N. Tveranger Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hei, jeg lurer på hva må gjøres med forsikringen på bolig etter at det er oppusset. Må jeg få en takstmann på stedet, og han takserer det? Huset ble for et par år tilbake pusset opp, gang, bad og litt i 2 etg., samlet alt i alt som er gjort i huset de siste årene ligger på nærmere 1 mill. Siden husforsikringen som står nå er vel nærmere 6-7 år gammel, og da ikke er fullstendig i forhold til i dag. Hvordan går jeg fram. Håper noen kan rådføre meg litt her. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Man ringer og øker den selv. Ville ikke betalt for takstmann, jeg bare tenkte kjapt selv hva det vil koste meg etter en brann. Du har "husforsikring" + innbo ja? Om det er enebolig da. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Ja men spørsmålet er om man bare skal plusse på det man har investert i oppussing, og plusse det på eksisterende forsikringssum. Har innbo i Lo Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hvis du har gjort mye egeninnsats, kan økningen i boligens verdi være høyere enn det du har investert i oppussingen. I tillegg kan du kanskje få bedre betingelser på lånet ved å reforhandle dette etter å ha fått en ny takst. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Når jeg nylig tegna husforsikring så måtte jeg velge normal, bra eller meget bra standard. Har vel noe med hva de regner ved skade/brann etc. når du skal ha tilsvarende bygd opp igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå