Gå til innhold

Kan jeg kreve omlevering til annen produsents utgave? (Fitbit og utslett)


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Fitbit Charge HR for noen uker siden, og over tid har jeg fått kraftig utslett dvs blemmeliknende, kløende områder der plasten er eksponert mot huden. Jeg har prøvd:

 

Renset armbåndet (plast) med antibakteriell

Tørket over jevnlig

Brukt fuktighetskrem etc på området

Ikke brukt i dusjen

 

 

I følge butikken da jeg prøvde på skulle den sitte stramt og jeg hadde da 3 ledd å gå på (der du fester) før den ble for stram. Jeg har gått fra 3 til 2, dvs løsnet den mer og sett at den har pusterom, men selv da vedvarer problemet.

I "media" dvs nettsteder så fremgår det at Fitbit sine nye modeller Charge HR og Surge har samme problem som Forcen hadde, som medførte tilbakekallelse. Løsningen i følge selskapet er å pause bruken, løsne på den osv. Problemet er at ved å pause bruken så forsvinner en del av meningen med aktivitetsbånd da den skal følge deg 24 timer døgnet for optimal måling. Jeg har prøvd en helg og en dag og det ble mindre kløe osv i hvert fall, slik at jeg er ganske sikker at Chargen er årsaken (min andre arm hvor treningsklokke og klokke brukes hele tiden utenom natt har aldri hatt slik rekasjon før, og jeg har aldri hatt dette problemet tidligere heller). Men siden dette like godt kan være materiale som er brukt i modellen, så vil jo ikke omlevering til en annen fungerer, og jeg undres:

Kan jeg feks kreve omlevering til en Jawbone Up3 som er tilsvarende?

 

Edit:

Etter jeg droppet å bruke båndet mer i dag så går gradvis utslettet over ser det ut som - i det minste virket områdene mindre irritert/røde.

Butikken sier "jeg er problemet" - dvs overfølsom, men Gear fit til samsung lagde ikke disse problemene, klokken lager ikke og den sitter stramt, polar sin V800 og Garmin Fenix lagde heller ikke slike problemer så er jo ganske vant med produkter på armen uten å oppleve slike problemer som denne lager.

 

Men uansett sier butikken når jeg snakker med dem:
Du er overfølsom derfor er det ikke en garantisak

Vi kan ikke ta den tilbake når produktet teknisk fungerer, og vi har aldri hatt retur her eller fått tilbakemelding om problemet.

Du må eventuelt om andre rapporterer dette ta det med fitbit for at de skal erstatte ovenfor deg

etc

 

(Jeg vet mange av påstandene er gale, i sær de med at jeg ikke skal forholde meg til dem, men tok de med slik de ble fremstilt for å illustrere situasjonen)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter butikken her jeg. Med mindre du kjøpte den hos en butikk som har X antall dager returrett, og du er innafor de dagene.

 

Butikken skal da ikke lide noe tap bare fordi du er allergisk. En nøtteallergiker får neppe bytta en nøttepose på butikken heller.

Lenke til kommentar

Tja - hadde jeg nå hatt en allergi, enten nikkel eller latex som synes å være de to som går igjen, så mangler symptomer ellers dvs i det daglige som skulle trigget det.

Uansett - enden på visen her var jo at butikken hevdet noe - jeg sa dem imot. Hun jeg snakket med snakket med Fitbit og butikksjefen og ringte tilbake to timer senere og sa "du får pengene igjen, fitbit tar den tilbake".

 

Når jeg kom og snakket med en annen så virket det genuint som de hadde snakket med leverandør og fått beskjed om retur var ok. Men jeg bytter til jawbone og siden noen her synes å mene jeg har en ukjent allergi så får jeg heller kjøpe hos komplett/lefdal e.l. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...