Labelle Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hei, Vurderer å sitte meg ned på skolebenken igjen. Er i fast jobb nå og trives forsåvidt greit nokk. Men har nå innsett at jeg har valgt feil yrke og at kroppen min ikke liker alle de lange dagene med mye sitting og lite fritid. Har gått endel skole gjennom årene men aldri funnet ut helt hva jeg vil bli. Vil jobbe noe innen natur. Vurderer Påbygging til studiekompetanse. Hørt litt forskjellig om dette året. Kan ikke innrømme jeg er så veldig skoleflink selv om jeg har 5.2 i snitt fra VG2 Transport og Logistikkfaget. Lurte på om noen kan anbefale dette året. Er det greit og hvordan er undervisningene? Matte er min akilleshæl Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Matten du trenger til generell studiekompetanse er ikke mye vanskeligere enn den du hadde i tiende klasse. Men påbygg er intensivt. Ikke noe for folk som er sånn halvmotiverte og ikke riktig vet hvorfor de sitter der. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Nesj, påbygning er ikke noe stress. Jeg har aldri hatt et mer hyggelig skoleår fylt med mestring og ros, og jeg langt fra noen akademiker. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Takker for svar Er da 23 år og har ikke fagbrev. Er det slik klassen jeg er i stort sett er fylt med 18-19 åringer da? Jeg har søkt plass på skolen gjennom Vigo og ser jeg ikke har ungdomsrett. Går ut ifra jeg blir prioritert sist ved inntaket da. Tenkte kanskje jeg skulle ta kontakt med rådgiveren ved skolen ang muligheter og sjangse for å komme inn. Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Men påbygg er intensivt. Ikke noe for folk som er sånn halvmotiverte og ikke riktig vet hvorfor de sitter der. Meh. Jeg vet om nok av halvmotiverte folk som har kommet gjennom påbygg. Læringsutbyttet er kanskje ikke det beste, men ståkarakterer får man. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Hvis du ikke kommer inn, så er det mulig å ta fagene som privatist. Generelt vil jeg anbefale påbygg. Det er ikke et vanskelig år, og det krever ikke all verden for gode karakterer etter min mening. Hvor intensivt det er vil variere fra skole til skole. Det er en del stoff man går igjennom på påbygg, så det krever en del egeninnsats hvis man skal ta det som privatist og få gode karakterer. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Tusen takk for svar. Ser de fleste studier jeg kunne tenkt meg å søke på kan oppnåes ved både studiekompetanse eller realkompetanse. Jeg oppnår vel egentlig realkompetanse snart uansett grunnet alder og jobb. er det litt meningsløst å begynne å sette seg ned på skolen igjen for å få studiekompetanse i tillegg da? Er trossalt 23 år og missliker tanken litt å sitte et helt skoleår ilamme 18 åringer :O Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Tusen takk for svar. Ser de fleste studier jeg kunne tenkt meg å søke på kan oppnåes ved både studiekompetanse eller realkompetanse. Jeg oppnår vel egentlig realkompetanse snart uansett grunnet alder og jobb. er det litt meningsløst å begynne å sette seg ned på skolen igjen for å få studiekompetanse i tillegg da? Er trossalt 23 år og missliker tanken litt å sitte et helt skoleår ilamme 18 åringer :O Begynte du på påbygg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå