Mushaboom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hadde tenkt å anskaffe meg et abit hovedkort av typen "NF7-S V2.0" til min nye pc, men man leser jo stadig om folk som har mottat defekte hovedkort til og med overklokking... Burde jeg rett å slett vurdere ett annet hovedkort? Kjipt med defekt hovedkort fra dag 1. da... L Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Er jo sånn at jo flere kort som blir solgt, desto flere kort er det med feil. Betyr ikke alltid at det er større feilprosent. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Er jo sånn at jo flere kort som blir solgt, desto flere kort er det med feil.Betyr ikke alltid at det er større feilprosent. Det er nok ikke det heller. Du har det vel fra da abit fikk en last dårlige kondensatorer som gjorde at hovedkortene gikk i stykker hele tiden. Den tiden er over nå så nå er Abit et trygt merke igjen (selv om jeg liker asus best) Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg kjøpte for første gang et abit kort for noen dager siden. (NF7S v2.0) Det ble ødelagt etter 2 dager.. (og jeg behandler hardware pent!) Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har et Abit kort og er veldig fornøyd. Har hatt Asus før, og harv vært veldig fornøyd. Jeg tror det er litt tilfeldigheter som spiller inn, begge merkene går for å være gode merker per idag. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har et abit nf7 som funker fint, men har nå hatt 2 max3 på en mnd som har røkrt, skal nå prøvr asus Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har hatt NF7-S v1.2 versjonen lenge, hatt 240 FSB uten problemer. Bare kjempeknas egentlig, anbefaler det til det ytterste. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 snekker'n: du har vel ikke prøvd eller tenkt til å prøve aopen sine i865pe/875pe-kort? feks. aopen ax4c max (hint, hint) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har hatt 4 ABIT HK, og har aldri hatt problemer med disse. Unntaket er Chipset vifta på IC7-G som begynte å bråke. Dette har ABIT ryddet opp i ved å sende ut nye vifter til de som ønsker dette. Har i dag to MAX 3 kort som er stabile og problemfrie. Jeg tror som nevnt at det kommer mye an på brukeren. Jeg anbefaler ABIT på det varmeste. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har hatt Abit KT7, KT7A-Raid, KT7A-R v.1.3, IC7-G - Ingen feil så langt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har hatt 4 ABIT HK, og har aldri hatt problemer med disse. Unntaket er Chipset vifta på IC7-G som begynte å bråke. Dette har ABIT ryddet opp i ved å sende ut nye vifter til de som ønsker dette. Har i dag to MAX 3 kort som er stabile og problemfrie. Jeg tror som nevnt at det kommer mye an på brukeren. Jeg anbefaler ABIT på det varmeste. Vel, har hatt IC7-G uten prob, og føler jeg har såpass erfaring at jeg utelukker brukerfeil, hint hint. Men nå er det en kjent sak at abit har problemer med spenningen på sine max 3 kort og det var nettop dette som sluttet og funke på mine, ellers var det et meget godt kort. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har hatt en del Abit-kort opp gjennom åra og har egentlig aldri vært fornøyd med noen av dem untat KT7A som jeg syntes var et stabilt og godt kort (nå skal det sant å sies en stund siden jeg kjøpte Abit sine hovedkort, gikk over til Asus og har ikke angra). Kjøpte meg for ikke lenge sida et MSI Neo2Fis2R og er meget godt fornøyd med det, gode overklokkingingsmuligheter for dem som liker det og stabilt som et fjell - har ikke hatt et eneste problem med dette. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg måtte levere tilbake mitt Asus A7N8X Deluxe etter to uker; mandagskort. Dette kan skje alle produsenter. Abit hadde problemer med kondensatorene for noen år siden. Men nå er de bra. Tror ikke at Abit sliter med høyere feilprosent enn andre fabrikanter Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har et nf7-s 2.0 kort og er veldig godt fornøyd med det. Hadde først et a7n8x kort, men byttet det på grunn av feil. Har sett i andre forum at det er vel så mange som klager på asus kortene. Men som andre her har sagt er vel det et resultat av antall solgte kort, ikke feilrate. Tror begge disse kortene er gode kjøp. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 satser på abit da... :-) Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har vært borti et abit kort som gikk røyken Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Mitt Abit Nf7-S 2.0 var defekt når jeg fikk det, komplett ordna det på en uke.. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Abit hadde vel noen problemer med dårlige kondensatorer for noen år siden, men det skal vel være løst for lenge siden. Hadde selv et KX7-333 fra den perioden men det fungerte helt fint. Abit har solgt mange kort og det er bare naturlig at noen feil oppstår. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 viften på mitt abit HK ble ødelagt etter 6 måneder...men jeg fikk ikke ny .. det var selvfølgelig flexi-data som flekket opp en ribbe og sa det va det samme.. ja er det det? PS tror det abre er en helt standard ribbe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå