Gå til innhold

Popcorn time spørsmål

MissEhrmann

Anbefalte innlegg

Jeg har null peiling på data og aner ikke hva en torrent er....men har fått med meg at det er delte meninger om Popcorn time er lovlig eller ikke i Norge.

Spørsmålet mitt er derfor: Jeg jobber nattevakter og sitter derfor på nettet til jobben min på natten. Er det lite smart av meg å se på Popcorn time på dette nettverket da? Har liksom ikke turt å gjøre det, men er så drittlei av Netflix og det elendige utvalget der......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Popcorn Time er jo piratmateriale. Og den er designet slik at den laster opp mens du ser.

Så dersom de overvåker trafikken på nettverket så kan de reagere, kan også være at porten til programmet er stengt.

Da kan du i allefall redigere konfigurasjonsfilen, dette ligger i appdata mappen.

src/app/lib/streamer.js
linje 4  : var STREAM_PORT = 21584; 
endre til: var STREAM_PORT = 80;

For å gå på "http" porten, eller nettleserporten om du vill.

Veldig mange bedrifter og slikt stenger ned porter de spesifikt ikke trenger.

Norsk lov kan i teorien bite deg i skinken i aller værste tilfelle.

Lenke til kommentar

VPN er en del sikrere hvis de sjekker hva du strømmer, men arbeidsgiver kan vel se hvilke programmer/filer du laster ned hvis de sjekker datamaskinen du brukte.

Edit hvis det er din egen datamaskin og ikke arbeidsplassen sin, da kan du noenlunde trygt bruke maskinen din uten å være redd, med VPN.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Det spørs litt på jobben.

Er dataen der fordi den er den du bruker i arbeid så kan det være at den er "overvåket" av arbeidsgiver eller at det er et system som sier ifra til en ansvarlig om du er inne på noe på den dataen som du ikke burde være inne på.

Torrents og ulovlig streaming generelt er ikke noe du blir tatt for i norge med mindre vi prater idiotisk store mengder med nedlastning.

Men torrents fungerer jo på den måten at du sender ut data samtidig som du får data, Du deler da den filen du ser på med andre motakere og og derfor bryter du 2 regler, Du laster ned opphavsbeskyttet data samtidig som du sender det til andre.

Risikoen er som sagt minimal men det kommer litt an på jobben. Er dataen der som et tilbehør så du har noe og gjøre "mellom" jobbingen på en nattvakt så kan det gå bedre en om dataen er ditt arbeidsverktøy siden da er sjansen for at den på en eller annen måte er overvåket eller begrenset større.

Lenke til kommentar

Er dataen der fordi den er den du bruker i arbeid så kan det være at den er "overvåket" av arbeidsgiver eller at det er et system som sier ifra til en ansvarlig om du er inne på noe på den dataen som du ikke burde være inne på.

Torrents og ulovlig streaming generelt er ikke noe du blir tatt for i norge med mindre vi prater idiotisk store mengder med nedlastning.

Men torrents fungerer jo på den måten at du sender ut data samtidig som du får data, Du deler da den filen du ser på med andre motakere og og derfor bryter du 2 regler, Du laster ned opphavsbeskyttet data samtidig som du sender det til andre.

Risikoen er som sagt minimal men det kommer litt an på jobben. Er dataen der som et tilbehør så du har noe og gjøre "mellom" jobbingen på en nattvakt så kan det gå bedre en om dataen er ditt arbeidsverktøy siden da er sjansen for at den på en eller annen måte er overvåket eller begrenset større.

Takk for svar :-) Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg, ved å se på noe, dermed deler det videre, men, som sagt, jeg har lite peiling på slikt. :laugh: Maskinen er min egen, og jeg kobler meg på nettverket i et privat hjem (jobber hjemme hos noen), så jeg regner jo ikke med at de overvåker meg noe særlig. Jeg var bare litt redd for at de kunne få en gigantisk bot eller noe, for jeg leste at det hadde skjedd i Tyskland... (Noen hadde sett Popcorn time og fått en saftig bot). Det er jo ikke snakk om store mengder, bare en film nå og da, så det er kanskje ikke noe å tenke på?

Lenke til kommentar

Takk for svar :-) Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg, ved å se på noe, dermed deler det videre, men, som sagt, jeg har lite peiling på slikt. :laugh: Maskinen er min egen, og jeg kobler meg på nettverket i et privat hjem (jobber hjemme hos noen), så jeg regner jo ikke med at de overvåker meg noe særlig. Jeg var bare litt redd for at de kunne få en gigantisk bot eller noe, for jeg leste at det hadde skjedd i Tyskland... (Noen hadde sett Popcorn time og fått en saftig bot). Det er jo ikke snakk om store mengder, bare en film nå og da, så det er kanskje ikke noe å tenke på?

Det er høyst usansynlig at det ville bli oppdaget. Jeg har ikke peiling på hvordan dette funker i tyskland om de er strengere eller ikke men det finnes jo de episodene der de velger ut en stakkars jævel som har piratkopiert ting og "blir tatt" som da politiet/myndigheter bruker som et skrekk-eksempel for og forebygge piratkopiering

For ingen myndigheter har makt nok til og stoppe alt derfor "Forebygger" de med og ta en og annen person en gang i blant.

Men jeg kan nesten garantere at du ikke vil bli tatt. Men som med alt annet her i verden så er det en sjangse for at ting kan gå galt men den faktoren er så uhyre liten at jeg har valgt og drite i det i alle år.

USA, Australia og et par andre land har jo forfalsket saker i mediene om hvor en ung jente/gutt har blitt personlig ruinert resten av livet for og ha piratkopiert og delt filmer/spill/musikk for og skremme andre. Ikke alle de sakene er ekte, Den ene episoden i usa var falsk der en familie ble saksøkt for over 500 millioner dollar pga at de hadde lastet ned 2 pixar filmer osv :p Mye av dette er bare for og skremme

Myndighetene er også mer interessert i og ta grupper og stenge nettverk istedenfor og ta enkeltpersoner så han ene fyren som ser på popcorntime om natta er nok ikke i noens kikkert :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Nå har det jo blitt åpnet for at private aktører kan overvåke internetttrafikken til folk. Diverse advokatfirma har allerede samlet inn masse data og et kjempesøksmål USA style er på veg.

Ville i det alle minste kjørt på med VPN først.

Ok, men dum som jeg er på dette så må jeg spørre: Vil VPN si f.eks Hide my ass? For det har jeg nemmelig lastet ned en gang! (Så flink er jeg ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har null peiling på data og aner ikke hva en torrent er....men har fått med meg at det er delte meninger om Popcorn time er lovlig eller ikke i Norge.

Spørsmålet mitt er derfor: Jeg jobber nattevakter og sitter derfor på nettet til jobben min på natten. Er det lite smart av meg å se på Popcorn time på dette nettverket da? Har liksom ikke turt å gjøre det, men er så drittlei av Netflix og det elendige utvalget der......

Du skal jobbe, ikke se på film i arbeidstiden. Dersom du absolutt skal se på noe, kan du jo se på noe som faktisk omhandler jobben. :)

*redigert innlegg da den var litt drøy.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det kommer jo helt an på hvilken jobb man har ... idi...

Godt poeng. Og den fortjene jeg.

Lenke til kommentar

Du skal jobbe, ikke se på film i arbeidstiden. Dersom du absolutt skal se på noe, kan du jo se på noe som faktisk omhandler jobben. :)

*redigert innlegg da den var litt drøy.

Er du helt dust?

D u vet da ikke hva slags jobb jeg har. Jeg sitter på en overvåking, og dersom jeg hører en alarm må jeg løpe. Klarer fint å se en film eller to uten. Skulle jeg sitti stille i et stille og mørkt rom og sett i veggen i 9 timer tenker du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er du helt dust?

D u vet da ikke hva slags jobb jeg har. Jeg sitter på en overvåking, og dersom jeg hører en alarm må jeg løpe. Klarer fint å se en film eller to uten. Skulle jeg sitti stille i et stille og mørkt rom og sett i veggen i 9 timer tenker du?

Jupp, tydeligvis er jeg det. Tror ikke helt jeg var ved mine fulle fem når jeg skrev det jeg skrev.

Nei, skulle nok formulert meg på en helt annen måte, beklager den oppførselen der..

Uansett, det jeg skulle ha skrevet var at du under ingen omstendigheter bør bruke Popcorn Time eller andre tjenester i den kategorien (ala thepiratebay osv), da jobben din sikkert har overvåking på nettet sitt. Slik det f.eks er hos min jobb, så har dem god kontroll over hva som gjøres på nettet deres, så det må du ikke finne på å gjøre.

Kan anbefale Netflix, dersom du har tilgang til det, eller selvfølgelig YouTube.

Det som skal sies om Popcorn Time, og andre pirattjenester som streamer er at det ikke er ulovlig å streme, men å holde oppe slike tjenester, så du som ser på gjør ikke noe ulovlig, men dem som har laget tjenesten gjør det.

Lenke til kommentar

Er du helt dust?

Jupp, tydeligvis er jeg det. Tror ikke helt jeg var ved mine fulle fem når jeg skrev det jeg skrev.

Nei, skulle nok formulert meg på en helt annen måte, beklager den oppførselen der..

Uansett, det jeg skulle ha skrevet var at du under ingen omstendigheter bør bruke Popcorn Time eller andre tjenester i den kategorien (ala thepiratebay osv), da jobben din sikkert har overvåking på nettet sitt. Slik det f.eks er hos min jobb, så har dem god kontroll over hva som gjøres på nettet deres, så det må du ikke finne på å gjøre.

Kan anbefale Netflix, dersom du har tilgang til det, eller selvfølgelig YouTube.

Det som skal sies om Popcorn Time, og andre pirattjenester som streamer er at det ikke er ulovlig å streme, men å holde oppe slike tjenester, så du som ser på gjør ikke noe ulovlig, men dem som har laget tjenesten gjør det.

Helt i orden, jeg er faktisk så heldig at jeg får lov til å se film på jobb og få betalt for det! :) .

Som sagt så jobber jeg i et privat hjem og bruker derfor et "privat" nett, og bruker også Hide my ass, :ph34r: men nå som jeg har fått fikset meg den amerikanske utgaven av Netflix er det ikke sikkert jeg kommer til å bruke Popcorn time på andre nett enn mitt eget.

Jeg regner med at det er fullt lovlig å bruke amerikansk Netflix via Media Hint....

Er det noen som kan anbefale andre nettsteder hvor man kan se filmer/serier (seriøse, uten tusen pop-ups ol.)? Har hørt om

Hulu

Netflix

Hbo

Viaplay

Popcorn Time

noen fler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jepp, det er helt lovlig å bruke Media hint, dog er det i strid med Netflixs retningslinjer, noe du egentlig skal drite i da de kommer til å miste flere millioner kunder dersom de kom til å utestenge folk pga. media hint. Kan forresten anbefale Hola! som er et bedre alternativ til Media hint, og det er helt gratis!

Ellers har jeg ikke brukt andre tjenester enn Netflix, da jeg er såpass fornøyd. Du kan sikkert bruke HBO Nordic dersom du absolutt vil se på HBO serier, men har hørt rykter om at den tjenesten er ganske så dårlig, så sjekk litt opp i det dersom du vil bruke det.

Lenke til kommentar

Helt i orden, jeg er faktisk så heldig at jeg får lov til å se film på jobb og få betalt for det! :) .

Som sagt så jobber jeg i et privat hjem og bruker derfor et "privat" nett, og bruker også Hide my ass, :ph34r: men nå som jeg har fått fikset meg den amerikanske utgaven av Netflix er det ikke sikkert jeg kommer til å bruke Popcorn time på andre nett enn mitt eget.

Jeg regner med at det er fullt lovlig å bruke amerikansk Netflix via Media Hint....

Er det noen som kan anbefale andre nettsteder hvor man kan se filmer/serier (seriøse, uten tusen pop-ups ol.)? Har hørt om

Hulu

Netflix

Hbo

Viaplay

Popcorn Time

noen fler?

Ingen kan "spionere" på din traffikk hvis du bruker VPN, det de gjør er å kryptere traffikken mellom VPN serveren og sluttbruker, ingen kan sniffe nettraffikken mellom deg og tjenesten.

Her ser du en liste over hvem du kan stole på:

http://torrentfreak.com/anonymous-vpn-service-provider-review-2015-150228/

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...