AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg vet at et forum ikke kan gi konkrete svar på helse, men nå har jeg vært inn og ut av legen uten å få særlig svar som hjelper så da søker jeg tips her. Problemet har vedvart i ca ett år nå, på daglig basis. Men i det siste har intensiteten økt veldig og jeg begynner å bli veldig bekymret for helsen. Problemet sitter i hodet, altså hodepine. Men mer som ett press. Men dette er bare den lette måten og forklare det på. Det som er verst er at jeg blir sløv og "treg". Klarer ikke konsentrere meg, glemmer ting og husker ingenting. Livet går på en måte i slow motion. Og det er utrolig ubehagelig. I det siste har jeg begynt å få følelsen av å miste bevistheten. Spesielt når jeg kjører hjem fra jobb, som er en lengre tur. Jeg blir veldig stresset av dette og har en gang stoppet innom legevakten da jeg fikk ett "anfall". Det avtar etter søvn og øker på utover dagen, etter jobb er desidert verst. Jeg kan sitte i zombie modus halve dagen. Jeg har tatt blodprøver og hatt utredning for hjerte og kar da de syntes jeg hadde litt høyt blodtrykk en gang, men alt har vist seg å være normalt. De sier nå at det er pga stress og dårlig syn. Optiker bekreftet det med synet og jeg har bestilt meg briller. Men jeg klarer ikke å falle til ro med at det er det som er problemet, jeg føler meg så dårlig. Er det helt feil av meg å tenke slik, altså at det er angst inne i bildet her? Helst har jeg lyst på en skikkelig utredning med scan av hjernen og slikt. Men når legene avfeier det med stress så ser jeg jo at det aldri kommer til å skje. Hva sier dere, bør jeg kreve å få full utredning eller? Kan nevnes at jeg har slik sykeforsikring sak på jobben om det hjelper. Anonymous poster hash: 81024...033 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Anbefaler deg å prøve ut de nye brillene og se om hodepinen avtar. Husk at synet er et komplisert nettverk av nervebaner og nervesystemer. Dersom du har dårlig syn, så må hjernen hele tiden bruke mye krefter på å fokusere slik at det du oppfatter som et bilde skal bli klart. Briller vil korrigere synet og hjernen kan slappe mere av, så begynn gjerne med det enkle først; prøv briller en liten stund, og se om det hjelper. Hvis ikke det fungerer i det hele tatt, ville jeg oppsøkt en nevrolog, enten privat eller spurt om en henvisning fra fastlege. Når blodprøver er normale og symptomer fortsatt er tilstede, så må man gjerne videre til en lege som kan tenke litt utenom boksen. Jeg ville først gått til en nevrolog. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Anbefaler deg å prøve ut de nye brillene og se om hodepinen avtar. Husk at synet er et komplisert nettverk av nervebaner og nervesystemer. Dersom du har dårlig syn, så må hjernen hele tiden bruke mye krefter på å fokusere slik at det du oppfatter som et bilde skal bli klart. Briller vil korrigere synet og hjernen kan slappe mere av, så begynn gjerne med det enkle først; prøv briller en liten stund, og se om det hjelper. Hvis ikke det fungerer i det hele tatt, ville jeg oppsøkt en nevrolog, enten privat eller spurt om en henvisning fra fastlege. Når blodprøver er normale og symptomer fortsatt er tilstede, så må man gjerne videre til en lege som kan tenke litt utenom boksen. Jeg ville først gått til en nevrolog. Enig i det, og jeg venter på brillene og håper det vill gjøre hverdagen bedre. Men jeg får ikke disse før om to ukers tid og føler jeg må gjøre noe i mellomtiden. jeg føler meg såpass dårlig om dagen at jeg ikke "tør" utsette det særlig lengre, går konstant rundt som en zombie og føler at jeg skal "falle" om any time. ikke noe hyggelig kan en si. Anonymous poster hash: 81024...033 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Anbefaler deg å prøve ut de nye brillene og se om hodepinen avtar. Husk at synet er et komplisert nettverk av nervebaner og nervesystemer. Dersom du har dårlig syn, så må hjernen hele tiden bruke mye krefter på å fokusere slik at det du oppfatter som et bilde skal bli klart. Briller vil korrigere synet og hjernen kan slappe mere av, så begynn gjerne med det enkle først; prøv briller en liten stund, og se om det hjelper. Hvis ikke det fungerer i det hele tatt, ville jeg oppsøkt en nevrolog, enten privat eller spurt om en henvisning fra fastlege. Når blodprøver er normale og symptomer fortsatt er tilstede, så må man gjerne videre til en lege som kan tenke litt utenom boksen. Jeg ville først gått til en nevrolog. Enig i det, og jeg venter på brillene og håper det vill gjøre hverdagen bedre. Men jeg får ikke disse før om to ukers tid og føler jeg må gjøre noe i mellomtiden. jeg føler meg såpass dårlig om dagen at jeg ikke "tør" utsette det særlig lengre, går konstant rundt som en zombie og føler at jeg skal "falle" om any time. ikke noe hyggelig kan en si. Anonymous poster hash: 81024...033 Lenke til kommentar
G Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Om du liker den fastlegen du har, så be om en MR-skanning av hele hodet. Om han er skeptisk, så kan et alternativ være privat legeklinikk, hvor du blir henvist til MR. Eller du kan også gjøre et fastlegebytte, og så gamble på at den nye fastlegen henviser deg til MR. Det går an å bytte fastlege maksimalt 2 ganger per år. Det kan ofte være vanskelig å bestemme seg for et slikt valg om å bytte. Du kan få en like god lege, en dårligere lege eller en bedre lege. Det du nesten garantert vil få, er et par nye øyne som betrakter de symptomer du forteller om, og en som lytter kanskje med mindre gammelt "skrotgods". Det hender jo at noen leger låser seg litt fast til en forklaring, og sånn sett har egne problemer med å se nye muligheter/forklaringer. Jeg påstår ikke at MR er tingen for deg. Men, du hevder at en mulighet kan være svulst i hjernen, eller at du ihvertfall er noe bekymret for slikt. For å få det ut av veien, som en forstyrrende faktor så kan det hende at legen vil være grei og bare sender deg til en MR utredning av hode. Da vil en radiolog tolke MR-bildene og lage en liten rapport, som hjerne ofte vil si. Ingen antydninger til blødninger, ingen antydninger til svulster.. Om du tror det ville være en stor lettelse for deg, så kan det altså være riktige tingen, selv om det faglig sett kan sees på som en overflødig kontroll. Kan hende det gir deg mindre angst å få bekreftet at du er helt frisk i "bollen". Sorry om det om hjernesvulst, det var et annet innlegg, som liknet mye på ditt. Men du sier du ønsker hjerneskanning i dette her innlegget. Samme ulla. Endret 26. februar 2015 av G Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Angst er en reell sykdom. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Yupp. Noe som kalles for helseangst. Men, jeg unner ingen å havne i den kategorien (båsen). Hva om man plutselig har symptomer som må tas på alvor. Litt kjedelig om fastlegen da ikke har antenner til å fange opp den reelle årsaken. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Regner da med at legen har spurt de rette spørsmål for å utelukke migrene?http://en.wikipedia.org/wiki/Migrainehttps://www.google.no/search?q=migrene&oq=migrene&aqs=chrome..69i57j0l5.2520j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=migraineEller hva med en elektrolytt ubalanse? Jo mer man graver på internett, jo flere muligheter finner man, og jo mer vil man gjerne også engste seg. Klarer DU å lete etter helsesvar på egenhånd på det store vide internettet, uten å få helseangst?http://www.healthcommunities.com/electrolyte-imbalance/hyponatremia-causes-symptoms.shtml The first symptoms are fatigue, weakness, nausea, and headache. Her er den andre tråden jeg hadde i tankene i et av mine tidligere innlegg. Også en (eller kanskje samme) som har vondt i hode.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1653256 Jeg synes ikke du har så mange valg, annet enn å oppsøke lege igjen. For ingenting er verre enn at du skal gå og ha det jævlig eller å ha unødvendige ubehag, eventuellt gå og bekymre deg unødvendig. Jeg skal for all del ikke påskrive deg noen helseangst. Legen må ta deg på alvor, og det gjør han forhåpentligvis også. Men, leger driver ikke med mirakler. Det hender leger ikke finner svar. Det hender også at leger ikke finner svar før mange år senere. Eller at du selv finner svaret mange år senere. Kjipe greier.. Endret 27. februar 2015 av G Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Synes fortsatt nevrolog burde oppsøkes først. En nevrolog, spesielt en erfaren, kan lese symptomene mye bedre, og så kan han/hun senere foreslå hva man skal gjøre videre. De har gjerne hatt en rekke pasienter med like symptomer og plager og har gjerne erfaring med hvilke steg man bør ta videre. Kanskje nevrologen vil ta helt andre undersøkelser enn MRI. Det beskrives i korte trekk at det avtar etter søvn og øker utover dagen; og derfor synes jeg man burde vurdert å prøve brillene først. Hvis man har en tumor i hjernen så vil jeg anta at problemet ikke hadde avtatt, eventuelt i liten grad. Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Hvis man føler seg dårlig, så er det naturlig å tenke at man er syk. Når det gjelder stress, så skal du ikke undervurdere hva stress og bekymringer kan gjøre med kroppen. Man tenker kanskje at det "bare er stress", men stress er på ingen måte bra, og hvis du stresser en del i hverdagen så burde du absolutt gjøre noe med det. Stresser du mye? Du kan jo vente å se om det hjelper med briller. Hvis ikke dette hjelper og du fortsatt er bekymret, så kan du bestille time hos nevrolog. Gjør du dette offentlig så er det ofte lang ventetid, men har du råd til det så ville jeg oppsøkt en privatklinikk. Du burde sjekke om sykehusforsikringen dekker dette. Hvis nevrologen ikke finner noe så ville jeg tatt det helt med ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå