G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 En litt opphetet diskusjon i de siste tre sidene i DENNE diskusjonen gjør at jeg virkelig lurer: Hva er et kvadrat, og hva er et rektangel? Jeg tror at et kvadrat= alle sider er like lange, og alle vinkler=90 grader. I tillegg tror jeg at et rektangel = to og to sider like lange, men ellers det samme som et kvadrat. Jeg tror IKKE at et kvadrat er et rektangel. Hva tor dere? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har allerede svart på denne, og det er korrekt. Angående rektangler og kvadrater så er definisjonen på et kvadrat en firkant med fire sider som er like lange og fire vinkler á 90 grader. Et rektangel, derimot, er en firkant der to og to sider er like lange, og alle vinklene er 90 grader. En firkant kan være så mangt, være seg kvadrat, rektangel, rombe eller trapes, men et kvadrat og et rektangel er ikke det samme. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har allerede svart på denne, og det er korrekt. Angående rektangler og kvadrater så er definisjonen på et kvadrat en firkant med fire sider som er like lange og fire vinkler á 90 grader. Et rektangel, derimot, er en firkant der to og to sider er like lange, og alle vinklene er 90 grader. En firkant kan være så mangt, være seg kvadrat, rektangel, rombe eller trapes, men et kvadrat og et rektangel er ikke det samme. Stemmer helt 100% det! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Noen som har lest det Sexion påstår? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Og DER innså jeg hva jeg hadde gjort... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Stemmer helt 100% det! Takk, takk... Hva hadde du gjort, G2Petter? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Stemmer helt 100% det! Takk, takk... Hva hadde du gjort, G2Petter? Heh.. Les Restene av Cuba tråden Det meste fra side 9 og utover er ett eneste stort gullkorn nesten Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Heh.. Les Restene av Cuba tråden Det meste fra side 9 og utover er ett eneste stort gullkorn nesten Jeg tror jeg datt av på side 8, elns... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 [quote name='Toolshed' date='03/11/2003 : 23:04'] [quote name='nvoetfiv' date='03/11/2003 : 23:02'] Heh.. Les Restene av Cuba tråden Det meste fra side 9 og utover er ett eneste stort gullkorn nesten [/quote] Jeg tror jeg datt av på side 8, elns... [/quote] [img]http://www.home.no/haltan/theicebergs.jpg[/img] Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ja, når begynte de å snakke engelsk egentlig? Og, jeg har sagt det før, men må si det igjen; N1 tegneserie om de late negrene på plantasjen til pappaen til JoachimR i Afrika! Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Et rektangel er en firkant der to og to sider er like lange, og alle vinklene er 90 grader. Et kvadrat er et spesialtilfelle av et rektangel. Et kvadrat er altså et rektangel. Se selv at det fyller dine kriterier for et rektangel. Kilder er Dr.Math og Websters Dictionary. Evt. et søk på nettet. Lenke til kommentar
farke Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Et rektangel er en firkant der to og to sider er like lange, og alle vinklene er 90 grader. Et kvadrat er et spesialtilfelle av et rektangel. Et kvadrat er altså et rektangel. Se selv at det fyller dine kriterier for et rektangel. Kilder er Dr.Math og Websters Dictionary. Evt. et søk på nettet. Det stemmer, alle kvadrater er rektangler, men ikke alle rektangler er kvadrater. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Så da kan vi slå fast: alle kvadrater er rektangler, dvs. et kvadrat er et spesialtilfelle av et rektangel Dette betyr ikke at alle rektangler er kvadrater. På samme måte som at nordmenn er mennesker, mens alle mennesker ikke er nordmenn eller rektangler er firkanter, men ikke alle firkanter er rektangler (f.eks. et parallellogram) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå