Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg ble rygget på i dag, noen rygget på meg når jeg sto stille på parkeringen mens jeg satt i bilen da og var klar til å rygge. Jeg er 19 år og forsikring som er på bilen er for de over 23 år. Vil dette bli problematisk for meg? Eller påvirker ikke dette meg ettersom det er hun som rygget i meg når jeg sto stille. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hun rygget i deg. Så lenge du fikk navn/reg nummer/tlf nummer til hun så går det på hennes forsikring, ikke din.Det var hun som gjorde noe feil, ikke du ;-) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Ja, dette skal du ikke bekymre deg om. Meld inn saken som den er, og så skifter du forsikringen på bilen umiddelbart slik at du slipper å tenke på dette i fremtiden. Det koster litt ekstra med ung sjåfør, men det koster LANGT mer å kjøpe en ny bil. For øvrig gikk jeg inn i denne tråden fordi jeg lurte på hva slags forsikring som dekker mot tygging... Endret 25. februar 2015 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Om du har slik "kun over 23 år" så er det somregel bare en høyere egenandel ved uhell hvor du har skyld. Dette må du evt sjekke hos ditt selskap, men i mange tilfeller er det forsatt lønnsomt å ha "kun over 23" selv om utelukkende en under bruker bilen 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ja, det er selvsagt alltid lønnsomt å ha så lite på forsikringen som mulig, helt frem til du treffer veggen(!). Da begynner regnestykket å endre seg dramatisk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dobbel egenandel er da ingen krise om man kræsjer.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dobbel egenandel er da ingen krise om man kræsjer.. Er vel bare å ikke kræsje det, egenandel skal man jo uansett bare ut med hvis det er noe du selv forårsaket... Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Det som er så fint med rygging, ryggerene har all skyld usansett hva som skjer. De får skylden om du kaster deg bak bilen fra under en busk med vilje. Med det i bakhodet pleier jeg alltid å rygge inn. Færre ulumskheter inn på en p-plass, enn det er ut i trafikken etterpå. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) War har rett her, I omtrent alle scenarioer hvor du kan forestille deg en ulykke med rygging så har personen som rygger skylda, Det samme gjelder også det og kjøre i ræva på noen, det er i 99% av tilfellene bare personen som kjører i ræva på noen som har skylda. Men når det er sagt så kan problemet bli litt vanskeligere om 2 personer står og krangler om at "Du rygga på meg" "Nei det var du som kjørte på meg", Lykke til i en slik situasjon Endret 26. februar 2015 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Er en av bilene nye så vil jo softwaren i bilen registrere slikt. Evt kamera da som er så populært. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg har kjørt i baken på en bil med resultat at begge bilene ble totalvraket.. Han jeg kjørte på fikk skylda Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg har kjørt i baken på en bil med resultat at begge bilene ble totalvraket.. Han jeg kjørte på fikk skylda Hvorfor var det hans feil at du kjørte i han? 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Han bråbremset vel med vilje og Snylter fikk vitner eller tatt opp på video..? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Bilen foran meg skiftet felt.. Fra det feltet som stod ca helt stille til det der trafikken gikk i rundt 80. Det ble en bråstopp da jeg traff venstre hjørnet bak på hans bil.. Hadde jeg truffet rent bak tror jeg nok det kunne fått et annet utfall, for da kunne han muligens forklart seg bort fra feltskiftet. At jeg i ettertid også kunne dokumentere at idioten serverte trusler over telefon hjalp selvsagt i min favør. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Trusler? Forklar ^^ Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Folk er idioter. Jeg kjørte i en 21-åring som hadde hatt lappen i tre uker etter at hun brøt vikeplikten, og hun forfalsket _kopien_ av skademeldingen slik at det sto at jeg blinket inn mot høyre. Tok et mobilbilde av originalen og politianmeldte. Tok meg ti minutter, hennes forsikringsselskap ga seg umiddelbart. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Trusler? Forklar ^^ Han ringte meg og truet med å likvidere meg og familien min hvis jeg ikke endret forklaring i skademeldingen Morsomt egentlig, selskapet hadde fått klar beskjed om at mitt telefonnummer IKKE skulle utleveres og at jeg hadde gode grunner til å ha hemmelig nummer.. De sendte han like greit kopi av skademeldingen jeg sendte inn (han nektet å fylle ut skademelding, men ga meg sine personlige data som han måtte), uten å sensurere telefonnummeret de hadde lovet både skriftlig og muntlig å fjerne før den gikk videre til han. På den tiden tok jeg også opptak av alle innkommende anrop fra ukjent nummer, av samme årsak som at jeg hadde hemmelig nummer. Jeg hadde altså et saftig opptak å legge frem for forsikringsselskap og politi. Adressen min skulle han uansett jobbet heftig med å finne da Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Er du noe eks-Spetznaz sånn egentlig eller noe, Snylter? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Neida, er ikke så jævlig eksotisk egentlig.. Jeg ble bare utsatt for trusler en periode. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 En artig historie: Jeg satt i bilen med girspaken i revers, klar til å rygge men bilen var IKKE i bevegelse. Så kjørte noen inn i høyre forskjem/dekk, og det ble MIN feil! Moralen i historien er, aldri innrøm at du hadde bilen i revers dersom du faktisk ikke rygget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå