Naskeladden Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Fikk det for meg at og "oppgradere" til en ssd er noe lurt som kan få fart på sakene når pc en begynner og bli treg, KJøpte en Komplett pc for 2 år siden som er greit specca så treg er den ikke men en ssd trodde jeg ikke skadet og sette inni. Hadde da fått det for meg at og installere en ssd var lett som bare det og at det eneste man gjør er og sette den som boot drive så den kjører win7 fra den når den starter. deretter legger man inn de programmene man vill. Leste at det beste var og ta en fresh start og sette i win7 cd en og installere det på den nye ssd en og dette gjorde jeg. det jeg ikke viste og fortsatt er usikker på er hvorfor velger så mange og gjøre dette med gamle pc er når alt som du har lastet ned og alle brukreinstillinger forsvinner ? da jeg starta pc en og boota fra den nye ssd en så var alt vekke. det var som om jeg hadde kjøpt meg en ny pc (vet ikke om det skal vere sånn). Det var ingen drivere installert og viss jeg prøvde og åpne et program fra den gamle hdd en som feks steam så sto det at det ikke var skikkelig installert. Pc en gjenkjente ikke lengre mine 2 skjermer og det er svarte rammer rundt skjermen. oppløsningen er og veldig dårlig i forhold til hva skjermen og grafikkkortet kan. er det slik at når folk skaffer seg ssd ofrer de alle de timene det vill ta og laste ned alt på nytt ? klarte omsider og boote fra hdd en igjen og da var det som at ingenting hadde skjedd men har enda et håp om at det går an og konfigurere ssd en til operativsystemet og diverse spill og ikke må laste ned alt på nytt. I diverse Guides jeg har sett på yt så virker det som at pc en booter opp med all brukerdata på plass fra den nye ssd en. Takker for svar Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Hei , og velkommen til forumet Jeg må desverre be deg om å dele innlegget ditt opp i flere avsnitt , da jeg ikke klarte å lese mere enn 2-3 linjer. Helt grusomt å lese slike innlegg. Endret 25. februar 2015 av johome 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Det er helt normalt at alt er borte når du installerer windows på nytt eller på en ny disk slik som du gjorde og ja, slik som du har gjort det må alt settes opp og installeres på nytt med tanke på drivere etc, men drivere til hovedkortet og nettverkskortet fulgte nok med ifra komplett, med mindre du ikke har noe eget trådløse greier, etter at du har kommet deg på nett kan du ta alt det andre av drivere etc. Grunnen er at du får en fresh start, som du skriver selv og over tid kan det bli mye rusk og rask som legger seg på disken som gjør at maskina eller windows føles tregt og noen ganger så kan det bli noen rare bugs i gamle windows isntallasjoner når man har brukt de over lang lang tid. Endret 25. februar 2015 av meg0709 Lenke til kommentar
Naskeladden Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Sorry, vet d ble litt mye informasjon i ett sett men var veldig frustrert når jeg skrev dette i gårkveld... Skall ikke bli så rotete igjen Fått lest litt rundt på diverde forum og blitt litt mer kjent med SSD er nå så skal se om jeg ikke klarer og finne utav noe når jeg kommer hjem. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå