programmet kunne da ta denne kommandostrengen og gjøre noe med HS. (Og terminere uten nødvendigvis å vise noe bilde) Første parameter kunne være IP adressen eller DNS og så kunne neste være verb og neste objekt osv homeseer://192.168.1.23/RUNEVENT/TurnOffAllLights homeseer://127.0.0.1/RUNEVENT/56 homeseer://hsboksen/TURN/Kjeller/Utelampe/ON homeseer://hsboksen/DIM/Stue/Taklys/75 osv Disse URL'ene kunne så brukes fra Web/Mail/Word/Excel som Hyperlinker en kunne trykke på for å få kommandoen utført. (er ikke sikker på hvor PRAKTISK dette er men det blir jo opp til den enkelte å finne bruksområder, og det er jo folk her inne spesialister på ) Har dere noen tanker om hvordan kommando strukturen burde bygges opp og hvilke verb som burde supporteres? (Særlig med tanke på CAPI...) Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Ligner på en http version av MQTT? Der er noe det samme som du nevner, deler opp i topic. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) HomeSeer har JSON implementert nå, se heller på det. ... og jeg minner om TextSeer. Bruker HTTP istedenfor egen protokoll, men det er jo ingen vits å i finne opp hjulet på nytt. Endret 27. februar 2015 av Moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 "Jeg har jo gjort det er i åååårevis..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå