Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plagsom rygg

Rigmor Ortiz

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har det siste halvåret hatt en del plager i ryggen og hofta. Om jeg sitter i lengre stunder (som de aller fleste av oss gjør) stivner ryggen til, og jeg opplever noen mildt smertefulle "knekk" i øvre rygg. Jeg plages også med korsryggen og hofta, som til tider kommer med noen smertefulle stikk, og stivner litt til.

Jeg mistenker at dette bare er muskulære plager, som kommer av en kombinasjon mellom mye tung trening (men med riktig teknikk) og en svært stillesittende hverdag. Jeg er dataing.student, så det blir mye sitting både på skolen og hjemme.

Har vært hos legen og det eneste jeg fikk der var betennelsesdempende midler. Hva andre alternativ har jeg en å måtte kaste vekk mer tid på legekontoret?

Endret av Snorkeling Platypus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe lignende i nedre del av ryggen/hofta og nedover beinet.

Etter litt etterforskning fant jeg at i mitt tilfelle ser det ut til at det er en nerve som går igjennom hofta som er i klem/uheldig belastet.

Og det kommer visst av at vinkelen på ryggraden der den går inn i bekkenet ble feil når jeg satt.

En måte å motvirke dette på er å rulle sammen er håndkle og plassere det bak korsryggen nedenfor ribbeina i 18-20 minutter og ta det ut i 10 minutter.

Så langt har det fungert strålende for meg og jeg begynner å lure på om dette har vært årsaken til ryggplagene mine "all along" :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...