mobilen.no Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dette trikset får fart på Android-mobilen din.GUIDE: Kjappere mobil på 1-2-3 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Telefonen blir vel strengt tatt ikke kjappere, men vil oppleves kjappere (så sant det ikke fører til lagg). Dette er da virkelig gammelt nytt... 6 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 "Nå har du fått en telefon som oppleves som raskere enn før." ok 2 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) – Tiden eksisterer ikke, leste jeg her en gang, så blir den egentlig raskere om tid er en illusjon? Ellers kan man også tømme midlertidig data, slette gamle sms osv, slette apper som ikke brukes, samt at rot på minnekortet/dårlig minnekort, kan også gjøre telefonen treg. Endret 25. februar 2015 av esoteric Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dette "trikset" har eksistert siden Android 2.0... Det gir deg ingen raskere telefon, det øker avspillingshastigheten på animasjonene... 3 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dette "trikset" har eksistert siden Android 2.0... Det gir deg ingen raskere telefon, det øker avspillingshastigheten på animasjonene... Og kortere annimasjonstid gjør vel at ting skjer raskere, så da får man en raskere telefon? 5 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Og kortere annimasjonstid gjør vel at ting skjer raskere, så da får man en raskere telefon? Nei det er ikke sikkert. Ofte er det lagt til animasjoner mens ting lastesi bakgrunnen. Dersom animasjonen er ferdigspilt halvveis i lastingen vil man fortsatt måtte vente. I realiteten kan telefonen sånn sett føles tregere, selv om den naturligvis ikke er det. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Telefonen blir vel strengt tatt ikke kjappere, men vil oppleves kjappere (så sant det ikke fører til lagg). Dette er da virkelig gammelt nytt... Går noe kjappere så går det vel kjappere, selv om det som forsinker prosessen er en animasjon? AtW Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Og kortere annimasjonstid gjør vel at ting skjer raskere, så da får man en raskere telefon?Nei det er ikke sikkert. Ofte er det lagt til animasjoner mens ting lastesi bakgrunnen. Dersom animasjonen er ferdigspilt halvveis i lastingen vil man fortsatt måtte vente. I realiteten kan telefonen sånn sett føles tregere, selv om den naturligvis ikke er det. Det gjør den raskere i de tilfeller det er mulig, selv om det kanskje ikke gjelder hver eneste gang, men det gjør den aldri tregere, så sånn sett syntes jeg man fint man si at telefonen blir raskere. Endret 25. februar 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Om man slår animasjonen helt av vil den nok være raskere, da den slipper bruke resurser på å laste å tegne animasjonen. 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 En ting som fjernet lag og treghet på LG p880 betydelig var å gå inn i Task Manager -> Settings -> Stop services, og velge alle oppgavene jeg vil skal avslutte helt når jeg går ut av appene. Har kun noen få som får lov til å holde på i bakgrunnen nå. Android 4.1.2 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Å resette telefonen til fabrikksinstillingene vil vel gi mest "fart" for tid investert. Eventuelt installere et lettvekts skall. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 På de fleste telefoner er det jo ekstra skall som ikke bare kan slås av. Touchwiz sløver ned telefonene fra Samsung og selv om jeg ikke vet hva Sony, LG eller de andre sine heter, regner jeg med at de ikke heller gjør mobilen raskere. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Kan ikke si jeg merket forskjell da jeg prøvde dette på G3 når jeg fikk den.. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Forøvrig bedre å holde tlf clean for søppel filer osv. CM Cleaner funker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg