Gå til innhold

Romfolket det glemte folkemordet.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Du er naiv du. Skal man dra det den veien så er all fattigdom relativt og ingen er egentlig fattige.

Tull og tøys. Hadde du sultet, ville du ha solgt PC en, iPaden eller iPhonen som du skriver disse innleggene med og kjøpt deg mat for pengene. Men det gjør du ikke, gjør du vel?

Litt av problemet er at rom-tiggere er profesjonelle som tigger fordi det et lukrativt. Dei har sjølvsagt smarttelefon dei også, som dei brukar til å video-chatte heim til familien sin.

For mange er tigging ein sesong jobb.

Det er såpass dyrt å reise, at det kun er dei som har pengar til overs som kan reise til Norge.

Dette høyrer med i kulturen til romfolk. Dei vil klare seg sjølv utan myndigheitsinnblanding, dette betyr blant anna at dei ikkje vil gå på NAV eller forplikte seg til å jobbe. Mange har enkelt og greit andre verdiar og prioriteringar enn vi er vant med i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er naiv du. Skal man dra det den veien så er all fattigdom relativt og ingen er egentlig fattige.

Tull og tøys. Hadde du sultet, ville du ha solgt PC en, iPaden eller iPhonen som du skriver disse innleggene med og kjøpt deg mat for pengene. Men det gjør du ikke, gjør du vel?

Hun tiggern ved min lokale butikk sulter hvertfall ikke, du kunne fått 3 av meg oppi den kroppen og fortsatt hatt god plass. Og jeg er mann.

Jeg har reist veldig mye i verden, sett all verdens fattigdom. Sender penger hver måned til folk/familier jeg har møtt på mine reiser.

Men i Norge med velferdssystemet, så har du faktisk ikke behov for og tigger. Nei du blir ikke rik av sosial stønad, men du har penger til de tingene du har behov for om du bruker pengene riktig. Nei du kan ikke spise takeaway vær dag. 

Så jeg gir aldri til noen i Norge dessverre. Narkomane har aldri fått penger eller, har jeg eller tatt meg bryet med og kjøpe sko/jakke/mat etc og gi det til dem.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Jeg gir til narkomane så de skal slippe å bruke andre metoder for å skaffe dop. Klær, mat og andre ting de trenger finnes det nok av steder for. Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg sikkert gitt dem dop også så de ikke får dårlig kvalitet som er mer ødeleggende for kroppen. Mange spruter desverre røykeheroin inn i blodårene :hm:

Lenke til kommentar

Hun tiggern ved min lokale butikk sulter hvertfall ikke, du kunne fått 3 av meg oppi den kroppen og fortsatt hatt god plass. Og jeg er mann.

Er hun som tigger ved din lokale butikk noen som faktisk er dekket av vårt velferdsystem?

Man kan tross alt ikke komme hit på "ferie" fra andre land og gå på NAV å få penger..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Er hun som tigger ved din lokale butikk noen som faktisk er dekket av vårt velferdsystem?

Man kan tross alt ikke komme hit på "ferie" fra andre land og gå på NAV å få penger..

Hu har vært der i 3-4 år nå, så si uten stopp. Har ikke akkurat engasjert i noen samtale så jeg aner ikke hennes status. Alt jeg vet er at hun sitter og tigger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...