luistheghost Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hafslund Hovedgaard. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Aldeles nydelig bilde. Spesielt lys/skyggevirkning og himmel kommer godt fram. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Fint, men i mørkeste laget. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Nydelig bilde! Fint med de hvite veggene. klart og fint og fin komp. Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det er ikke alltid like lett å få til gode eksponeringer under sterk sol så konvertering til sort-hvitt kan være et fint grep å bruke. Dette bildet er et godt eksempel på hvor bra det kan bli selv under krevende forhold. Meget bra konvertering med fin kontrast uten at det går utover detaljer i skyggene eller høylysene. 1 Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Takker! @ Mikael: Originalfila var faktisk ganske så brukbar i farger, men uendelig dårlig fotovær har gjort at jeg leiter i arkivet etter puslestoff. Fila ble gjort feitere i fargene før konvertering i LR og CS5, og ble etterpå pusset på litt her og der for å skape kontraster og spill. Egentlig ganske enkelt arbeid bare man finner de rette spakene Objektivet er ei historie for seg sjøl, mitt aller kjæreste, bare synd at det ikke kan adapteres til Nikon-husene mine. Dermed ikke sagt at Canons gir dårligere resultater, for all del ... -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg