Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WPA og 3com aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Har et 3com aksesspunkt 3CRWE454G72 som støtter wpa. Nå har endlig centrino korta fått støtte for dette (Intel 2100 3b). Så eg tenkte eg skulle bruke dette.

Har forstått det slik at wpa er en erstatning for wep. Men eg får det bare til å fungere vis eg har både wep og wpa på. Det har ingenting å si hvilke passord eg har på wep (På pcen har eg ingen valg for å skrive inn passord for wep når eg bruker wpa). Eneste valga eg har er wep og tkip, det fungere bare med tkip. For det om eg ikkje er sikker på om alt er som det skal er det for såvidt grett siden komunikasjonen fungere.

Det som er problemet er at en venn av meg skulle også hatt tilgang til aksesspunktet. Han har et D-link dwl-650+ pcmica kort som også støtter wpa etter at windows er patcha med wpa patchen, noen som eg har gjort. Eg legger inn det samme wpa passordet på denne og. Men får det ikkje til å fungere, det står at den er tilkopla og har bra signal, men eg får ikkje kontakt. Noen som har vert borti noe lignende eller har noen tips å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...