Gå til innhold

Billig men bra hovedkort

Anbefalte innlegg

1000kr ekstra for lengere levetid på PCen er absolutt verd prisen. Har du en CPU som du kan overklokke så kan du ha den i mange mange år før du trenger å bytte, så i lengden sparer du inn den 1000 lappen å har en mere fremtids sikret PC.

Her er hva jeg ville ha gått for: http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/60533

Har du ikke råd, så har du ikke råd. Plukk opp en i7 på bruktmarkedet om et år eller to, så kommer du like billig ut. Du kan klokke på B85 chipset også, bare ikke like elegant og ekstremt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om folk ikke har råd. Egentlig tror jeg de har råd men de kvier seg for å bruke noe særlig. Synd da man får mye om man legger i litt mer. Og så er det så forbanna trist å bygge de billig PC-ene, tar bort all gleden.

Man burde heller kutte ned litt på andre ting istedet for å kjøpe en billig PC, men jeg antar det har med prioritering og interessser å gjøre. Selv om man bruker en del så er det fortsatt en veldig billig hobby.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om folk ikke har råd. Egentlig tror jeg de har råd men de kvier seg for å bruke noe særlig. Synd da man får mye om man legger i litt mer. Og så er det så forbanna trist å bygge de billig PC-ene, tar bort all gleden.

Man burde heller kutte ned litt på andre ting istedet for å kjøpe en billig PC, men jeg antar det har med prioritering og interessser å gjøre. Selv om man bruker en del så er det fortsatt en veldig billig hobby.

Du har sannelig ikke mye forståelse for at andre har en annen hverdag enn deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En skarve 1000 lapp for å få en CPU som yter mye bedre og er mere fremtids sikret klarer nå alle å spare seg frem til.

Skal man ikke game på maskinen så er det helt greit å gå for en billig uklokkbar CPU, men han vil jo gjerne spille på maskinen å da velge å ikke gå for en K prosessor er bare helt idiotisk spør du meg.

Lenke til kommentar

En skarve 1000 lapp for å få en CPU som yter mye bedre og er mere fremtids sikret klarer nå alle å spare seg frem til.

Skal man ikke game på maskinen så er det helt greit å gå for en billig uklokkbar CPU, men han vil jo gjerne spille på maskinen å da velge å ikke gå for en K prosessor er bare helt idiotisk spør du meg.

Kr 1000 er fortsatt mye penger for mange. Det er helt greit å opplyse om valgmuligheter man har, men et budsjett er ofte et budsjett. TS har truffet sine valg ut fra sitt ståsted. Så får det heller være idiotisk for deg :-)

Lenke til kommentar

Okei la oss si at jeg kjøper oppgraderingspakken til netonnet. Da vil pcen min bestå av komponentene under. Er det noen som kan forutsi ytelsen den vil gi meg? Hva fps jeg kan forvente i enkelte spill som CS GO for eksempel? Er det en pc som yter i år fremmover?

HK: GIGABYTE GA-B85M-D3H

CPU: i5-4460

RAM: 8 GB DDR3 1600Mhz

GPU: GTX960

PSU: Corsair HX620W

SSD: Kingston 120gb

HDD: Samsung 200gb x 2

CPU kjøler: Master Cooler V8

Kabinett: Antec 900

Endret av feddi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...