Gå til innhold

Lærer vs barnevernspedagog ?

bellina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du må spørre litt mer spesifikt :) Det er jo veldig stor forskjell på de to yrkene

Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom. Er redd man føler man ikke strekker til i barnevernet og at man tydeligere kan se at man hjelper barn som lærer. Ønsker å bygge på med spesialpedagogikk slik at jeg kan hjelpe de som trenger det litt ekstra.

Er det stor forskjell på lønn i disse to yrkene ?

Lurer veldig på hvordan lærer utdanningen er..om det er et veldig tøft studie..

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt sånn, hvis du ønsker å hjelpe barn og ungdom, så er barnevernet der hvor du hjelper de som har mest behov for hjelp. Hvis du ønsker å jobbe mye med barn og ungdom så er jo lærer mye mer "hands on" enn barneverntjenesten (hvis du ikke jobber på institusjon).

Tror lønna er ganske likt, kanskje barneverntjenesten har litt høyere (Spekulerer nå).

Tror også begge utdanningene er like "tøff".

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt sånn, hvis du ønsker å hjelpe barn og ungdom, så er barnevernet der hvor du hjelper de som har mest behov for hjelp. Hvis du ønsker å jobbe mye med barn og ungdom så er jo lærer mye mer "hands on" enn barneverntjenesten (hvis du ikke jobber på institusjon).

Tror lønna er ganske likt, kanskje barneverntjenesten har litt høyere (Spekulerer nå).

Tror også begge utdanningene er like "tøff".

Tusen takk for svar !:) noen andre som er enten lærer eller barnevernspedagog som har noen tanker om dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...