Gå til innhold

Godværssmørere. Ski vm i Falun

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Først av alt Charlotte Kalla var en verdig vinner og hadde sikkert vunnet uansett føre.

Men nok en gang går Norge på en real smell i dårlig vær. Ingen norske skijenter blant de 20 første.

Jeg satt jo og hørte på sendingen. Før starten gikk var det meldt snø under løpet. Svenskene tok høyde for dette.

Jeg spør:

Når man kjenner lufttemperatur, underlag etc? Hvilken type nysnø kan forventes og hvilken smøring er best under de forholdene?

Og hvorfor bruker alle jentene samme underlag? Når man ikke er god nok på vanskelig føre, bør man spre risikoen og variere underlaget.

Det samme skjedde vel i Sochi.

Fantastisk timing? :rofl:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ilia Chernousov intervjues på svensk Tv før 15 Km menn i dag klokken 13.10. Han mener at det i dag også vil bli en kamp mellom smøre team selv om føret er et helt annet i dag enn i går.

Det vil bli løst føre og favorisere lette løpere mener de svenske kommentarene.

Av de norske har jeg mest tro på Finn Hågen Krogh-

Gleder meg til løpet.

P.S. En nordmann intervjues om de norske sjansene i dag. De er gode mener han så lenge det ikke kommer nysnø. Han legger til. Nordmennene har bruk 80 millioner på smøreteam de siste årene og så greier man ikke å treffe med smøringen.

Lenke til kommentar

Jeg håper det går dårlig med de norske utøverne, for da får vi i det minste bekreftet at smøreteamet er ubrukelig.

I motsatt fall vet jeg ikke hvordan Norge som skinasjon skal kunne gå videre ...

Ræva ski den ene dagen, gode ski den neste?

Antallet etasjer i smørebussen er jo nærmest regnet for å være en garanti mot dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du innslaget på aktuelt lenket til ovenfor? Hovmod står for fall kunne vel ikke være mer treffende. En bedre timing kunne vi vel ikke hatt. Jeg får assosiasjoner til finans der min professor fra NHH sa:

Når alle kaster seg på en bølge, er det på tide å finne på noe annet.

Det jeg lurer på er hvor gode skiløpere vi egentlig har.

Vil ha en ny gren der alle starter på nesten identiske ski med identisk underlag. Løperne kan for eksempel velge blant tre ulike par hvorav ett er beregnet på:

1. Lette løpere.
  2. Tunge løpere.
  3. Teknikere.

Kan hende skulle man også få et verdensmesterskap i (penge)smøring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikke enig i det, men det burde være mulig å gjøre dette mindre avhengig av utstyr, slik at mindre ski nasjoner også kunne hevde seg.

I hopp har dette nesten utartet seg til en parodi, der millimeter søm kreves på draktene. Det er sikkert mulig å gjøre det enda mer rettferdig ved å trekke inn en tredje faktor i hoppet i tillegg til stil og lengde, nemlig kroppsfasong.

Innfør skikkelig pengestraff (bot) for å spekulere i fasongen på drakten. Det er det eneste som svir.

Lenke til kommentar

Syns heller folk bør slappe av litt mer. Virker som det gjelder liv eller død for mange. Jeg er sikker på at alle andre land også gjør en slik tabbe som har blitt begått her. OL som VM. Så klart kan også smørerne gjøre feil, men det betyr ikke at de bør lynsjes og henges ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du innslaget på aktuelt lenket til ovenfor?

Jeg får veldig lett Ole Torp i vrangstrupen, så jeg lot være, men jeg skal gjøre et unntak for deg.

(* 10 minutter senere *)

Jeg fikk på ny Ole Torp i vrangstrupen, men det var da i det minste 2 deltakere i debattpanelet som hadde noe fornuftig å komme med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...