Gå til innhold

Homeworld Remastered

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst på det, spilte bare litt eneren når det var nytt, kom aldri inni det(var mye mindre fan av rom spill da enn nå. Hadde en venn som var helt frelst foe spillene. Tror fremdeles de er hans favoritter.

Men er dette veldig hektisk rts spill? Virker så hektisk, en av mange grunner jeg pleier å holde meg unna rts.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på det, spilte bare litt eneren når det var nytt, kom aldri inni det(var mye mindre fan av rom spill da enn nå. Hadde en venn som var helt frelst foe spillene. Tror fremdeles de er hans favoritter.

Men er dette veldig hektisk rts spill? Virker så hektisk, en av mange grunner jeg pleier å holde meg unna rts.

Ja, det er ganske hektisk desverre :) . Men for ett hærlig spill a gitt. Ble kjøp på meg også, spilte MYE Homeworld 1 når det var nytt. Kom aldri så langt i singelplayer, fryktelig vanskelig spill :p . Men spilte mye multiplayer med venner, svært gøy.

Må si meg veldig fornøyd med remaken, ser helt hærlig ut. Hvem skulle trodd at dette spillet snart er 16 år gammelt :D

Lenke til kommentar

Hvordan kjører det på hardwaren deres ?

Har en eldre modell Alienware bærbar. i7 2,4 ghz prosessor, NVIDIA GeForce GT 650M

kjører vel det meste på max. Har bare spilt mot 1 cpu, ikke kjørt campagne eller spilt mot flere spillere. Går klokkerent det meste av tiden. Men i større slag, om jeg zomer helt inn, kan jeg få helt ned 8 fps.

Ser vel for meg at multiplayer med mange spillere kan bli... en hakkete afære. Men 1 til 1 kamper funger det i det ganske bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helvete på boks.

Fikk omsider rigger opp PC`en på loftstuen og koblet opp for litt gaming, men det var ikke så lett. Når jeg starter spillet vil ikke musen bevege seg på i ytterkanten av høgre side av skjermen...så det var jo en kjempe start :(

EDIT: Muligens løsningen er i denne tråden her:

http://steamcommunity.com/app/244160/discussions/0/617328967243392292/

""1440p User here: Bitvenom Reply from gearbox forum works: Find the HomeworldRM.exe and right-click - choose Properties, then Compatibility, then 'Disable scaling for High DPI...' - and restart."

EDIT: Det gjorde susen :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Holder på med campaign i Homeworld 1 og hjelpe meg så vanskelig noen av brettene er. Nå har jeg møtt på en ny rase og eneste skipet jeg har er en destroyer og 4 repair corvette og surrer rundt destroyeren.

Med den så skal jeg ta 3 andre motherships for å komme meg videre -_-

Får selvfølgelig inn litt RU og bygger noen andre corevette underveis men de blir kverket rimelig raskt pga det er så mange fiender rundt meg hele tiden.

Litt OT: Men jeg kjøpte Grey Goo litt etterpå Homeworld men det spillet er også veldig vanskelig og det er ikke snakk om å ta ned vanskelighetsgraden :p Spill bør fullføres på normal eller høyere. Alt annet går ut over min selvrespekt hehe.

Lenke til kommentar

Fy faen i fitte så irriterende med bugs i Homeworld. Oppdrag 9 har enten måtte restartes pga jeg var føre var scriptingen, sort skjerm etter "mellomsekvenser" eller at spillet ikke tillater videre progresjon.

Fy faen.

Lenke til kommentar

Si i fra når du kommer til brett 10 da! Jeg får det faen ikke til. Ressurssamlerene dauer bare på vei til astroidefeltene. man skal liksom fly der det er spacedust fordi det er mindre stråling eller noe. Men ikke bare er det umulig å se hvor disse spacedust sjaktene er, men når jeg følger der jeg tror de går (basert på en youtube-guide fra det originale spillet) så dauer ressurssamlerene dødsfort med en gang jeg skal fra spacedustsjakten og over til astroidene.

Når jeg ser youtubeguiden som er laget med originale spillet så lurer jeg på om det er noe galt med kartet mitt, for der går det lekende lett.

Skaff en carrier og frakt collectors over i den til asteroidefeltene. Controlleren kommer seg over på egen hånd; det samme gjør carriers. Collectors har for lite liv. Støvet leder kun til målet så vidt jeg vet, ikke asteroidefeltene. Det er forsåvidt forferdelig vanskelig å se hvor støvet går, men hvis du zoomer helt ut så kan du lettere se hvor prikkene er mest samlet. Det er et par tunneler som leder fram til forskningsstasjonen; to mulige ruter med ulike utfordringer. Det er utrolig knotete, og du må passe på posisjonen i alle tre dimensjonene, dvs. høyden også. Følg godt med mens skipene forflytter seg; hvis de begynner å ta skade av strålingen må du ta grep (dra litt tilbake og stak ut en ny kurs).

Ikke min favoritt. Det kan ikke være meningen at det skal være så vanskelig å se hvor du skal, og så utydelig hvordan det er meningen at du skal komme deg til asteroidefeltene. Har ikke prøvd originalen, men lurer på om det ser litt annerledes ut der. Kanskje noen bedre indikasjoner på hvor støvtunnelene går.

Sjekk gamefaqs eller IGN sin guide, da.

Sjekket noen få guider, og de gav ingen indikasjon på at dette skulle være så utfordrende. Kan jo håpe noen andre guider omtaler problemet, men jeg fant iallfall ikke noe før jeg ga opp og heller prøvde mer selv.

Satt i hele går kveld med dette brettet! Hvordan får du resource collector til å forholde seg docked inne i Carrieren hele veien over til asteriodefeltene? De flyr jo rett ut igjen.

Men jeg fikk carrier og resource controlleren over lett, laget 4 collectors i alle asteroidefeltene mens jeg sloss meg fremover mot forskningsstasjonen.

Hvilke type styrke angriper du med? Jeg hadde først en gruppe på 4 destroyers og 2 missle destroyers, altså 6/6. Tok 70% av første gruppen med Charlies før mitt var død-> laget så ny gruppe på 4+2. Mistet 3 av disse før første gruppe med fiender var død. Fylte på igjen med Destroyers, og tok alt rundt stasjonen samt forskningsstasjonen selv.

Da skulle man tro jeg var ferdig.... Det står kryss på begge objectives, men jeg får ikke hoppe videre til neste brett.... Da ble det litt klikkebyge her. I kveld skal jeg starte brettet helt på nytt!

Jeg laget en video fra dette brettet for å overtale en kamerat til å være med å spille, se på slutten så ser du at jeg klarte objectivs til brettet... https://www.dropbox.com/s/gmi5baebjdgigjs/%5Bencoded%5D%20homeworldmap10.mkv?dl=0

PS. bruk VLC, for den er i x265.

Lenke til kommentar

Satt i hele går kveld med dette brettet! Hvordan får du resource collector til å forholde seg docked inne i Carrieren hele veien over til asteriodefeltene? De flyr jo rett ut igjen.

Det er et valg under Launch, auto launch eller stay docked. Når du starter en mission, står den alltid på auto launch, tror jeg. Alle carriers inkludert moderskipet har egen innstilling.

Men jeg fikk carrier og resource controlleren over lett, laget 4 collectors i alle asteroidefeltene mens jeg sloss meg fremover mot forskningsstasjonen.

Hvilke type styrke angriper du med? Jeg hadde først en gruppe på 4 destroyers og 2 missle destroyers, altså 6/6. Tok 70% av første gruppen med Charlies før mitt var død-> laget så ny gruppe på 4+2. Mistet 3 av disse før første gruppe med fiender var død. Fylte på igjen med Destroyers, og tok alt rundt stasjonen samt forskningsstasjonen selv.

Da skulle man tro jeg var ferdig.... Det står kryss på begge objectives, men jeg får ikke hoppe videre til neste brett.... Da ble det litt klikkebyge her. I kveld skal jeg starte brettet helt på nytt!

Jeg laget en video fra dette brettet for å overtale en kamerat til å være med å spille, se på slutten så ser du at jeg klarte objectivs til brettet... https://www.dropbox.com/s/gmi5baebjdgigjs/%5Bencoded%5D%20homeworldmap10.mkv?dl=0

PS. bruk VLC, for den er i x265.

Jeg brukte en del Attack Bombers mot (hadde vel ca. 30 :p) mot verstingene der. Husker ikke hva de var. Andre gruppa med fiender i støvskyen som går rett fram. Mistet så fryktelig mye ellers. Det virket ganske effektivt, uten at jeg telte mine tap eksakt. Tok litt tid, men dog.

På slutten skal du hindre en carrier fra å stikke av (ødelegge eller capture). Fikk du gjort det? Kjekt med salvagers. Og så er det jo muligheter for rene bugs generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...