AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hei, På mandag morgen kjente jeg hodepine over hele kroppen, ikke no sterkt men det kom ofte synes jeg. På tirsdag morgen så var jeg veldig trøtt selvom jeg la meg kl 21 og våknet kl 07. I den perioden har jeg merke noen få rare ting med meg, at jeg mister ting fra hånda litt mye (dette kan være tilfeldighet/angst), at jeg kjenner litt vonde i ørene, at jeg blir kvalm en gang om dagen, har i blant laget noen rare ansikter og lurt på hvorfor jeg gjør det i etterkant. Har ikke no talevansker/hørevansker, men har sagt noen ord feil i det siste (kan også være tilfeldighet). Alle disse symptonene er visst vanlig hvis man har hjernesvulst. Skal til legen litt senere. Må legge til at jeg har dårlig syn og da jeg var hos øyelegen for 2 dager siden så spurte hu om jeg hadde noe hodepine, kanskje hu merket noe uvanlig i øynene? Gutt 17 Anonymous poster hash: a509b...a9b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Hei, På mandag morgen kjente jeg hodepine over hele kroppen, ikke no sterkt men det kom ofte synes jeg. På tirsdag morgen så var jeg veldig trøtt selvom jeg la meg kl 21 og våknet kl 07. I den perioden har jeg merke noen få rare ting med meg, at jeg mister ting fra hånda litt mye (dette kan være tilfeldighet/angst), at jeg kjenner litt vonde i ørene, at jeg blir kvalm en gang om dagen, har i blant laget noen rare ansikter og lurt på hvorfor jeg gjør det i etterkant. Har ikke no talevansker/hørevansker, men har sagt noen ord feil i det siste (kan også være tilfeldighet). Alle disse symptonene er visst vanlig hvis man har hjernesvulst. Skal til legen litt senere. Må legge til at jeg har dårlig syn og da jeg var hos øyelegen for 2 dager siden så spurte hu om jeg hadde noe hodepine, kanskje hu merket noe uvanlig i øynene? Gutt 17Anonymous poster hash: a509b...a9b Edit på start setningen mente jeg hodepine over hele hodet selfølgelig. Anonymous poster hash: a509b...a9b Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Når øyenlegen din spurte om du hadde vondt i hodet, var det nok får at du har dårlig syn. Ganske vanlig at man får vondt i hodet når man ser dårligere. Ja, øyenleger kan i noen tilfeller se at man kan ha en svulst, men hvis det hadde vært tillfelle, ville hun sagt dette til deg og anbefalt en tur til legen. Mange av de symptomene du nevner her kan linkes til dårlig syn. Fint at du tar en tur til legen, så slipper du å gå rundt med slike tanker. Går nok fint skal du se:) 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Når øyenlegen din spurte om du hadde vondt i hodet, var det nok får at du har dårlig syn. Ganske vanlig at man får vondt i hodet når man ser dårligere. Ja, øyenleger kan i noen tilfeller se at man kan ha en svulst, men hvis det hadde vært tillfelle, ville hun sagt dette til deg og anbefalt en tur til legen. Mange av de symptomene du nevner her kan linkes til dårlig syn. Fint at du tar en tur til legen, så slipper du å gå rundt med slike tanker. Går nok fint skal du se:) Har brukt linser og briller (få) i c.a 3-4 år. Har -2.25 og -3.00 øye. Virker rart at øyelegen skulle plutselig merke noe med øyenene nå isåfall. Og har ellers ikke hatt noe problemer med syn ellers. Har hatt små kortvarende hodepiner som er litt sterke i noen uker, men det dabbet av. Takk for svar. Anonymous poster hash: a509b...a9b Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg har hatt, og har fremdeles, hjernesvulst, og før den ble oppdaget hadde jeg sterk hodepine som varte i 15-30 minutter minst 4 ganger i uken. Det som resulterte i innleggelse var et anfall nesten verre enn migrene som varte helt til jeg fikk morfin, med synstap på høyre øye. Det er hvertfall et eksempel på ett forløp, hva du har er vanskelig å si, så best å få sjekk av lege. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Når man føler seg "syk" og får hodepine , migrene og eventuelt "hakking" i talen , kvalme og lignende symptomer så kan dette være tegn på mange forskjellige sykdommer og ikke nødvendigvis en hjernesvulst , men når det er flere ting samlet sett så er det viktig å få tatt en ordentlig prat med legen sin. Jeg lever også med en hjernesvulst som Olsenhower, fikk fjernet mesteparten kirurgisk i 2010 men har det som kalles en restsvulst som ikke har endret seg siden operasjonen i 2010 ( men må leve med diagnosen resten av livet ) , det eneste som jeg la merke til før jeg ble virkelig dårlig var følgende symptomer : *Ble kvalm / reagerte på visse ting om morgenen (blåbærtabletter). *Mye hodepine / migrene. *Etter hvert litt stamming når jeg pratet. Men jeg dro ikke til lege da det var såpass "normalt" for meg at jeg ikke engang kunne tenke meg at jeg var syk, det som skjedde til slutt var at jeg fikk et helvetes til anfall hvor jeg trolig halusinerte og mistet fullstendig kontroll på kroppen min før jeg våknet mørbanket og blodig. Rett på sykehus og innleggelse... Det er dog viktig å ikke tro at det er det mest alvorligste som feiler en , er man selv litt redd / nervøs for å være syk og har gått rundt og tenkt mye på sykdom kan man lure kroppen sin til å "agere" slik at man tror at man har en viss sykdom , det er derfor viktig å slappe av, tenke minst mulig på slikt og ta en tur til legen og forklare hva man føler... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Når man føler seg "syk" og får hodepine , migrene og eventuelt "hakking" i talen , kvalme og lignende symptomer så kan dette være tegn på mange forskjellige sykdommer og ikke nødvendigvis en hjernesvulst , men når det er flere ting samlet sett så er det viktig å få tatt en ordentlig prat med legen sin. Jeg lever også med en hjernesvulst som Olsenhower, fikk fjernet mesteparten kirurgisk i 2010 men har det som kalles en restsvulst som ikke har endret seg siden operasjonen i 2010 ( men må leve med diagnosen resten av livet ) , det eneste som jeg la merke til før jeg ble virkelig dårlig var følgende symptomer : *Ble kvalm / reagerte på visse ting om morgenen (blåbærtabletter). *Mye hodepine / migrene. *Etter hvert litt stamming når jeg pratet. Men jeg dro ikke til lege da det var såpass "normalt" for meg at jeg ikke engang kunne tenke meg at jeg var syk, det som skjedde til slutt var at jeg fikk et helvetes til anfall hvor jeg trolig halusinerte og mistet fullstendig kontroll på kroppen min før jeg våknet mørbanket og blodig. Rett på sykehus og innleggelse... Det er dog viktig å ikke tro at det er det mest alvorligste som feiler en , er man selv litt redd / nervøs for å være syk og har gått rundt og tenkt mye på sykdom kan man lure kroppen sin til å "agere" slik at man tror at man har en viss sykdom , det er derfor viktig å slappe av, tenke minst mulig på slikt og ta en tur til legen og forklare hva man føler... Hei. Takker for svar og god bedring. Jeg skal nok ta en tur til legen. Anonymous poster hash: a509b...a9b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg har hatt, og har fremdeles, hjernesvulst, og før den ble oppdaget hadde jeg sterk hodepine som varte i 15-30 minutter minst 4 ganger i uken. Det som resulterte i innleggelse var et anfall nesten verre enn migrene som varte helt til jeg fikk morfin, med synstap på høyre øye. Det er hvertfall et eksempel på ett forløp, hva du har er vanskelig å si, så best å få sjekk av lege. Så ikke svaret ditt. God bedring til deg også. Anonymous poster hash: a509b...a9b 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Jeg foreslår at når du har vært hos legen for å få i gang undersøkelser av skremmebildene som tegnes opp tidligere i tråden, så tar du også en tur til tannlegen. Be tannlegen om å sjekke bitt og kjeveledd. For hodepine kan komme av slitasje på disse ting. Jeg har fått slik slitasje. Jeg skal snart ta tak i det skikkelig. Jeg skal bytte tannlege først, og få den nye til å henvise meg til de riktige spesialister. Bitt og kjeveledd kan gi spenningshodepine over hele hode. Det kan vandre, så det er vanskelig å si at det gjentatte ganger gjør vondt et bestemt sted i muskulaturen på hodet. Jeg har hatt dette i kanskje 15-20 år minst uten å vite at det skyldtes slitasje. Men, det er først i år det virkelig har tatt seg opp og blitt helt jævlig. Du nevner vondt i ørene. Jeg husker en gang jeg gikk til fastlegen med vondt i det ene øret. Han så ingenting galt. Nå mange år i ettertid er det enkelt å se sammenheng med bitt og kjeveleddslitasje. Kjeveleddene ligger bokstavelig talt nesten i ørene. Du er yngre enn meg da.. Dersom det skyldes dette, så skal du ikke utsette det en eneste time, fordi du muligens enda har rettigheter på gratis tannpleie, som tannregulering og ymse behandlinger. Når du blir voksen så har vi et så rart helsevesen, at da mister man plutselig mange av rettighetene som man har som barn. Så jeg må nok punge ut tusenlapper på tusenlapper for å få hjelp, mens du kan ta tak i dette på riktig side av aldersgrenseskillet. HOLD oss oppdatert da vel? Endret 25. februar 2015 av G Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg foreslår at når du har vært hos legen for å få i gang undersøkelser av skremmebildene som tegnes opp tidligere i tråden, så tar du også en tur til tannlegen. Be tannlegen om å sjekke bitt og kjeveledd. For hodepine kan komme av slitasje på disse ting. Jeg har fått slik slitasje. Jeg skal snart ta tak i det skikkelig. Jeg skal bytte tannlege først, og få den nye til å henvise meg til de riktige spesialister. Bitt og kjeveledd kan gi spenningshodepine over hele hode. Det kan vandre, så det er vanskelig å si at det gjentatte ganger gjør vondt et bestemt sted i muskulaturen på hodet. Jeg har hatt dette i kanskje 15-20 år minst uten å vite at det skyldtes slitasje. Men, det er først i år det virkelig har tatt seg opp og blitt helt jævlig. Du nevner vondt i ørene. Jeg husker en gang jeg gikk til fastlegen med vondt i det ene øret. Han så ingenting galt. Nå mange år i ettertid er det enkelt å se sammenheng med bitt og kjeveleddslitasje. Kjeveleddene ligger bokstavelig talt nesten i ørene. Du er yngre enn meg da.. Dersom det skyldes dette, så skal du ikke utsette det en eneste time, fordi du muligens enda har rettigheter på gratis tannpleie, som tannregulering og ymse behandlinger. Når du blir voksen så har vi et så rart helsevesen, at da mister man plutselig mange av rettighetene som man har som barn. Så jeg må nok punge ut tusenlapper på tusenlapper for å få hjelp, mens du kan ta tak i dette på riktig side av aldersgrenseskillet. HOLD oss oppdatert da vel? Hei, drikker mye usunt (veldig mye i det siste) og spiser også usunt. Pusser ikke tenna ofte (sjeldent), kan dette være årsaken tror du? skal prøve å holde dere oppdatert, føler meg kvalm og svimmel i dag på skolen. hodepine kommer og går. har kjent litt i øre 1 gang i dag. blir sliten av å lese for mye på PC skjermen også. Ellers virker jeg litt fjern synes jeg. Anonymous poster hash: a509b...a9b Lenke til kommentar
G Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Kanskje du skulle ta en diabetes test? Hvordan står det til med nyrefunksjonen? Har du elektrolytter nok i blodet til å hindre hodepine, fra den veien (blodkonsentrasjoner) ? Prøv å styre unna både sukkerholdig mat, hvetemelholdig mat og all kunstig sukker. Tilsett større mengde grønnsaker i kostholdet ditt. Ihvertfall en del ting å tenke på at du kan gjøre. Er jo værre å få endret på kostholdsvanene. Få i deg poteter, ris, mais, soyabønner, korn, pasta og andre ting som kan tenkes å være rike kilder på stivelse. Spiser du slik stivelsesrik kost, så skal det være enklere å kjøre på med et mer grønnsaksrikt kosthold. Stivelse er som belønning til hjernen. Sukker er fy fy mat. I juice og mye annen mat så har man så oppkonsentrerte mengder av sukker, at man lurer kroppen med et unaturlig kosthold. Da legger du gjerne fort på deg. Det er også mye vanskelige å slanke seg med f.eks. 100 % juice laget av fruktkonsentrat. Da er også sukkermengdene skyhøye i det produktet. Tror det var slik at tungen kan smake forskjellen på et eple som inneholder 11 kalorier sammenliknet mot et eple som smaker 10 kalorier. Hjernen får belønning av å spise sukker. Derfor er det drepen å spise oppkonsentrert sukkerholdig mat. Dette kommer av steinaldermannens overlevelsesdyktighet. Jo søtere eple, jo mer nyttig for steinaldermannen, men veldig skadelig å drikke oppkonsentrert juice for det moderne mennesket. Å la være å pusse tennene gir kun flere hull. Som koster mye penger å reparere. Det gir liten grunn for å tenke på slitasje og bittstillinger. Slitasje kommer snikende. Så best å få utredet eller krysse det av på sjekklisten for ting som kan skape hodepine over hele hodet. En sannsynlig årsak er muskelspenninger og stressrelaterte ting. Når man er stresset så biter man gjerne tennene i sammen. Dette kan gi øm muskulatur. Når du sover kan det hende at du sliter tenner i søvne, uten at du vet noe om dette selv. Endret 25. februar 2015 av G Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg foreslår at du ikke tenker så mye på hva det kan være. Du vil aldri finne ut av det selv uansett, du må la legen gjøre den jobben. Bestill time hos legen, noe jeg antar du allerede har gjort, så bruker du tiden til annet enn å gruble så mye over dette. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) I utgangspunktet en grei holdning. Men, det er ikke alltid legene kommer på ting, eller at de ikke kan så mye om et særegent emne (kun litt om alt tingen), eller at de er dysfunksjonelle leger. Jeg har hørt om dysfunksjonelle leger, og jeg har også bevitnet et tilfelle av dysfunksjonell lege i nær relasjon. Så det å undersøke litt selv, om man har noen gode spor å lete etter kan være "gull verdt", og kanskje det som i enkelte litt sjeldnere tilfeller redder livet til folk. Så dette er nå litt både og greier. Men, du har rett i at å la være å bekymre seg for mye er sunt. Man kan likevel forsøke å effektivt forsøke å påskynde kontakt med nødvendig legebesøk. Dessuten er det vel en kjennsgjerning at menn skal være tøffe, og ofte oppsøker leger når det har skridt for langt fram. Endret 25. februar 2015 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå