Gå til innhold

Kordan lage 960*540 oppløysing

rvenes

Anbefalte innlegg

yepp! topic seier vel det meste?

Kordan får eg mekka slike oppløysingar?

Prosjektorn har 960*540 (widescreen) så eg tenkte eg skulle bruke DVI utganen med adapter ( har ikkje dvi kabel til pj enda) til og få vist 960*540 oppløysing.

Vil helst ungå og bruke kvasi program som powerstrip osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker du på nå egentlig? At du skal få skjermkortet til å sende ut 960 x 540 fra porten? Dette er native oppløsningen på prosjektøren?

Er det ikke bare å stille inn prosjektøren til å vise 16:9 da? Eller vil det bli rart når man kjører f.eks 1024 x 768 ut fra f.eks tv-ut eller dvi-inngangen og omdanner dette til signalet til et 16:9 bilde på lerretet? Blir det rart?

Jeg kjørte en widescreen film via skjermutgang (vanlig d-sub vga sak) på en Panasonic AE100 på et widescreen-lerret på 200 x 117 cm. Det hele ble riktig så bra faktisk!!

Lenke til kommentar

Bildet blir veldig mye bedre hvis du kjører korrekt oppløsning ut fra PC'en, slik at du får et 1:1 pixelforhold til native oppløsning på projektoren. Dette fordi PC'en gjør en bedre jobb med skaleringen av bildet enn projektoren. Enkelte projektorer har litt spesiell oppløsning (særlig de med widescreen) i forhold til det man vanligvis finner i innstillingene i Windows, og da er som nevnt Powerstrip kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

*Time to bump*

Har testa litt med powerstrip no...

Det fønker ikkje så bra.

Prosjektorn har VGA og DVI inngang, eg bruker VGA inngangen fordi det er den eg har så lang kabel til. Eg bruker DVI ut på skjermkortet med sånn adapter.

Problemet er at når eg endrer ting på secondary skjerm (pj) så endrer eg ting på min skjerm også. Den blir mildt sagt fuzzy! (totalt ommøblemert) ser ut som pstrip endrer noke på skjerm nr 1 også (Sony G420 CRT skjerm)

Eg har lest ein plass at DVI ikkje liker så godt ukorrekte oppløysingar, brude eg skifte om? sette CRT skjermen på DVI inngangen med adaptern og VGA ut på skjermkortet rett på VGA på prosjektorn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...