Gå til innhold

Er det noe jeg kan få fra nav ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jada enda en jævel som skal ha sugerøret sitt i statskassa !

Neida, Jeg bare lurer egentlig på om det er noe og hente:

Min situasjon

2 Jobber

Jobb nr1: 1 dag i uka og hver tredje helg

Jobb nr 2: 2 dager i uka og hver andre lørdag

Det vil si at jeg i løpet av en måned jobber ca: 16 dager

På jobb Nr 1: 132 kr i timen (Vaktene er enten 5,25 eller 6,25 timer lange og vi får kun tillegg på helligdager, ikke kveld,helg osv )

På Jobb nr 2: 151 kr i timen ( Jobber 6 timers vakter og får ekstra betalt den siste timen fra 21-22:00)

Så jeg har jo en inntekt men den er jo ikke akkurat så mye og leve på med tanke på om jeg skulle leid en leilighet osv.

Jeg har aldri vært på nav og syntes at det er skummelt og prøve og sette seg inn i,

Finnes det noen her som vet noe om dette ? Noen som har litt peiling på om det er noe og hente her ? For da blir det lettere for meg og spare til førerkort som igjen åpner vinduet til en rekke flere jobber som jeg har fått Ja på tidligere men ikke kunne ta pga manglende førerkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er bosituasjonen din? Alder?

Bor du hjemme kan du bare glemme det vil jeg tro. Leier du kan du få supplerende sosialhjelp. Du må nok da levere inn lønnslipp hver måned, så kan de betale ut mellomlegg ut i fra deres satser.

Tar en 6 timer i snitt, og en snittlønn på 140 kroner så har du vel rundt en 13 000 i måneden?

Så den eneste måten du kan få hjelp i fra NAV er dersom du har krav på dagpenger, eller du har husleie/strøm som gjør at du kommer under satser for livsopphold. Slik jeg tolker det så bor du hjemme, siden du skriver "om du skulle leid leilighet".

Forstår det slik at å ta lappen er en stor prioritering?

Vil tro det beste, og enkleste du gjør er å få til en ekstra vakt i uken/annen hver uke. Bor du hjemme så bor du gjerne gratis/billig også, og det burde dermed være fullt mulig for deg å spare en god del i den situasjonen du er i nå, eventuelt sette i gang med lappen med en gang. De fleste tilbyr jo ulike pakker der en gjerne deler betalingen i tre, og da er du godt i gang på tre måneder.

Det vil jo også være en mulighet å ta et lite lån i banken med din inntekt om du har lave utgifter, så ta lappen og betale en 2-3000 på lånet i måneden i ett år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...