Mr.M Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Først, bakgrunn for overskriften er det faktum at NRK ved tidligere anledning bidro til at Mulla Krekar ble feilaktig fengslet, i etterkant av et lengre TV intervju med nederlandsk fjernsyn i 2003. Ved å servere små håndplukkede sekvenser som ble vist i Dagsrevyen, falt konteksten og sammenhengen bort og Krekar ble arrestert dagen etter. Men etter at dommerne i Borgarting Lagmannsrett senere så hele originalintervjuet, forlangte de straks at Krekar skulle løslates. http://journalisten.no/story/29668 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nå er det atter en gang et utenlandsk tv-intervju som legges til grunn for å anklage Krekar. Det er en av kurderne fra den tidligere straffesaken mot Krekar (som Krekar sonet 2 år og 10 måneder for) for trusler mot Erna Solberg og to kurdere, som altså har anmeldt Krekar for "nye trusler", basert på NRK klipp http://www.nrk.no/norge/krekar-motte-ikke-til-avhor-1.12228483 Hvorvidt vedkommende kurder har rett i at det dreier seg om ny trussel aner jeg ikke, men jeg setter "nye trusler" i anførselstegn, rett og slett fordi jeg mistenker sterkt at sammenhengen er en helt annen. Nemlig den at, intervjuet med NRT ble foretatt kort tid etter at Krekar ble løslatt forrige måned, og jeg ser for meg at journalisten spør ham ut om både fengseloppholdet og selve bakgrunnen for at han i sin tid ble fengslet for trusler. I den settingen er det da at Krekar ordrett redegjør for straffesakens realiteter og beskriver det som hadde skjedd tidligere, dvs. domstolbehandlingen og synspunktene han forsvarte seg i retten med. Har jeg evt. rett i det, er det jo ikke snakk om "nye trusler", men bare rett og slett faktisk saksopplysning fra Krekars side om slik det var. fant originalintervjuet fra NRT http://youtu.be/nAKBvkERfeY (NRK sitt eget utdrag begynner 28:46 fra originalvideo) NRK har håndplukket ut 00:34 sekunder som er oversatt til norsk teksting, mens intervjuet i sin helhet er på 53:59 altså bortimot timen. Vi får med andre ord ikke innblikk i hverken hva som sies før eller etter de 34 NRK-sekundene og hva konteksten for uttalelsene er. Til overmål har NRK også klippet vekk en sekvens (et spørsmål og svar) i 34 sekunder-videoen de har liggende, dvs. de skarve 34 sekundene er ikke engang sammenhengene stream. NRK har klipt vekk sekvens 28:52 til 28:59 (journalisten stiller et spørsmål og Krekar svarer på det) Hvis noen her inne skjønner kurdisk(?) språk, skulle det vært særdeles interessant å få greie på hva som sies i denne sekvensen som NRK har klipt vekk. Men også andre deler av intervjuet er interessant hvis det har relevans til å kaste lys over fakta. Ser vi en gjentagelse av blemma NRK gjorde i 2003 ? Burde ikke NRK tatt med mer enn 34 sekunder (som attpåtil er klippet) når de vet hvor lite det skal til for å lage problemer for Krekar? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Ærlig talt, hvis politiet ikke klarer å vente lenger enn den tiden det tar å få informasjon bekreftet før de arresterer en mann de har under døgnovervåkning, så fortjener de en slap i retten. Dette har ingenting med NRK å gjøre. Endret 25. februar 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Først, bakgrunn for overskriften er det faktum at NRK ved tidligere anledning bidro til at Mulla Krekar ble feilaktig fengslet, i etterkant av et lengre TV intervju med nederlandsk fjernsyn i 2003. Ved å servere små håndplukkede sekvenser som ble vist i Dagsrevyen, falt konteksten og sammenhengen bort og Krekar ble arrestert dagen etter. Men etter at dommerne i Borgarting Lagmannsrett senere så hele originalintervjuet, forlangte de straks at Krekar skulle løslates. http://journalisten.no/story/29668 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nå er det atter en gang et utenlandsk tv-intervju som legges til grunn for å anklage Krekar. Det er en av kurderne fra den tidligere straffesaken mot Krekar (som Krekar sonet 2 år og 10 måneder for) for trusler mot Erna Solberg og to kurdere, som altså har anmeldt Krekar for "nye trusler", basert på NRK klipp http://www.nrk.no/norge/krekar-motte-ikke-til-avhor-1.12228483 Hvorvidt vedkommende kurder har rett i at det dreier seg om ny trussel aner jeg ikke, men jeg setter "nye trusler" i anførselstegn, rett og slett fordi jeg mistenker sterkt at sammenhengen er en helt annen. Nemlig den at, intervjuet med NRT ble foretatt kort tid etter at Krekar ble løslatt forrige måned, og jeg ser for meg at journalisten spør ham ut om både fengseloppholdet og selve bakgrunnen for at han i sin tid ble fengslet for trusler. I den settingen er det da at Krekar ordrett redegjør for straffesakens realiteter og beskriver det som hadde skjedd tidligere, dvs. domstolbehandlingen og synspunktene han forsvarte seg i retten med. Har jeg evt. rett i det, er det jo ikke snakk om "nye trusler", men bare rett og slett faktisk saksopplysning fra Krekars side om slik det var. fant originalintervjuet fra NRT http://youtu.be/nAKBvkERfeY (NRK sitt eget utdrag begynner 28:46 fra originalvideo) NRK har håndplukket ut 00:34 sekunder som er oversatt til norsk teksting, mens intervjuet i sin helhet er på 53:59 altså bortimot timen. Vi får med andre ord ikke innblikk i hverken hva som sies før eller etter de 34 NRK-sekundene og hva konteksten for uttalelsene er. Til overmål har NRK også klippet vekk en sekvens (et spørsmål og svar) i 34 sekunder-videoen de har liggende, dvs. de skarve 34 sekundene er ikke engang sammenhengene stream. NRK har klipt vekk sekvens 28:52 til 28:59 (journalisten stiller et spørsmål og Krekar svarer på det) Hvis noen her inne skjønner kurdisk(?) språk, skulle det vært særdeles interessant å få greie på hva som sies i denne sekvensen som NRK har klipt vekk. Men også andre deler av intervjuet er interessant hvis det har relevans til å kaste lys over fakta. Ser vi en gjentagelse av blemma NRK gjorde i 2003 ? Burde ikke NRK tatt med mer enn 34 sekunder (som attpåtil er klippet) når de vet hvor lite det skal til for å lage problemer for Krekar? Dette har vel ingenting med NRK å gjøre. Dette er en person som anmelder Krekar, ikke NRK. NRK viser en video som er grunnlaget for saken, mulig de har klippet, men det er ikke grunnlaget for anmeldelsen. Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Syntes ikke utsagnet som NRK viste var problematisk, selv uten kontekst. Er så klart forkastelig at Krekar vil halvshugge noen pga blasfemi, men han garderer jo seg ved å legge til at han må ha myndighet til å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Krekar prøver seg, han vet hva han driver med og er ikke noe uskyldig offer for NRK`s "onde agenda"... http://www.nrk.no/norge/retorikkekspert_-_-ikke-lenger-en-ulv-i-fareklaer-1.12230105 Det forundrer meg like mye hver gang hvordan noen klarer å få seg til å kjempe hans syke sak, at det er viktigere enn og heller beskytte alt det han prøver å rive ned. Endret 26. februar 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvem i alle dager er det som kjemper på Krekar's side? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Det er vel alle de som nekter å argumentere på Krekars nivå, kanskje? edit: Det er vel alle de som nekter å argumentere mot Krekar på Krekars nivå, kanskje? Endret 26. februar 2015 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Det er nok av folk som har fokus på Krekars rettigheter her i Norge istedenfor å la akkurat det gå sin gang og heller bruke energien sin på å belyse alle de rettighetene han prøver å fjerne og alt vi står for som han forsøker å undergrave. Du finner disse overalt, de politisk korrekte som er naive nok til å ikke klare å se skogen for bare trær. Å bruke en kalori på rettsvernet til ekstremister i steden for å prøve og finne løsninger og benytte lovverket som får slutt på hans frihet og rett til å spy ut propaganda. De som ikke forstår at vi er fiendene deres og at nettopp dette gjør dem fienden vår også, med alt det innebærer. Å jobbe for rettsvernet til ekstremister samtidig som de prøver å fjerne rettsvernet ditt er bare selvdestruktivt. Man skal ikke trenge å være redd for å bli tatt som en FRP`er for å påpeke viktigheten med å belyse dette og få slutt på religiøse ekstremisters frihet og deres paradoksale kamp mot ytringsfrihet i Norge, samt deres undertrykkelse og drap av sekulære humanister som meg i utlandet. Jeg kommer ikke til å legge meg i fosterstilling og bli tatt av noen religiøse noen gang, men det får selvfølgelig være opp til hver enkelt. Det betyr ikke at dette skal være den korrekte normen i Norge men syntes det er på tide at man blir tatt på å være unnskyldende ovenfor potensielt militante religiøse ekstremister. Syntes personlig ikke at det er greit å forsvare terrorister som Krekar eller Breivik på noen måte. Endret 26. februar 2015 av Thoto79 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvis du syntes at det å verne om norske lover og regler er feil, bare fordi du ikke liker den det gjelder, så er du nøyaktig like ille som Krekar. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 "– Krefter som Krekar kan aldri få tvinge samfunnet til taushet. Tvert i mot er det i møte med slike som ham viktig at vi hever røsten. Slike uttalelser som han nylig har kommet med, gjør det viktig å stå opp for retten til frie ytringer, inklusive tegninger." http://www.nrk.no/buskerud/_-ondskap-fra-krekar-1.12230306 Heldigvis er det flere enn FRP representanter som tør å komme med sannhet og som ikke skylder på verken det norske samfunn, NRK eller politikere når man omtaler ekstremister. Alt for mange her som enda er redd for nettopp dette i frykt for å bli tatt for å være mørkeblå. Sannheten er at religion rammer oss alle, ifra ytterste venstre til ytterste høyre fløy. Dags å våkne opp litt selv om det ikke skulle ramma akkurat deg personlig her og nå. Indirekte rammer det nemlig oss alle om man er unnskyldende istedenfor kompromissløs når man omtaler religiøs ekstremisme. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvis du syntes at det å verne om norske lover og regler er feil, bare fordi du ikke liker den det gjelder, så er du nøyaktig like ille som Krekar. Poenget mitt er at dette er de oppnevnte forsvarerne og ikke en sammfunnsdebattants oppgave å komme dette svineriet i forsvar. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor snakke om Utenlandsk intervju fra NRT når NRK nettopp har gjennomført sitt eget lengre intervju, der Krekar understreker at Paris-terroristene er helter, og at alle muslimer har rett til å drepe en konkret person(kurderen som brant koranen) - han vil også sende en gave til den eventuelle morderen? 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvis du syntes at det å verne om norske lover og regler er feil, bare fordi du ikke liker den det gjelder, så er du nøyaktig like ille som Krekar. Poenget mitt er at dette er de oppnevnte forsvarerne og ikke en sammfunnsdebattants oppgave å komme dette svineriet i forsvar. For noe piss. Rettighetene våre er AVHENGIG av at vi gir de samme rettighetene til de aller verste i samfunnet. Hvis ikke er ikke rettighetene universale, og vi kan ikke lenger stole på at vi får bruke de selv. 4 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvis du syntes at det å verne om norske lover og regler er feil, bare fordi du ikke liker den det gjelder, så er du nøyaktig like ille som Krekar. Poenget mitt er at dette er de oppnevnte forsvarerne og ikke en sammfunnsdebattants oppgave å komme dette svineriet i forsvar. For noe piss. Rettighetene våre er AVHENGIG av at vi gir de samme rettighetene til de aller verste i samfunnet. Hvis ikke er ikke rettighetene universale, og vi kan ikke lenger stole på at vi får bruke de selv. Så det er noe piss at de utnevntes forsvarer skal ta seg av dette altså. Og ikke noe piss i å bruke tid å krefter som en tredjepart på å involvere seg iforsvaret. Mr logikk Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Ja, det er noe piss at BARE forsvareren skal ta seg av det. Og vi snakker ikke om å involvere seg i forsvaret, ingen her på forumet har noen input på rettssaker uansett. Vi snakker om å beskytte våre egne rettigheter ved å beskytte andres rettigheter. Hvis du har lyst til å si fra deg rettighetene dine, så hører jeg at det er massevis av nordmenn som reiser ned og slår seg sammen med IS for tiden, du kan jo bli med de? 5 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Ja, det er noe piss at BARE forsvareren skal ta seg av det. Og vi snakker ikke om å involvere seg i forsvaret, ingen her på forumet har noen input på rettssaker uansett. Vi snakker om å beskytte våre egne rettigheter ved å beskytte andres rettigheter. Hvis du har lyst til å si fra deg rettighetene dine, så hører jeg at det er massevis av nordmenn som reiser ned og slår seg sammen med IS for tiden, du kan jo bli med de? Ja jeg er godt i gang med å verne om mine rettigheter mot de som ønsker å ta dem ifra meg, som for eks Krekar. Hva dette har med Syria farere å gjøre må du nesten forklare nærmere. Eller vent, fint om du lar meg slippe. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det at du ikke ser at ditt mål er sammenlignbart med syriafarerne vitner ikke godt om din evne for selvrefleksjon. Ikke at dere har samme vei til målet, selvsagt... 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Ærlig talt, hvis politiet ikke klarer å vente lenger enn den tiden det tar å få informasjon bekreftet før de arresterer en mann de har under døgnovervåkning, så fortjener de en slap i retten. Dette har ingenting med NRK å gjøre. Det er jo ikke den angjeldene kurderen som har redigert og tekstet videon. NRK har vel et selvstendig ansvar for hva de gjør og hvordan de presenterer det? Forøvrig har NRK ikke vært særlig synlige blant media-aktørene når det har blitt avdekket tvilsomme tiltak mot Krekar. Snarere har de levd opp til "forpliktelsen" av å være statskanal eller statens kanal muligens Krigsdansen mot Krekar http://www.bt.no/kultur/Krigsdansen-mot-Krekar-1860978.html Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2015 Å bruke en kalori på rettsvernet til ekstremister i steden for å prøve og finne løsninger og benytte lovverket som får slutt på hans frihet og rett til å spy ut propaganda. De som ikke forstår at vi er fiendene deres og at nettopp dette gjør dem fienden vår også, med alt det innebærer. Å jobbe for rettsvernet til ekstremister samtidig som de prøver å fjerne rettsvernet ditt er bare selvdestruktivt. Det er jo de der ute som i fult alvor mener at Brynjar Meling er "en sviker" etc. Det er ganske uforståelig for meg iallefall at slike ikke evner å se at han faktisk utøver jobben som forsvarsadvokat. Beskyldningen om at han beriker seg økonomisk osv. er like uforståelig, all den tid det er Staten som setter igang alle prosesser. Ble bedt om å konstruere en falsk siktelse mot mulla Krekar http://www.nettavisen.no/275861.html Utsatt for skittent spill http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mulla-krekar/utsatt-for-skittent-spill/a/3487215/ Med usannheter og fortielse har norske myndigheter skjult sin rolle http://pub.nettavisen.no/272251.html Krekar-vitne ble holdt naken i fryserom http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mulla-krekar/krekar-vitne-ble-holdt-naken-i-fryserom/a/215242/ Du vil ikke bruke en kalori på rettsvernet sier du, betyr det at du i ville godtatt denslags falske og løgnaktige tiltak for å få dømt Krekar for enhver pris? De fleste av oss vil vel derimot mene at det er et gode når denslags skittent spill avsløres og egentlig tror jeg du mener det samme innerst inne da. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Å bruke en kalori på rettsvernet til ekstremister i steden for å prøve og finne løsninger og benytte lovverket som får slutt på hans frihet og rett til å spy ut propaganda. De som ikke forstår at vi er fiendene deres og at nettopp dette gjør dem fienden vår også, med alt det innebærer. Å jobbe for rettsvernet til ekstremister samtidig som de prøver å fjerne rettsvernet ditt er bare selvdestruktivt. Det er jo de der ute som i fult alvor mener at Brynjar Meling er "en sviker" etc. Det er ganske uforståelig for meg iallefall at slike ikke evner å se at han faktisk utøver jobben som forsvarsadvokat. Beskyldningen om at han beriker seg økonomisk osv. er like uforståelig, all den tid det er Staten som setter igang alle prosesser. Du vil ikke bruke en kalori på rettsvernet sier du, betyr det at du i ville godtatt denslags falske og løgnaktige tiltak for å få dømt Krekar for enhver pris? De fleste av oss vil vel derimot mene at det er et gode når denslags skittent spill avsløres og egentlig tror jeg du mener det samme innerst inne da. Jeg mener verken Brynjar Meling eller geir Lippestad er noen svikere nei. Tvert imot er de helter som går i front og forsvarer våre verdier, paradoksalt nok, ved i disse tilfellene å forsvare ekstremister som samtidig har en agenda om å undergrave nettopp dette i rettstaten Norge. Tror ingen ønsker skittent spill, og om det er det som må til, så må heller lovverket forandres så vi får tatt de skyldige uten å måtte bedrive slikt. Jeg personlig, da jeg ikke er oppnevnt eller har noen verv som tvinger meg til å forsvare ekstremister, er langt mer opptatt av å avdekke agendaen deres og oppfordre oss alle til å være kompromissløse når det kommer til fiendene våre, slik som denne forræderen her som prøver å undergrave oss alle og true oss til taushet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bhatti-ville-ha-info-om-nordmenn-som-haanet-profeten/a/23404261/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå