Mr_Tiger Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Har endel temperatur følere slik som f.eks viking, oregon m.m. Har lagt merke til at disse ikke oppdatere batteristatus i hs 3. Er det noe spesielt man må gjøre for å få dette til å oppdatere seg? Eller er det slik at de ikke oppdaterer seg og at man må sette selv en gitt lengde på hvor lenge batteriene skal holde. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Mine Oregon temp oppdaterer seg i HS3 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ikke her, battersitatus er ikke oppdatert siden de ble lagt til. Gjelder både Rfxcom og Z-Wave, med den elendige "gamle" brikken... :-) Det er laaangt nede på listen over hva jeg vil bry meg om... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Batteristatusen er høy eller lav. Oppdaterer seg kun ved behov (dvs. hvis sensoren rapporterer lavt batterinivå). Z-wave skal jo oppdatere seg som det pleier. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hm jeg må vist gå tilbake på det der. Jeg trodde av VALUE på dem viste batteristatus i prosent men ser nå at 75 = OK og 25= Battery Low Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Mener også at fler av temperaturfølerene mine måtte jeg manuelt sett antall dager på levetiden til batteriet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ja, det er bare hvis du vil at RFXCOM-plugin'en skal gjette levetiden på batteriene, og minne deg på å bytte dem. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Viking-sensoren benytter FineOffset protokoll, denne overfører ikke batteristatus. Esic (ClasO), benytter Mandolyn, denne gir batteristatus med én bit, og viser kun batteristatus "good/bad". Oregon benytter "Manchester coding", og så langt jeg kan se har også den 1 bit for batteristatus, 0 = "BatteryGood", 1= 'BatteryLow". Z-wave enheter (og muligens andre) skal kunne overføre batteristatus i %-verdi. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Z-wave enheter (og muligens andre) skal kunne overføre batteristatus i %-verdi. ... og det gjør de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå