Puritania Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hei, Jeg har kjøpt en ny dataskjerm "Samsung S27D391" fra Elkjøp, og når jeg bruker den i min stasjonære datamaskin så vil den ikke kjøre noen oppløsninger på en måte jeg synes ser fint ut, når jeg prøver full HD (1920x1080) så er det svarte kanter i skjermen (jeg får ikke bildet helt ut i sidene).Jeg har tidligere kjørt 1680x1050 med min forrige skjerm og det fungerte fint, men når jeg gjør det med min nye dataskjerm så blir teksten litt "blurry", skjermkortet mitt er AMD Radeon HD 6850 og det står at det skal støtte 1920x1080. Hva kan være problemet? Jeg har siste versjon av drivere og har prøvd å tweake litt på innstillinger osv. Setter pris på all hjelp.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Skru av overscan/underscan i Catalyst Control panel. Skru også av Overscan i menyene til skjermen hvis mulig.* Hva slags kabel bruker du? * Antageligvis er det ikke overscan på den skjermen. Endret 24. februar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Puritania Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg bruker HDMI kabel koblet direkte til skjermkortet, overscan/underscan er bare i grå tekst uten mulighet for å endre på så går ut i fra at den allerede er av. Noen andre tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) HDMI støtter vel bare full hd i oppløsning, det er dvi som gjelder. Endret 24. februar 2015 av War Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 HDMI støtter vel bare full hd i oppløsning, det er dvi som gjelder. Skjermen hans er full HD så det skal ikke være problemet. Men det er mye knot med AMD-skjermkort så det kan hende DVI går bedre. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 My bad, det var forrige skjerm ja. sliter med amd selv, husk at de må ha aktive adaptere, så dvi må være uten + på , kun minus. Lenke til kommentar
Puritania Skrevet 24. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Jeg har kun HDMI og VGA inngang på dataskjermen, hva gjør jeg da? :STakk for alle svar så langt.. Endret 24. februar 2015 av Puritania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå