GeneralZod Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvor mye sånn ca pleier dere og betale i bompenger hvert kvartal(stemmer det ikke at regningen på dette kommer hvert kvartal?)? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Betaler inn 2000kr når det blir tomt. Tar ca. 2-3 måneder å kjøre opp de kronene her i Trondheim. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Ca. ingenting. Det er bompenger på fergene rundt om kring her men dei tek eg ikkje so ofte. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Vet ikke hvor mye jeg bruker hvert kvartal, men jeg får regning når kontoen er på <25%. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hva er TS ute etter? Kostnad ved å ha bil i bomstrøk ekller bare for å sammenligne? Jeg gjør som de flesrte andre, betaler inn 2000 og får rabatter i bommen og får ny regning under 25% av restsaldo. Betaler da på forskudd. Jeg bor på "rettsiden" av bommen med tanke på jobb, så slipper 40-50 passeringer pr mnd der. Har to biler, så bruker opp 2000 på en mnd uansett. En rask tur til fosen spiser jo 600 bare der. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tromsø kommune har en annen innkrevingsmetode enn bommer. Her har vi en ekstra kommunal drivstoffavgift som gir en langt mer rettferdig fordeling av kostnadene. Det er heller ingen kostbar drift av bompengeselskaper som spiser opp inntektene. Avgiften er 89 øre/liter og jeg fyller ca 70 liter i måneden så det blir totalt ca 63 kroner. Det skal sies at drivstoffavgiften fungerer fordi det er langt til kommuner uten denne avgiften (lite harryhandling av drivstoff i nabokommuner). Avgiften monner dessverre ganske lite til veiprosjekter. "Tromsøpakke 3" er bare finansiert med 92 millioner kroner fra denne avgiften fordelt på 4 år. 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det der bør du jo virkelig klare å regne ut sjøl då! Du tar prisen for én passering og ganger det med antall plassering du har i løpet av ett kvartal, og så trekker du fra eventuell rabatt... Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Betaler ca kr 5000,- i kvartalet. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Vi betaler for deg da 1 Lenke til kommentar
GeneralZod Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Hva er TS ute etter? Kostnad ved å ha bil i bomstrøk ekller bare for å sammenligne? Jeg gjør som de flesrte andre, betaler inn 2000 og får rabatter i bommen og får ny regning under 25% av restsaldo. Betaler da på forskudd. Jeg bor på "rettsiden" av bommen med tanke på jobb, så slipper 40-50 passeringer pr mnd der. Har to biler, så bruker opp 2000 på en mnd uansett. En rask tur til fosen spiser jo 600 bare der. Skulle bare sammenligne med andre å se hva som er 'normalt' å ligge på! Ser ut som jeg ikke betaler så fryktelig mye som jeg hadde trodd når jeg leser de andre svarene!? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Bor man mellom jobb bom eller på feil side av bommen utgjør en stor forskjell. I storbyene som for eks Trondheim her jeg bor kan jeg lett kjøre igjennom 6 bommer på en mil. Jeg kan også kjøre 4 mil på e6 og passere 7-8 bommer på den samme vegen. Bom når man skal ut på en veg eller på tur er jeg mer fan av en bommer over alt i byene så man må gjennom en bare man skal ha melk på bunnpris. Endret 26. februar 2015 av War Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Tja, 2-300,- Kjører en liten omvei til jobb for å slippe bommen, men hender jeg må igjennom om jeg har dårlig tid om morgenen, eller skal til byen etter jobb og ordne noen ærend. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Tja, 2-300,- Kjører en liten omvei til jobb for å slippe bommen, men hender jeg må igjennom om jeg har dårlig tid om morgenen, eller skal til byen etter jobb og ordne noen ærend. Dette var vel omtrent det jeg selv hadde tenkt å svare.... Det skal forresten sies at ved å ta denne omveien slipper jeg ikke bare unna bomringen, men jeg slipper også unna en god del kø. Endret 27. februar 2015 av Sentenza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå