Niram Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Har satt opp SMB deling av min Mac mini lokalt på nettverket mot en pc og en annen mac. Fungerer fint her, men er det vanskelig å få til fra andre nettverk? Har fått til vnc eksternt, men sliter litt med dette. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ja, det er temmelig vanskelig. Jeg ville heller prøvd FTP. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Har jeg forstått det riktig hvis du vil ha tilgang til filene delt fra Mac Minien når du ikke er hjemme? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Stemmer Runar! Har plex til det meste (og det fungerer jo ypperlig), men er noen andre filer jeg også skulle hatt tak i. Skal se på FTP. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 OK, i så fall er det ikke SÅ vanskelig med SMB. Det er port forwarding som antageligvis kommer til å være problemet ditt, men det er mengder med tutorials om det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg anbefaler at du heller setter opp et VPN (eller har du gjort det allerede?) enn å åpne porten SMB bruker. Spanderer du kaffe skal jeg hjelpe deg med å sette opp alt slik du vil ha det! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå